Deel 11

374 18 0
                                    

- Thomas - 

'Kut kut kut, wat heb ik gedaan???' vraagt Blair paniekerig.

'Hé, Goudlokje rustig maar. Het komt goed. Je kan gewoon bij mij slapen tot die tijd. Mijn ouders vinden dat sowieso goed. Ze weten ook hoe de situatie met je vader is' zeg ik.

Het lijkt haar iets te kalmeren.

'Probeer voor nu gewoon even te genieten van het feit dat je geslaagd bent. De rest zoeken we samen wel uit. Het komt goed' zeg ik als ik zachtjes in haar hand knijp.

Ze ademt een paar keer diep in en uit om tot rust te komen.

'Ze zitten daar!' wijst Angelina naar twee jongens die op een badhanddoek in het gras zitten. Op dat moment zwaait de jongen met blond haar naar Angelina. Dat zal zeker Chris wel zijn. Hij ziet er wel sympathiek uit. Die anders zal Jack wel zijn...of Jeff of ...hoe heet tie nou?

'Wie is die ander ook al weer?' vraag ik aan Blair.

'Jett' fluistert ze alsof ze bang is dat hij haar hoort. Ik loop achter haar aan richting die twee gasten. Die andere gast werkt nu al op mijn zenuwen. Hij is Blair nu al aan het uitkleden met zijn ogen. Daar moet ik iets tegen doen. Die gast is wel gespierd maar ik ben twee keer zo breed, ik kan hem wel aan. Maar ik wil Blair niet afschrikken door die kerel gelijk op z'n neus te slaan, ook al ziet hij er wel uit als iemand die het verdient.

Omdat Blair voor me loopt kan ik haar makkelijk vastpakken. Ik sla allebei mijn armen om haar middel heen en til haar op. Ik kus Blair die ondertussen aan het giechelen is in haar nek.

'Thomas!' zegt ze zachtjes.

'Ja?' vraag ik terwijl ik doe alsof ik van niks weet.

Ik zie die eikel kijken, dus ik mag hopen dat het duidelijk is voor hem dat hij van haar af moet blijven. Als hij ook maar één dingetje probeert dan sta ik niet voor mezelf in.

'Chris, Jett' begint Angelina. 'Dit is Thomas. Thomas...dit zijn Chris en Jett'

'Hi' zeg ik ongeïnteresseerd.

'Oh gezellig, ik wist niet dat Blair iemand mee zou nemen' zegt Chris terwijl hij naar Angelina kijkt.

'Tsja, hoe meer zielen hoe meer vreugd' zegt Angelina onverschillig.

'Hey Blair' zegt Jett als hij naar haar kijkt.

Ze pakt mijn hand vast. Ze probeert hem ook duidelijk te maken dat hij bij haar weg moet blijven.

'Hoi' zegt ze zonder hem een blik waardig te gunnen.

Weetje, misschien wordt dit toch nog wel lachen met die kerel. Het is grappig om te zien hoe hij z'n best doet en Blair die daar geen reet om geeft. Zo ken ik haar.

Samen met Blair ga ik op een handdoek zitten. Ik sla mijn arm om haar heen zodat ze tegen me aan kan leunen.

'Biertje?' vraagt Chris aan ons.

Blair kijkt even naar mij. 'Sure' zeg ik. En ze knikt zelf ook.

Ik weet dat Blair normaal nooit drinkt. Ik zorg er wel voor dat ze rustig aan doet.

Mijn telefoon gaat een paar keer af. Ik heb geen zin om hem uit mijn broekzak te halen, als iemand me echt wilt spreken dan bellen ze maar.

Die eikel is ook geslaagd dus we proosten met zijn alle. Alleen Chris en Angelina moeten het jaar dus opnieuw doen.

Net na het proosten begint mijn telefoon onophoudelijk te trillen. Iemand belt dus ze zullen me wel echt willen spreken.

Jezus, ze proberen zelfs te videobellen. Wat kut. Blair kijkt me even vragend aan. Dan pas kijk ik naar wie er belt. Shit! Dat is Reede. 'Sorry ik moet even opnemen, dat is die gast waarmee ik straks samenwoon' zeg ik tegen Blair. Ze knikt naar me maar blijft wel tegen me aanzitten.

Ik hou mijn telefoon voor me en swipe omhoog om op te nemen.

'Hey Man! Ik probeer je al de hele middag berichten te sturen' zegt Reede.

'Sorry gast, ik was een beetje druk' reageer ik.

'Ben je buiten ofzo? Met al dat geluid op de achtergrond' vraagt Reede.

'Ja klopt, we zijn met een groepje naar het zwembad' zeg ik.

'Betekend dat, dat je iets te vieren hebt? Gast ik wacht al de hele tijd. Je zou me een bericht sturen als je geslaagd bent' lacht Reede.

'Oh kut, helemaal vergeten' zeg ik terwijl ik nadenk over waarom ik dat vergeten ben...ik grijns als ik terugdenk aan hoe ik Blair bij haar thuis tegen de muur aan duwde en haar eindelijk aan kon raken.

'Dus? Kan ik de kamer vrijhouden voor je?' vraagt Reede ongeduldig.

'Ja man, ik ben geslaagd' zeg ik blij. Het dringt nu pas goed tot me door. Ik kan eindelijk weg uit dit kleine kut dorpje.

'Gefeliciteerd!' zegt Reede. 'En dat meisje waar je het altijd over hebt, is zij ook geslaagd?' vraagt hij.

Fuck...Moest hij dat nou zeggen?

Ik zie dat Blair op haar lip bijt om haar lach in te houden. Ik prik in haar zij om haar maar aan het lachen te maken, ze weet toch wel dat het over haar gaat.

Ik knik naar haar 'zeg maar'

Ik draai mijn telefoon een beetje. 'Ik ben ook geslaagd!!' zegt Blair enthousiast met een trotse glimlach op haar gezicht.

'Oh shit, je hebt er eindelijk werk van gemaakt' lacht Reede.

'Zeker' zeg ik als ik mijn telefoon weer terug draai.

'Nou geniet dan maar lekker van jullie dag. Je kamer is al helemaal gemeubileerd dus je hebt alleen je kleding en zo nodig'

'Geweldig, thanks' zeg ik. Dat gaat me een hele hoop geld schelen. Ik weet dat Reede het huis van zijn vader had gekregen. Hij heeft ongetwijfeld elk meubelstuk zelf uitgekozen om het zo duur mogelijk te maken voor zijn vader. Die lopen niet zo lekker met elkaar.

'Spreek je later!' zegt Reede voordat hij ophangt. Ik zwaai nog naar hem en dan leg ik mijn telefoon weer weg. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu