Deel 139

272 16 2
                                    

-Blair-

Zodra ik in het bad stap voel ik mijn spieren ontspannen. Het ruikt heerlijk naar lavendel. Ik ben benieuwd hoe Thomas aan die bruisballen komt. Hij lijkt me niet het type dat naar de winkel gaat om wat bruisballen te kopen. Maarja...ik ken hem ook blijkbaar niet zo goed als ik had gedacht. Ik doe mijn ogen dicht en probeer even te ontspannen. Eventjes is het lekker...maar na tien minuten kom ik erachter dat in bad zitten me te veel tijd geeft om na te denken over alles. Dat is juist wat ik nu niet wil doen. Ik pak mijn telefoon erbij. Ik hou hem niet boven het water maar hang een beetje over de rand van de badkuip. Ik ken mezelf...Ik weet dat ik die persoon ben die dan haar telefoon in het water laat vallen. Ik zoek Mase zijn nummer op. Eventjes twijfel ik of ik niet gewoon een berichtje moet sturen in plaats van bellen. Eigenlijk wil ik gewoon even zijn stem horen dus ik kik op zijn nummer en op het groene telefoontje.

'Hey met Mase' hoor ik als de telefoon twee keer over is gegaan.

'Hey Mase, met...Blair' zeg ik een beetje ongemakkelijk.

'Ik zag je naam op m'n scherm' zegt hij. 'Gaat het een beetje? Hoe was het thuiskomen?'

'Een beetje ongemakkelijk' antwoord ik.

'Erg ongemakkelijk' verander ik mijn antwoord.

'Hmm, ja snap ik. Wil je er over praten?' vraagt hij.

Hij is zo lief. Waarom?

'Ik weet niet zo goed wat ik er over moet zeggen. Hij wilde praten, ik niet. Hij begon toch te praten en het had niet zo veel nut want het maakt me eigenlijk niet uit wat hij te zeggen heeft. Hoe lullig dat ook klinkt' zeg ik.

'Ik vind het niet lullig klinken hoor. Als je heel de situatie kent is het juist begrijpelijk' zegt Mase. 'Voor nu is het tijd dat je even na gaat denken over wat jij wilt en waar jij behoefte aan hebt. Niet over hoe het overkomt bij andere'

'Misschien heb je gelijk...' zeg ik zachtjes. 'Maar ik probeer er nu juist niet aan te denken' zeg ik.

'We kunnen ook ergens anders over praten' lacht Mase.

'Ik ga zo denk ik film kijken met de meiden. Jess stelde dat voor zodat we even zonder de jongens zijn' zeg ik.

'Dat klinkt leuk. Weet je al welke film?' vraagt Mase.

'Ik heb geen idee. Alles behalve een romcom mag ik hopen' zeg ik.

Mase moet lachen. Het geluid maakt me vrolijk en even voel ik een kriebel die me een beetje verbaasd. Ik denk even aan hoe hij eruit ziet als hij lacht. En wat ik zag toen ik zijn badkamer uit kwam. Ik zag alleen zijn rug maar ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van alleen een rug...

Wat erg, ik draaf door.

'Blair?' vraagt Mase lachend.

'Ben je aan het dagdromen?'

'Misschien een beetje. Al is het eigenlijk gewoon dromen aangezien het al zo laat is'

'Dat is waar' zegt hij. 'Wat ben je nu aan het doen?' vraagt hij.

'Oh. Uhhh. Ik eh...zit in bad' zeg ik voorzichtig.

'Je zit in bad?' zegt hij wat op de een of andere manier speels klinkt.

'Hmmh' antwoord ik.

'Het water is paars' zeg ik als ik niet weet wat ik moet zeggen.

'Ohja?' vraagt hij. 'Is het lekker warm?' vraagt hij.

'Ja erg warm' antwoord ik.

'Je zal het wel koud hebben gehad in de regen met dat jurkje. Des te beter dat je nu even goed opwarmt' zegt hij.

'Ja klopt' zeg ik. 'Hij is kapot gegaan' zeg ik dan zonder dat ik er bij nadenk.

'Ohja. Dat wilde ik nog zeggen. Je viel zo snel dat, terwijl ik je probeerde op te vangen, mijn horloge bleef haken en toen hoorde ik iets scheuren' zegt Mase. 'Sorry' zegt hij.

'Nee je hoeft echt geen sorry te zeggen' zeg ik snel. 'Dankjewel dat je me hebt opgevangen. En helemaal naar je auto hebt gedragen' zeg ik.

'Het was wel een leuk jurkje' zegt Mase.

Omdat ik daarna zijn ademhaling hoor vraag ik me af of het zijn bedoeling was om dat hardop te zeggen.

'Gelukkig heb ik heel veel leuke jurkjes' reageer ik.

'Lukt het een beetje om te ontspannen' vraagt Mase.

'Nu een stuk beter dan net' antwoord ik.

'Ohja?' vraagt hij.

Ik weet niet waarom dit woord sexy klinkt uit zijn mond. Wat is er mis met mij...

'Ik kan niet zo goed tegen stilte' zeg ik.

'Dat heb ik ook' antwoordt hij. 'Nu heb ik eigenlijk ook wel zin om in bad te gaan' zegt Mase.

Op de achtergrond hoor ik water stromen.

'Ga je nu ook in bad?' lach ik.

'Ja zeker. Je hebt me geïnspireerd' zegt hij gespeeld serieus.

'Jij hebt vast niet een lavendel bruisbal' zeg ik plagend.

'Nee dat niet. Maar ik heb wel badolie wat ik van mijn nichtje als cadeau heb gekregen. Hij ruikt naar vanille en andere vrouwen dingen' zegt hij.

Ik moet lachen. Ik stel me Mase al helemaal voor die over enthousiast heeft gereageerd toen hij dit cadeau van Emily kreeg.

'Maar goed dat we niet videobellen anders had ik nu niet al mijn kleding uit kunnen trekken' lacht Mase.

'Hmm, had gekund hoor' zeg ik voordat ik erbij nadenk.

Kut. Waarom floepte dat eruit. Fuck sake...

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu