-Blair-
'Wat is er tussen jullie gebeurt?' vraagt Lara 'Als je het er niet over wilt hebben mag je het gewoon zeggen hoor, dat vinden we helemaal niet erg'
'Ik ben juist blij dat ik er eindelijk wel met iemand over kan praten' zucht ik. Ik dacht er niet over na voordat ik het eruit floepte. Maar op de een of andere manier heeft het hier zitten met Lara en Jess me laten beseffen hoe erg ik het mis om gewoon met vriendinnen over dit soort dingen te kunnen praten. Ik vertel niet alles. Ik praat liever niet over mijn miskraam maar het lucht wel op om over de rest te kunnen praten.
'Thomas is altijd al onderdeel geweest van mijn leven. We gingen altijd veel met elkaar om als kinderen omdat we in dezelfde straat wonen. Toen we naar de middelbare school gingen had ik al gevoelens voor hem. Natuurlijk kreeg hij in die periode zijn eerste vriendinnetjes enzo. Ik vond de andere jongens op school maar niks maar ik wilde ook onze vriendschap niet verpesten. Tot we allebei op het moment kwamen dat we gingen studeren. We zouden allebei naar een andere stad gaan. Ik dacht toen, nou ik heb niks te verliezen. Het bleek dat hij ook gevoelens had voor mij...Die avond hebben ...ehh...hebben we seks gehad. De volgende dag zijn we allebei vertrokken. Ik heb niks meer van hem gehoord. Ik durfde zelf niet te bellen omdat ik dacht dat hij het als een fout zag. Ik probeerde me er een tijdje overheen te zetten. Dat ging ook prima, zolang ik hem niet sprak. Dus verbrak ik twee jaar al het contact behalve de feestdagen die onze families wel eens samen vierde. Ik heb ook wel vriendjes gehad in de tussentijd maar geen gaf me hetzelfde gevoel als Thomas. Dus elke keer als ik me dat besefte maakte ik het uit. En een paar maanden terug...heeft mijn vader een ongeluk gehad. Wat hij niet heeft overleefd, dat zal Thomas wel al verteld hebben. Toen heb ik besloten een tussenjaar te nemen. Ik woon nu weer bij mijn moeder, en het is vreselijk. Soms kan ik het even allemaal niet aan en een tijdje terug besloot ik naar een bar te gaan. Ik had zoveel gedronken die avond, en toen ineens kwam Thomas me ophalen. Ik heb geen idee hoe hij wist dat ik daar was. Uiteindelijk bleek een vriend die daar achter de bar stond hem gebeld te hebben. Nu doet hij heel beschermend en lief. Het maakt me heel erg in de war, het roept weer oude gevoelens op. En...jaa...zoals je hoort. Een en al drama' leg ik uit.
'Heftig allemaal zeg. Ik denk dat we gewoon deze avond, ons niet bezig moeten houden met jongens maar gewoon met elkaar. We gaan gewoon met zijn vieren helemaal los' zegt Jess.
'Dat is precies wat ik nodig heb' zeg ik.
'Deal, dat vind ik een goed plan voor vanavond' zegt Lara.
Dat is ook precies wat ik nu nodig heb. Thomas heeft serieuze moodswings de laatste tijd en ik weet gewoon niet hoe ik er mee om moet gaan. Net als dat hij dan een tijdje niks laat horen en dan ineens weer gaat appe. Of dat hij dan ineens belt of ik hier heen wil komen. Ergens maakt het me ook wel boos. Dat hij dit telkens flikt. Ik snap ook wel met het ophalen dat er iets tussen kon komen met zijn werk maar hij hangt zomaar op voordat ik überhaupt had kunnen aangeven of ik het wel of niet wilde, dat iemand anders me op kwam halen. Dat vind ik niet fair.
We bestellen alle drie een wijntje en wat lunch. We hebben nog tot half vier voordat we naar de school van Thomas gaan. Daar gaan hun ook allemaal naar toe dus daar verzamelen we allemaal. Thomas heeft niks meer laten horen. Hij heeft niet eens gevraagd of ik veilig was aangekomen ofzo...ik weet niet waarom maar het irriteert me heel erg.
'Nou, is dat niet toevallig. Goedemiddag prinses' zegt een knappe jongen die langsloopt.
Lara zucht geërgerd terwijl Jess even verbaasd kijk als ik. Wie is hij?
'Jess, Blair...dit is Brax' zegt Lara
'Waarom kom je in hemelsnaam hier zitten?' vraag Lara aan Brax.
