Deel 151

280 18 1
                                    

-Thomas-

Ik twijfel even. Kan ik het maken om de deur open te doen? Het is al twee uur. Ze wilde eigenlijk eerder de trein hebben. Ik probeer de deur naar de logeerkamer open te maken. Heeft ze hem op slot gedaan? Waarschijnlijk door wat er gister gebeurd is. Ik weet nou niet of het slim was om haar zo af te kappen maar ik wilde niet dat ze iets deed waar ze later spijt van zou hebben, hoe graag ik het ook wilde. Ik loop via mijn eigen kamer naar de gang. Ik klop zachtjes op de deur. 'Blair?' zeg ik zachtjes. Ik doe de deur open.

Het bed...is leeg. Er liggen nog steeds spullen maar haar tas is wel weg.

Wat? Waar? Kut.

Ik loop naar beneden waar ik iedereen aantref in de keuken met een mok koffie.

'Waar is Blair?' vraag ik aan iedereen.

'Wil je wat koffie?' vraagt Reede voorzichtig. Te voorzichtig.

'Als je me verteld waar ze is' zeg ik.

Ik kijk Denise aan. Zij moet vast weten waar ze is, volgens mij appt zij het meest met Blair.

'Ga maar even rustig zitten, dan vertel ik het je wel' zegt Denise.

'Waarom behandelen jullie me als een klein kind? Vertel me gewoon waar ze is'

'Zit' zegt Reede als hij een mok met koffie voor me op tafel zet.

Ik weet dat ze het me niet gaan vertellen voordat ik ga zitten...

'Probeer niet gelijk boos te worden' zegt Jess.

Waar hebben ze het in hemelsnaam over?

'Ze is vannacht nog weggegaan. Nadat we klaar waren met film kijken. Ze appte het toen ik al sliep dus ik las het vanochtend pas' zegt Denise.

'Wat?!? Waar is ze naar toe gegaan. Haar spullen liggen nog hier. Zo vroeg gaan er geen treinen' zeg ik.

'Ze...is ook niet naar huis gegaan' zegt Jess.

'Ze is...' begint Denise.

'Mase' vul ik haar zin aan terwijl ik naar Reede kijk.

Hij knikt naar me.

Ik sta op en kijk om me heen of er iets is wat ik door de kamer heen kan gooien.

'Thomas! Denk even na...' begint Reede als hij naar me toe komt.

'Mase is niet iemand die misbruik zou maken van haar' zegt hij.

'Hoe weet je dat zo zeker? Weet je hoeveel wijn ze op had? Ze kwam vannacht ook naar mij toe omdat ze wat wilde maar ik wilde niks doen waar ze morgen spijt van zou hebben. En daarna is ze dus naar die vriend van jou gegaan?!?' schreeuw ik naar hem.

'Fuck...ik wist niet dat ze zoveel op had' zegt Reede als hij naar de meiden kijkt. 'Hoeveel had ze op?' vraagt hij aan hen.

'Ik eh...net zo iets als wij. Zes glazen ofzo' zegt Jess.

Bij het horen van dat aantal wordt ik nog bozer.

'Ik had haar nooit met jullie alleen moeten laten' roep ik naar de meiden.

'Thomas...ze had veel op maar ik ken Mase oké' begint Reede.

'Zou jij nee zeggen als Jess zich keer op keer op je zou storten?' zeg ik tegen hem.

'Zo erg zal het niet zijn geweest. Toen ze naar bed ging leek alles prima' zegt Denise.

'Je weet verdomme wat ik gedaan heb waardoor ze niet bij mij wilt zijn en bij mij probeerde ze het ook' zeg ik.

'Ik ga hem wel bellen oké, probeer even rustig te blijven' zegt Reede.

Reede pakt zijn telefoon.

'Zet hem op speaker' zeg ik tegen hem.

Kennelijk is mijn stem serieus genoeg om ervoor te zorgen dat Reede gelijk doet wat ik zeg.

'Thomas...' zegt Jess voorzichtig terwijl ze haar hand op mijn arm leg. Ik kijk haar even aan. Ze kijkt net zo verdomde onschuldig als dat Blair altijd doet. Ik meen het als ik zeg dat ik nooit huil, waarom voel ik dan in godsnaam tranen prikken in mijn ogen op dit moment. Ik zucht uit frustratie en Jess houd me vast. 'Het is vast oké. Drink anders even wat koffie'

Op de een of andere manier wordt ik rustig door haar tot ik de telefoon van Reede hoor.

'Hey met Mase' klinkt het aan de andere kant van de lijn.

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu