Deel 109

296 18 0
                                    


-Blair-

We zijn nog ongeveer een uur bezig voordat we klaar zijn. Op het moment dat Reede binnen kwam met pizza's kon ik hem wel zoenen. Ik heb amper wat gegeten vandaag waardoor de wijn nog harder aan komt...dus ik had echt even iets te eten nodig.

'Ga je zo nog met hem praten?' vraagt Jess aan Lara terwijl ze bezig is om haar haar half opsteken.

'Mhh, ik heb daar zo geen zin in' zucht Lara.

'Misschien is het toch even goed om te doen. Want heel eerlijk, anders ga ik in de club een andere leuke jongen voor je zoeken' zegt Jess.

'Volgens mij heeft de volgende vrijwillige zich al opgegeven' zegt Denise.

'Wat? Hoezo?' vraagt Lara verbaasd.

Ik weet direct wie ze bedoelen. Brax kan zijn ogen niet van haar afhouden...het is pretty obvious.

'I mean, Brax kijkt naar je met een behoorlijk intense blik' zegt Denise.

'Wat? Nee. Dat beeld je je in hoor. Het is de beste vriend van Jack. Dat zou sowieso verboden terrein zijn' zegt Lara.

'Nou, volgens mij heeft hij je al meerdere keren uitgekleed in zijn gedachten. Vriend van Jack of niet' zegt Denise.

'Nou Denise...' lacht Jess.

'Maar wat vind jij van Brax?' vraagt Jess aan Lara.

Ik ben best benieuwd naar dit antwoord daarom kijk ik gelijk nieuwsgierig op.

'Nou...eh...ehmmm...hij is niet lelijk' begint Lara.

'Schat, ben je blind ofzo, noem je zo'n jongen nou echt "niet lelijk"' zegt Denise.

'Oké, nou hij is knap...' zegt Lara dan. 'en aardig...'

'Maar?' vraagt Jess.

Lara kijkt naar beneden. Op dat moment besef ik dat zei net zo veel voelt voor Jack als dat ik voel voor Thomas. We zitten écht in hetzelfde schuitje.

'Maar hij is niet Jack' zegt Jess. Lara knikt naar haar.
'Ik zie het aan je blik lieverd'

'Het is allemaal gewoon zo verwarrend. Ik vind hem echt heel erg leuk, maar hij heeft de hele week gedaan alsof ik niet bestond' zegt Lara.

'Geloof me, dit is iets waar je gewoon even doorheen moet. Praat met elkaar en je zal zien dat het dan beter wordt' zegt Jess.

'Geef mij nog maar een glas wijn' zucht Lara.

'Ik ook!' roep ik.
Dat kan ik wel gebruiken. Het is alsof ik in de spiegel kijk als ik Lara's verhalen over Jack hoor. Het is te confronterend want ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet.

'Weet je wat wij nodig hebben' zegt Denise. 'Muziek! Zet eens iets leuks op Jess'
Jess pakt gelijk haar telefoon en loopt naar de bank toe in Reede zijn kamer.

We schrikken allemaal op als we aan het dansen zijn en de deur van Reede's kamer ineens open vliegt.

'Jezus wil je ons dood hebben' zegt Denise waarna ze begint te lachen.

Jack staat in de deuropening en heeft alleen maar oog voor Lara. Hij kijkt niemand anders aan.

'We gaan over een half uurtje weg. Kunnen we misschien nog even praten?' vraagt hij aan Lara.

Lara kijkt even naar Jess die zachtjes naar haar knikt.
'Oké' zegt Lara zachtjes als ze naar hem toe loopt.

Ze doet de deur achter zich dicht terwijl Jack voor haar de trap afloopt.
Denise, Jess en ik kijken elkaar even aan voordat we iets zeggen. Ik weet dat we allemaal aan het luisteren zijn of we iets van hun kunnen overhoren.
'JACK!' horen we Lara nog roepen.
Ik wil even naar de deur lopen maar Jess houd me tegen.

'Dat komt wel goed. Hij heeft de neiging om haar op te tillen als ze niet luistert, of als ze koppig is. Dat is een trekje van alle jongens in dit huis' zegt ze.

Ik denk even terug aan Thomas. Dat deed hij ook vaak bij mij. Nog steeds af en toe. Ik krijg kriebels in mijn buik als ik nadenk over hoe het voelt als Thomas zijn armen zo om me heen heeft geslagen.
Ik word gek van verlangen en ik haat mezelf erom.

Alsof hij wist dat ik over hem nadacht staat Thomas ineens in de deuropening. De manier waarop hij naar me kijkt zorgt ervoor dat mijn hoofd helemaal rood wordt. Beeld ik me dit nou in of kijkt hij echt zo naar me? Dit is zo verwarrend.

'De taxi is er over een half uurtje, komen jullie nog even naar beneden? Ik wil Blair ook nog even laten zien waar ze slaapt' zegt hij.

'Wij gaan wel alvast naar beneden' zegt Jess. 'Dan zien we jullie zo'

Jess en Denise lopen snel langs Thomas om de trap af te gaan.

Voordat Jess langs me loopt knipoogt ze nog even naar me.
Shit. Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik kan niet alleen met Thomas zijn in één kamer op dit moment. Ik heb ook nu al te veel gedronken. Ik voel me licht in mijn hoofd en het enige wat ik wil is Thomas bespringen.

'Loop je even met me mee dan?' vraagt hij als hij zijn blik over mijn hele lichaam laat gaan. Ik merk op dat hij heel eventjes op zijn onderlip bijt wat mijn hormonen alleen maar op hol laat slaan.

'Sure' antwoord ik. Ik kijk even naar de trap als ik voor Thomas langs loop. Ik loop niet zo vaak op hakken dus het is echt een kut idee om zo van deze trap af te lopen. Ik wil alleen echt mijn schoenen niet uitdoen terwijl Thomas zo naar me zit te kijken. Had ik nou maar niet zoveel wijn gedronken dan was het me misschien nog gelukt...

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu