Deel 15

354 19 0
                                    

- Thomas - 

Waarom duurt het altijd zo lang als vrouwen naar de wc gaan? En waarom gaan ze altijd met z'n tweeën?

'Dus hoelang zijn jij en Blaire samen?' vraagt Chris aan me.

'Hoe bedoel je?' vraag ik.

'Ik bedoel het niet lullig maar ik heb haar nooit over een vriend gehoord ofzo. Ik weet wel dat ze iedereen altijd afwees die haar mee uit vroeg. Maar ik wist niet dat dat was omdat ze een vriend had' legt hij uit.

'We zijn vanaf vandaag samen. Daarvoor lag het gewoon een beetje ingewikkeld' zeg ik.

Waarom stelt hij zoveel vragen? Kunnen we niet gewoon in stilte wachten tot ze terug zijn?

'Kennen jullie elkaar al lang?' vraagt hij.

Ik zucht even voordat ik antwoord. 'Ja al vanaf dat ik tien was en zij acht. Hoelang vind jij Angelina al leuk?' zeg ik zodat hij ophoud met vragen stellen. Dan kan hij ze maar beter gaan beantwoorden.

'Jaren' antwoord hij.

'Zij jou volgens mij ook' lach ik. Heeft hij dat serieus niet door? Het straalt van ze af, zo erg dat het irritant is.

'Meen je dat serieus?' vraagt hij verbaasd.

'Holy shit, je bent echt blind' stel ik vast.

'Ik heb haar gewoon nooit mee uit durven vragen. Ik was altijd bang dat ze me zou afwijzen. Dat ze mij niet hetzelfde zou zien' zegt Chris.

Is dit serieus hoe het gaat zijn tot ze terug komen? Waarom praat hij niet over iets anders? Zoals...auto's ofzo of sport. Niet iets waarin hij eigenlijk om advies vraagt.

'Dan moet je er maar eens snel werk van maken' zeg ik tegen hem.

'Denk je dat echt?'

Heeft deze gast echt zo weinig zelfvertrouwen?

'Gewoon doen, wat heb je te verliezen?' zeg ik.

'Haar. Onze vriendschap' zucht hij. 'Is dat ook niet hoe dat met jou en Blair is?'

Jezus. Waarom moet hij daar nou weer gelijk in hebben...

'Ja, en dat werkte ook goed' zeg ik.

'Jullie zijn pas een halve dag samen' zegt hij dan.

Oké. Nu begint hij me te irriteren.

'Doe het nou maar gewoon voordat ze straks over een jaar gaat studeren. Als het goed gaat dan zijn jullie nu nog minimaal een jaar samen' zeg ik.

'Hoe doen jullie dat? Gaan jullie studeren in dezelfde plaats?'

'Nee' antwoord ik.

Integendeel zelfs. Blair gaat zo ver weg zitten dat ik er niet eens over wil nadenken. Natuurlijk kan ik tegen die tijd gewoon naar haar toe komen rijden maar we zullen het altijd moeten inplannen. Ik denk dat het tussen de twee en drie uur rijden is, als er geen file staat.

'Hoe gaan jullie dat dan doen?'

'Dat zien we vanzelf wel'

Kan hij niet zien dat ik me aan zijn vragen irriteer.

'Maar denk je daar dan niet helemaal over na?'

'Je stelt wel echt veel vragen' zeg ik tegen hem.

'Oh. Shit. Sorry. Ik wou dat ik net zo lay back kon zijn als jij. Ik maak me gewoon veel te druk om die dingen' zegt hij.

'Vraag haar nou gewoon mee uit, ze zegt echt wel ja' zeg ik. Ik voel me een beetje schuldig, misschien was het lullig om te zeggen dat hij zo veel vragen stelt. Hij lijkt op zich wel aardig. Niet helemaal mijn crowd, maar wel oké.

'Ze heeft gevraagd of ik nog even met haar langs het strand wil zo' zegt hij dan.

'Gast...serieus? Dat is je date al...'

Jezus...ik denk dat Angelina het echt voor hem moet uitspellen.

'Wat? Nee maar dat kan niet. Ik heb niks kunnen regelen ofzo. Ik bedoel, ik heb zelfs m'n zwembroek aan' reageert Chris.

'Chris...luister. Ik ga gewoon eerlijk met je zijn. Het gaat haar echt niet om wat je aanhebt, alleen over hoe snel je het uit kan trekken. Ik zie hoe ze naar je kijkt. Dus, ontspan en verman je een beetje tot ze terug komen'

'Oh fuck. Denk je dat echt?' vraagt hij verbaasd.

Ik knik naar hem. 'Daar komen ze weer' zeg ik als ze eindelijk terugkomen van het toilet.

'Shit. Oké. Uhh, thanks voor je advies man. Ik stel het echt op prijs' zegt Chris.

'Geen probleem' zeg ik.

Ik voel me echt een idioot omdat mijn hart even een slag overslaat als ik Blair zie lopen. Ze heeft echt geen idee hoe mooi ze is. Dat strandjurkje laat ook niet veel aan de verbeelding over. Hoe erg ik ook mijn best doe, ik kan gewoon niet wegkijken. Fuck op deze manier wordt ik hard elke keer als ik haar zie lopen. Ik moet mezelf echt even onder controle krijgen.

Blair's ogen stralen als hij blik de mijne even kruist.

'Zullen we jullie even naar huis brengen?' vraagt Angelina.

'Graag' reageert Blair. 'Ikga met Thomas mee, dus je kan aan zijn kant stoppen' zegt ze. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu