-Thomas-
'Ze zal vast in orde zijn, maak je nou niet zo druk' zegt Callum.
'Ik zweer, als iemand nog een keer zegt dat ik me niet druk moet maken dan sta ik niet voor mezelf in!' zeg ik boos.
Inmiddels is iedereen thuisgekomen. Jess, Reese, Callum, Denise, ook Jack en Lara.
Denise is druk bezig met op haar telefoon typen. De rest kijkt me aan met een of ander misselijkmakend medeleven.
'Wat is er nou precies gebeurd?' vraagt Jess.
'Dat doet er niet toe. Ik wil gewoon dat ze hier veilig terug komt' zeg ik.
'Maar ze is dus boos op je?' zegt Reede.
'Ik weet het niet. Ik heb niet eens tijd gehad om het uit te leggen' zeg ik.
Denise laat haar telefoon aan Lara zien die grote ogen opzet. Jess merkt het gelijk en kijkt ook mee. Denise kijkt me aan. Als blikken konden doden...
'Wie zijn jullie tegengekomen in de stad?' vraagt ze boos.
'Wat?' zeg ik verbaasd.
'Vertel me nog eens waarom het er niet toe doet? Wat er is gebeurt. Want zoals ik het begrijp maakt het wel degelijk uit.
'Hebben jullie...is dat...is ze oké?' vraag ik als ik Denise smekend aankijk.
'Je verdient het niet eens om dat te weten' snauwt ze naar me.
'Dit is wel heel laag Thomas. Ik snap waarom ze boos is' zegt Lara rustig.
'Wat heeft ze gezegd?' vraag ik.
'Dat je pas nog met de meid hebt geslapen die de eerste keer jullie relatie kapot probeerde te maken. Dat ze vreselijk gemeen was tegen Blair en dat ze zelfs hebben gevochten een keer' zegt Denise.
'Oh shit man' zegt Callum. Het klinkt als een...hier kan je je echt niet onderuit lullen.
'Ik wist toen niet eens dat ik Blair ooit nog zou zien. Ik had veel te veel gedronken' zeg ik om mezelf te verdedigen.
'Sorry Thomas. Je kan dit verdedigen wat je wilt maar dit is niet goed te praten' zegt Jess.
Ik weet dat ze gelijk heeft. Verdomme.
'Waar is ze?' vraag ik.
Denise schudt haar hoofd.
'Denise alsjeblieft' smeek ik haar.
'Ze is veilig, ze is bij een vriend. Ze komt vanavond terug maar jou hoeft ze niet meer te zien' zegt ze.
'Bij een vriend? Ze kent hier helemaal niemand. Wat als het iemand is die ze net ontmoet heeft. Weet je hoe gevaarlijk dat zou zijn' roep ik in paniek.
'Daar had je misschien over na moeten denken voordat je je lul in dat wijf stopte' schreeuwt Denise terug.
'Je mag blij zijn dat ik je dit vertel want je verdient het niet eens om te weten dat het goed gaat. Je constant zorgen maken of ze wel oké is, is wel het minste wat je verdient' voegt ze daar nog aan toe.
'Als ik wist dat ik haar nog zou zien was het nooit gebeurt' zeg ik zachtjes.
'Het gaat om het principe Thomas. Ze heeft je relatie bijna of zelfs helemaal kapot gemaakt. Als zou je haar nooit meer hebben gezien...was het nog steeds erg om te doen. De voldoening die dat mens daardoor wel niet gevoeld zal hebben toen ze met jou was...' zucht Lara.
'Hadden jullie al vaker...' vraagt Jess.
'Ja. Daarom was het zo'n probleem. Ik wilde van haar af maar zij wilde meer. Toen viel ik keihard voor Blair maar Aileen wilde dat niet met rust laten' zeg ik eerlijk.
'Dan ben je toch ook een idioot dat je het alsnog doet. Ik bedoel...waar is jouw eigenwaarde' zegt Denise.
'Geloof me, op het moment dat ik wakker werd had ik al spijt' zeg ik.
'Is deze walk of shame nu afgelopen?' vraag ik richting de meiden.
'Geef haar de ruimte. Dat is het beste wat je nu kan doen' zegt Lara voordat ze met de meiden naar de huiskamer loopt.
'Mag ik alsjeblieft een glas met iets sterks erin?' vraag ik aan Reede als hij voor iedereen drinken inschenkt.
'Zou je dat nou wel doen? Als ze zo terug komt wil je niet dat je half bezopen bent' zegt hij.
'Tegen die tijd zal het wel weer uit mijn systeem zijn' zeg ik tegen hem.
Ik moet iets hebben om even de scherpe randjes eraf te halen want ik word helemaal gek hier. Met wie kan ze zijn? Ze kent niemand.
'Ze is toch niet met die vriend van jou toch' zeg ik tegen Jack.
'Brax bedoel je? Ik kan het me niet voorstellen' antwoord hij. 'Volgens mij moest hij gewoon werken vandaag'
Dat stelt me enigszins gerust. Maar de vraag over bij wie ze dan wel is houd me de rest van de avond bezig.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Storie d'amore!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...