'Ik zag eindelijk iemand die ik kende in deze grote stad' zegt hij. 'Leuk jullie te ontmoeten dames' zegt hij.
'Je kent mij helemaal niet' zegt Lara 'Je hebt me gister voor het eerst gezien'
'Nou, ik heb het gevoel alsof we al levenslang bevriend zijn prinses' zegt hij met een grijns op z'n gezicht.
Hmmh. Hij gedraagt zich wel een beetje als een eikel. Ik vraag me af hij aan het proberen is. Jess en ik kijken nog steeds even verbaasd naar Lara.
'Hij is opzoek naar Jack maar ik ging niet zomaar aan een vreemde...zijn adres of telefoonnummer geven. Ik heb gezegd dat hij om half vier op school kon zijn en dat Jack er dan ook is. Maar waarom hij hier is...' zegt Lara.
'Waarom wil je Jack vinden?' vraagt Jess.
'Omdat hij een oude vriend is, ik ben jaren uit dit stadje weggeweest en ik wilde mijn beste vriend weer eens opzoeken'
'Het is waar' zegt Lara. 'Hij liet gister een foto zien van hun twee toen ze nog wat jonger waren'
'Oké, maar vandaag gaat om geen jongens drama, dus ik weet niet of er plek voor je is' zegt Jess.
'Hey, als je iemand jaloers wilt maken dan ben ik daarvoor perfect' zegt Brax.
'Zelfs als het gaat om je "beste vriend' vraagt Lara.
'Oh jezus is die jongen blind ofzo?' zegt Brax als hij achterover leunt in de stoel. Het is overduidelijk dat hij Lara van top tot teen bekijkt. Ze is ook bloedmooi. Het zelfde geld voor Jess.
'Ik kan nog wel een extra wijntje gebruiken. Dus als jij nou een rondje haalt...dan mag je hier blijven zitten' zeg ik om ervoor te zorgen dat hij niet naar Lara blijft staren alsof ze een stuk sappig vlees is.
Lara en Jess proberen hun lach in te houden terwijl ze Brax zijn reactie proberen te peilen
'Vooruit dan maar, maar alleen omdat jullie er zo leuk uit zien' knipoogt hij naar ons.
Hij staat op en loopt richting de bar binnen.
'Wat een eikel' fluistert Jess.
'Ja hè' zegt Lara.
'We moeten over een uurtje toch bij jullie school zijn, dus als hij nu de drankjes betaald' lach ik.
'Goed punt' lachen Lara en Jess.
Op zich voor wat ik van deze Brax heb gezien tot nu toe is hij best wel aardig. Hij heeft een groot ego wat je af en toe een beetje onderuit moet trappen maar verder is hij wel chill. Thomas appt me dat hij ons op school kan komen halen. Dan kan de rest met Callum, als ik het me goed herinner de vriend van Denise, mee rijden.
Het is een eindje lopen naar de school maar we praten de hele tijd dus eigenlijk zijn we er zo.
Als we twee jongens zien bij de school fluistert Jess dat dat dus Jack en Reede zijn.
'Zeg maar gewoon niks tegen hem hoor' zegt Jess tegen Lara.
Lara kijkt wat onzeker, lichtelijk in paniek. Ik heb met haar te doen. Ik heb het gevoel alsof ze met Jack in hetzelfde schuitje zit al ik met Thomas.
'Komt goed' zeg ik tegen Lara.
'Kom maar gewoon naast mij lopen prinses, dan komt het zeker goed' zegt Brax tegen haar.
Ik zie gelijk wie Reede is. Zijn ogen veranderen zodra hij naar Jess kijkt. Hij ziet er zo gelukkig uit. Het kan niet anders dat dat Reede is.
Lara slaakt een gilletje als Brax in haar zij prikt. Jack kijkt hem gelijk woest aan. Damn, Brax is daar echt goed in.
Er is een reünie gaande tussen Brax en Jack. Ondertussen stelt Jess me voor aan Reede. Hij is erg érg knap.
'Hey, ik ben Reede. Leuk dat je een keer mee komt. Thomas heeft het al jaren over je' zegt hij.
'Ohja?' vraag ik ongelovig.
'Ja, al toen jullie afgestudeerd waren. Volgens mij heb ik je toen een paar seconden over videobellen gezien' zegt hij.
'Shit, ja dat is waar' zeg ik tegen hem. Ik herinner het me weer. Dat voelt echt al een eeuw geleden zeg. Holy shit.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...