Deel 68

379 18 0
                                    

- Blair - 

Ik laat Thomas voor gaan. Vooral omdat ik niet de eerste wil zijn die de mensen zien. Ik heb wel het idee dat Thomas hier wat populair is want zodra ik achter hem aanloop begint het geroezemoes om ons heen al. Zodra het Thomas opvalt pakt hij mijn hand vast. Ik weet niet zeker of hij het expres doet of dat het door de laatste paar weken een gewoonte is geworden. Ik kijk mijn ogen uit. Dit is het grootste huis waar ik ooit in mijn leven ben geweest. Het is super modern ingericht. Alles is in zwart wit. Het ziet er luxe uit, al zou ik nooit zelf voor zoiets kiezen. Voor mij zou een huis echt karakter moeten hebben, met veel hout en mooie herfstkleuren.

We lopen door de bizar grote woonkamer richting de tuin. De tuin reikt zover als dat ik kan kijken. Al snel zie ik twee bekende gezichten. De jongens die er de eerste keer bij waren toen ik Drake ontmoette. Finn en Levi.

'Ik zie dat jij eindelijk je verstand hebt gevonden' zegt Levi tegen Thomas.

Ik kijk hem vragend aan en dan wijst hij naar onze handen.

'Als jij het niet had gedaan dan had ieder ander hier wel een gokje willen wagen' zegt hij daarna.

'Maar goed dat ik het gedaan heb dan inderdaad' zegt Thomas met een lage stem. Hij lijkt een beetje geïrriteerd te zijn door Levi's opmerking.

'Leuk dat je er bij bent Blair' zegt Finn.

'Bedankt dat ik mocht komen' zeg ik tegen hem.

'Wanneer vertrek je voor je studie?' vraagt Drake aan me.

Ik kijk even naar de grond. Dit is niet een onderwerp waar ik over na wil denken. We hebben nog minder dan vierentwintig uur samen...

'Ze vertrekt morgen' zegt Thomas neutraal.

'Oh wow. Dat wist ik niet. En jij?' vraagt Drake aan Thomas.

'Een paar dagen later. Mijn kamer is al helemaal in orde, Blair moet nog wat dingen regelen' zegt Thomas.

'Aah, snap ik. Het is ook fijn om even te kunnen wennen voordat school begint' zegt Levi.

Ik knik naar hem.

'Ik hoorde al dat je bij een of ander rijkelui 's zoontje gaat wonen' onderbreekt de stem van Aileen ons.

'Hmm, wie heeft je dat verteld dan?' reageert Thomas als hij naar Drake kijkt.

Ik trek mijn jurkje automatisch een beetje recht als ik merk dat Aileen me van top tot teen opneemt. Ze ziet er zelf niet uit, naar mijn mening dan. Haar make-up is fel paars en veel te zwaar. Als je een doekje langs haar zou halen dan zou het doekje oranje worden van de lading foundation. Haar kleding laat ook niet veel aan de verbeelding over. Heel even denk ik dat ze een opmerking naar me gaat maken maar als Thomas me tegen zich aan trekt kijkt ze snel weg. Ze stoort zich echt enorm aan me, en het boeit me echt he-le-maal niks. Sterker nog, ik vind het fijn dat ze zich zo aan me stoort. Dan ziet ze me in ieder geval als concurrentie.

'Ik vertelde het, sorry man. Ik dacht niet dat je dat erg zou vinden' zegt Drake.

'Het maakt ook niet uit' antwoord Thomas.

'Nou, als je je de komende dagen nog wilt vermaken weet je me te vinden' zegt Aileen overdreven flirterig tegen Thomas.

That's it. Ik kan mijn lach niet inhouden. Een hard gelach ontsnapt aan mijn mond en ik zie Levi en Finn hun lach inhouden.

'Oh shit. Je bedoelde dat serieus' zeg ik daarna, waardoor Levi en Finn het opgeven en ook beginnen te lachen.

'Hou je mond toch, over een paar weken is hij jou weer zat' zegt Aileen kattig.

Thomas wilt iets zeggen maar ik hou hem tegen.

'Ik denk dat je dat echt geloofd hè. Wat eigenlijk meer zielig is dan grappig' zeg ik tegen haar waardoor haar ogen op oorlog staan.

'Schat, ik heb zijn lul vaker in mijn mond gehad dan jij dus ik zou oppassen met wat je zegt' zegt Aileen.

Ze denkt echt dat ze me hiermee kan raken, maar dat plezier gun ik haar niet.

'Aileen!' zegt Thomas waarschuwend. Al snel hou ik hem weer tegen zodat hij niet meer tegen hem zegt.

'Zou kunnen. Maar ik hoorde dat hij niet de enige was wie je aan het doen was. Ik bedoel maar, hij durfde geen seks met je te hebben zonder condoom omdat hij bang was voor wat voor ziektes jij allemaal wel niet bij je kon dragen. En ik moet zeggen dat ik die mening wel begrijp. Ik bedoel...kijk in de spiegel schat...'

'Oh shit' hoor ik Drake zeggen.

'Heeft iemand popcorn?' vraagt Finn.

'Dat....DAT IS ECHT...Dat is onzin! Thomas, zeg dat dat onzin is' zegt Aileen terwijl ze wilt met haar armen aan het zwaaien is.

'Ik ga me hier niet in mengen' zegt Thomas neutraal.

'Tenzij ik iets lulligs zeg over haar. Dan kan je ineens wel je bek open trekken!!!' zegt ze boos.

'Was je hier niet met een date, die je kan verdedigen?' vraag ik aan haar.

Ze kijkt me woedend aan. Als blikken konden doden...

'Hij...is was later. Maar pas maar op als hij er is hoor!' zegt ze richting Thomas.

'Ohhhh nee. Jij gaat geen gezeik veroorzaken dame' zegt Drake.

'What the fuck. Waarom neemt iedereen het op voor hun. Hoe lang kennen jullie mij nu? En hoe lang kennen jullie dit wicht nou?' roept ze bijna.

'Dit is mijn huis. Dus mijn regels' zegt Drake. 'Je gedraagt je of je vertrekt. Zorg alsjeblieft niet dat ik je eruit moet laten zetten'

'Prima' zegt ze waarna ze boos weg loopt.

'Dus wie heeft er zin in shots?' vraagt Finn wanneer ze weg is. 'Ik denk dat iedereen hierna wel een borrel kan gebruiken. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu