Deel 14

383 20 0
                                    

- Blair -

Is het erg dat ik het aantrekkelijk vond hoe Thomas voor me opkwam? Ik zou het niet leuk moeten vinden maar Jett verdiende dit gewoon. Hij hield ook gewoon niet op. Ik was stomverbaasd door de opmerkingen die hij maakte. Ik wist dat hij een eikel was maar dit ging ver, zelfs voor hem.

'Sorry, ik had niet verwacht dat hij zich zo zou gedragen' zegt Chris als we onze spullen achter in de auto van Angelina leggen.

'It's fine, jij kan daar ook niks aan doen' reageer ik.

'Of je had hem gewoon niet moeten uitnodigen' zegt Angelina.

'Dat had ik ook niet echt gedaan. Ik zei gewoon dat ik naar het zwembad ging en ineens vroeg hij hoe laat ik ging omdat hij klaar stond' zegt Chris.

'Oh shit, das best sneu' lacht Thomas.

Ik ga samen met Thomas achterin zitten. Eerst zit ik achter Angelina maar Thomas gebaart gelijk dat ik naast hem moet komen zitten. Ik schuif gelijk een plekje door naar het midden. Thomas slaat gelijk zijn arm om me heen.

'Waar moet ik heen rijden?' vraagt Angelina aan Thomas.

'Rij maar naar het centrum en dan zal ik daar wel uitleggen hoe je verder moet rijden. Het is vanaf hier twintig minuten denk ik' zegt Thomas.

Ik kijk even op mijn telefoon. Ik zie allemaal berichten van mijn moeder. Ik doe niet eens de moeite om ze allemaal te lezen. Nadat ik degene zie die: Stel je nou niet aan en ga checken waar pa is, anders gooi ik je eruit ben ik er al helemaal klaar mee.

Ik haal morgen m'n spullen reageer ik zonder de andere berichten te lezen. Ik voel dat Thomas met me mee kijkt. Ik vind het ook helemaal niet erg. Hij mag gewoon mee lezen.

Hij wrijft zachtjes over mijn wang en steekt een loshangend plukje haar achter mijn oor.

'Het komt goed, je slaapt gewoon een tijdje bij mij' fluistert hij zachtjes.

Ik knik zachtjes. Ik wil niet dat Angelina weet hoe slecht het thuis gaat, laat staan dat ik nu praktisch dakloos ben.

Thomas pakt zijn telefoon uit zijn broekzak en gebaart dat ik mee moet kijken.

Ma, is het goed dat Blair bij mij slaapt? De situatie thuis is een beetje uit de hand aan het lopen

Hij kijkt even naar me voor goedkeuring om het berichtje te versturen. Ik knik naar hem en hij verstuurd het bericht. Zijn moeder reageert gelijk: Natuurlijk, ze is altijd welkom. Ik vind het heel gezellig als ze komt, ondanks de omstandigheden. Ik ben blij dat jullie weer wat meer met elkaar omgaan, ik heb dat engeltje gemist. Eten jullie mee?

Thomas: Vandaag niet, maar morgen wel. We gaan nu met vrienden wat eten

Lily: Veel plezier jongen

Thomas: Dankje mam, tot vanavond

Hij bergt zijn telefoon op en ik haal opgelucht adem. Ik weet dat ik altijd welkom was bij hun thuis maar in deze situatie is het fijn om de extra bevestiging even te hebben.

Bij het centrum geeft Thomas de richting aan waar Angelina heen moet rijden. We komen aan bij een soort vrijstaande schuur wat lijkt op een boerderij. Er staat heel groot: LUNA'S BURGER BAR geschreven op de muur. Hoe woon ik hier zolang en heb ik nog nooit van deze plek gehoord? Thomas weet dat ik altijd al gek ben geweest op cheeseburgers. Ik leef voor die burgers.

'Het ziet er gezellig uit' zeg ik als we uitstappen.

'Wacht maar tot je het eten proeft' zegt Thomas als hij mijn hand vast pakt en me mee naar binnen neemt. Angelina en Chris lopen ook achter ons aan.

Het eten was super gezellig. Ik ben blij dat Thomas het gelijk zo goed kon vinden met Angelina en Chris. En die burger...oh my god, de beste burger die ik in mijn hele leven heb gegeten.

Samen met Angelina loop ik nog even naar de wc voordat we weggaan.

'Dussss, ik zag je eindelijk handje vast houden met Chris....' Zeg ik op plagende toon tegen Angelina als we handen aan het wassen zijn en ik haar aankijk via de spiegel.

'Hmmm dus dat viel op' zegt ze terwijl ze een beetje bloost.

'Gaan jullie nog wat leuks doen vanavond?' vraag ik nieuwsgierig

'Ja, we wilde nog even langs het strand gaan als we jullie afgezet hebben...dus wie weeeet' lacht ze.

'Ochjeej, wat ben je allemaal van plan' lach ik.

'Seks in de auto, als ik eerlijk ben' zegt Angelina.

'Oh mijn god, Angelinaaaa!!!' roep ik.

'Wat? Ik vind hem al zo lang leuk en hij vind mij ook leuk, waarom niet? Het is niet alsof het mijn eerste keer is ofzo. Wat me brengt bij mijn volgende vraag...wat ben jij van plan met Thomas' zegt ze als ze haar wenkbrauwen tegelijkertijd omhoog beweegt.

'Nog niet dat!' zeg ik

'Weet je het zeker? I mean, hij is wel fucking sexy to be honest'. Dus als je daar naast kan slapen zonder hem aan te raken zou ik het knap vinden'

'Het is niet dat ik hem niet wil aanraken, of seks met hem wil hebben. Maar ik wil het niet als niks zien. En ik heb het nog nooit gedaan, wat als dat een afknapper is voor hem?'

'Heeft hij het vaak gedaan?' vraagt Angelina.

'Uhhhh, dat weet ik eigenlijk niet, maar hij heeft wel vaak vriendinnetjes gehad'

'Kan ook niet anders met hoe hij eruit ziet' reageert Angelina.

Zou Thomas heel makkelijk denken over seks? Ik hoopte dat mijn eerste keer anders zou zijn.

'Hé, je moet niet te zwaar tillen aan die eerste keer. Meestal is het toch niet super. Iedereen wilt altijd dat de eerste keer met een ware liefde is en dat er overal kaarsen staan en het de man van je dromen is. Maar dat gebeurt toch niet. Dan kan het ook niet anders dan tegenvallen. Je moet je verwachtingen niet zo hoog zetten'

Misschien heeft ze wel gelijk.

'Mijn eerste keer was met een Duitse jongen op vakantie ergens in een hooischuur. Ik verstond geen reet van wat hij zei maar hij was lekker en ik wilde gewoon van die eerste keer af. Ik wilde er gewoon niet meer zenuwachtig voor zijn want anders ben ik met iemand die ik echt heel erg leuk vind en dan ben ik er slecht in. Dus ik dacht, let's get it over with.'

'Wist die jongen dan wel dat het je eerste keer was?' vraag ik.

'Ja, ik heb het wel gezegd, ik heel gebrekkig Duits en later in het Engels. Dat was meer zodat hij wel een beetje voorzichtig zou zijn, dat het niet heel veel pijn ging doen. Het was verder niet speciaal, maar ik had in ieder geval die pijn gehad. En de keren daarna met andere jongens later, waren veel leuker en had ik totaal geen pijn' legt ze uit.

'Dadelijk gaat Thomas er echt op afknappen dat ik het nog nooit gedaan heb' zeg ik bang.

'Ik heb wel wat tips voor je' zegt Angelina. Ik ben een en al oor. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu