Deel 133

281 18 0
                                    

-Blair-

'Dat zou fijn zijn' zeg ik.

De thee ruikt heerlijk, het heeft een geur die ik alleen maar als winter kan omschrijven. Het ruikt naar kruiden en vooral naar kaneel. Als ik een slokje neem beslis ik dat dit de lekkerste thee is die ik ooit heb gedronken. Als ik wist dat thee zo lekker kon smaken dan zou ik het vaker drinken.

'Normaal gezien zou ik je omver blazen met mijn kookkunsten maar ik heb totaal geen boodschappen in huis. Dus als we samen eten zullen we iets moeten bestellen' zegt Mase.

Ik moet lachen. 'Dat vind ik een prima idee' zeg ik.

'Waar zou je trek in hebben?' vraagt hij aan me.

Waar heb ik trek in? Het is heel lang geleden dat ik eten heb besteld. Pasta heb ik vanmiddag al gegeten dus dat hoef ik niet meer vanavond. Zou het stom zijn als ik friet zou zeggen? Ik heb al een tijdje geen friet op en ik heb er ineens heel erg veel zin in.

'Hou je van friet?' vraag ik voorzichtig.

'Ah mijn god, er bestaan dus wel vrouwen die gewoon van normaal eten houden in plaats van salades en poké bowls' lacht Mase. 'Als je de beste friet van de stad wilt proeven dan kunnen we hem het beste afhalen. Beneden, tegenover zit de beste frietzaak die je gaat vinden' zegt hij.

'Dat klinkt zo perfect dat ik het wel moet proeven' zeg ik.

'Nou dan staat dat alvast vast. Bereid je maar voor want als je hier de friet hebt gegeten gaan alle andere frietzaken tegenvallen'

'Ik zal even een berichtje sturen dat ik vanavond thuis kom en dan kunnen we alvast naar beneden lopen' zeg ik als ik mijn lege thee mok neerzet. 'Dit is echt lekkere thee trouwens'

Mase lacht naar me. Hij is eigenlijk wel erg knap. Zijn halflange haar staat hem echt perfect. Ik had niet verwacht dat dat zo goed kon staan bij een man.

Ik loop naar mijn telefoon en zie al de berichten die ik binnen heb gekregen. Jezus, het lijkt wel alsof ze doen dat ik vermist ben. Thomas is gewoon een eikel dus ik negeer zijn berichten. Ik ga gelijk naar mijn gesprek met Denise.

Hey girl, Thomas is in paniek waardoor ik me dus afvraag what the fuck hij geflikt heeft. Laat me weten of je oké bent.

Ik lees het berichtje van Denise. Ik ben blij dat er in ieder geval iemand aan mijn kant staat.

Lang verhaal. Vorige keer dat we een relatie hadden was er een meid die alles probeerde te verzieken. Ik heb zelfs een keer, soort van met haar gevochten. Dat verhaal vertel ik later wel. Maar blijkt dus dat hij nog met haar geslapen heeft niet al te lang geleden...dus ik ben er even helemaal klaar mee. Ik kwam een bekende tegen en daar ga ik nu me eten. Hij brengt me vanavond naar huis. Ik wil graag in de logeerkamer slapen en morgen zo vroeg mogelijk naar huis.

Ik lees mijn berichtje nog een paar keer over voordat ik het verstuur. Ik weet niet waarom ik niet zeg dat het om Mase gaat. Dat lijkt me even beter voor nu.

Tot mijn verbazing reageert Denise al een paar seconde later nadat ik op verzenden heb geklikt.

Oehh, wie is hij...;)

Veel plezier vanavond, ik zorg dat de logeerkamer in orde is.

Oh en van af nu haten we Thomas allemaal. De meiden staan klaar voor je als je thuis komt, je hoeft hem niet eens te zien voordat je weggaat. Xxx

Ik stel het heel erg op prijs. Ondanks dat ik ze nog maar net ken voelen het echt al als levenslange vriendinnen. Ik hoop dat het gedoe met Thomas dat niet gaat verpesten. Ik heb nog geen idee wat ik daarmee aan moet. Daar ga ik nu ook niet over na denken.

'Gelukt?' vraagt Mase als ik mijn telefoon omgedraaid op de kast leg.

Ik knik naar hem.

'Weet je al waar je trek in hebt?' vraagt hij als hij de voordeur voor me openhoudt.

Hij is wel echt een gentleman.

'Een middel frietje met mayo' zeg ik met de grootste smile omdat ik er zooooo veel trek in heb.

'Uitstekende keuze mevrouw' lacht hij als hij de deur op slot draait. 'Mag ik voorstellen dat ze ook uitstekende kaaskrokketten hebben hier. De beste van de stad'

Ik moet lachen om het accent wat hij opzet.

'Hoe kan ik dat nou weigeren' lach ik.

De frietzaak is klein en ingericht als een soort diner. Het ziet er leuk uit en het ruikt inderdaad wel als heerlijke friet.

'Heey Mase, als je zo vaak blijft komen verlies je dat sixpack in no time' lacht een oudere vrouw die een frietje aan het eten is aan de bar.

'Jij bent hier anders ook elke keer als ik hier ben' knipoogt Mase naar haar.

'Ik heb het al opgegeven' zegt ze als ze naar zichzelf wijst.

'Je bent nog even knap als altijd' zegt Mase tegen haar.

Haar ogen beginnen te stralen terwijl ze haar frietje blijft eten.

'Drie keer raden...het gebruikelijke' zegt een lange brede man achter de toonbank.

'Zeer zeker, maar ik wil er nog wat bijbestellen' zegt Mase.

De man kijkt naar mij. Hij zag me waarschijnlijk niet omdat ik achter Mase liep.

'Wat mag het zijn voor deze prachtige jongedame' vraagt de man.

Hij ziet er erg aardig uit. Hij doet me een beetje denken aan de Grote Vriendelijke Reus.

'Een middel frietje mayo en een kaaskroket' zegt Mase.

Hij knikt naar ons. 'Komt eraan voor jullie. Wil je het hier eten of meenemen?' vraagt hij.

Mase kijkt naar mij. 'Wat vind jij fijn?' vraagt hij als hij een stap in mijn richting zet zodat niemand anders zijn vraag hoort.

'Hier is wel gezellig' zeg ik. Het ziet er zo leuk uit, en volgens mij komt Mase hier regelmatig.

'Dan krijgen jullie de milkshakes van mij' zegt de man achter de toonbank. 'Welke smaak zou je willen?' vraagt hij aan mij.

'Mmh, doe maar vanille' zeg ik blij. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik een vanille milkshake op heb. Als kind was ik er gek op. Ik ging vroeger altijd met mijn oma op woensdagmiddag een milkshake halen.

Mase en ik nemen plaats aan een tafeltje en wachten op het eten. Het voelt allemaal zo moeiteloos gezellig. Het is gewoon erg gezellig, ik hoef me geen zorgen te maken. Dit is echt even ontspannen. Die ontspanning heb ik wel nodig ter voorbereiding op vanavond...

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu