-Thomas-
Mijn hart staat stil.
'Heey Mase. Met Reede' zegt Reede. 'Is Blair bij jou'
'Ja, ze is hier. Ik heb haar vannacht weer opgehaald. Ze voelde zich niet zo fijn' zegt Mase. 'Ze had wel erg veel gedronken man, jullie moeten daar een beetje op letten. Dadelijk gaat ze met een verkeerd iemand mee naar huis en gebeurt er iets waar ze de volgende dag spijt van heeft' zegt hij aan de telefoon.
Reede kijkt even van zijn telefoon naar mij.
'Waar is ze nu?' vraagt Reede.
'Ze is even aan het douchen, moet je haar spreken?' vraagt Mase.
Ik bal mijn vuisten. Ze is hier gisteravond nog in bad geweest waarom moet ze douchen bij hem?
'We komen vanmiddag haar spullen halen en dan breng ik haar naar de trein. Misschien kan je de spullen klaarzetten, ze vind het allemaal best moeilijk' zegt Mase.
Waarom doet hij alsof hij haar heel goed kent? Ze kennen elkaar amper. Waarom is ze überhaupt naar hem toe gegaan?
'Ergens moet je opgelucht zijn, ze had ook naar Brax kunnen gaan en die was niet zo netjes geweest' zegt Denise.
'Is er eh...iets tussen jullie gebeurt?' vraagt Reede als hij ongemakkelijk naar mij kijkt.
'Waarom vraag je dat?' vraagt Mase.
Hij geeft niet gelijk antwoord op de vraag. Als er niks was gebeurd dan had hij dat gelijk gezegd.
'We zijn gewoon bezorgd om haar' zegt Reede als hij me waarschuwend aankijkt.
'Ik zou geen misbruik van haar maken dat weet je' zegt Mase.
'Ja dat weet ik wel' zegt Reede.
'Ik weet dat het allemaal ingewikkeld is, maar ze is wel leuk man. Als in erg leuk. En je weet dat ik dat niet snel heb' hoor ik Mase zeggen.
Dan knapt er iets in me. Ik pak de koffiemok en gooi hem kapot tegen de keukenkastjes aan.
Lara slaakt een gil, Jess komt gelijk weer naar me toe en Reede haalt zijn telefoon snel van speaker af en loopt naar de huiskamer.
'Verdomme Thomas' roept Jack als hij de zooi begint op te ruimen.
'Je kan niet zo reageren man' zegt Callum. 'Ik weet dat de hele situatie kut is maar dit soort dingen gaan niet helpen'
'Ja andere kerels die voor haar vallen gaan ook niet helpen' schreeuw ik naar hem.
Jess gaat voor me staan en pakt allebei mijn armen vast. Ze blokkeert elke kant die ik op zou kunnen gaan dus kan ik haar alleen maar aankijken.
'Rustig nou Thomas. Ik weet dat het pijn doet. Je moet haar ruimte geven, of je het nu wil of niet' zegt ze tegen me.
Mijn eigen gewicht word me te veel en ik zak door mijn knieën heen.
'Ik ben haar aan het kwijtraken' fluister ik.
Jess slaat haar armen om me heen en Lara komt ook bij me hurken.
'Geef het nog wat tijd. Jullie moeten eerst nog een keer praten' zegt Lara.
Waarom voelt het dan allemaal al zo definitief? Ik kan haar echt niet kwijtraken. Niet nu. Nooit. Ik heb haar eindelijk net weer gevonden. Er is niemand die zo goed voelt als zij. Die zo goed bij mij past als zij. Ik kan haar niet verliezen. Niet weer.
De tranen lopen over mijn wangen. What the fuck is er met me aan de hand. Wat als zij ook gevoelens krijgt...voor Mase. Wat als het houden van mij niet meer genoeg is voor haar. Dat ik het echt definitief heb verpest. Door...Aileen. Ik was ook zo'n idioot. Hoe stom had ik kunnen zijn. Als ik haar kwijt raak heb ik het echt alleen maar aan mezelf te danken.
'Is goed. Tot straks' zegt Reede als hij weer de keuken in loopt en zijn telefoon ophangt.
'Lekkere move gast' zegt hij als hij me boos aankijkt.
'Wat zei hij nog meer?' vraag ik.
Reede zijn blik verandert als hij naar me kijkt. Zijn boosheid maakt plaats voor medeleven...iets wat ik op dit moment absoluut niet wil.
'Hij vind haar leuk?' vraag ik als hij geen antwoord geef.
Reede knikt naar me.
'Is er iets gebeurd tussen hun?' vraag ik dan.
'Misschien moet je die vragen niet stellen' zegt Jess. 'Als er een mogelijkheid is dat het antwoord alleen maar pijn gaat doen moet je het dan wel vragen?'
Heeft ze gelijk? Zou ik het antwoord niet moeten willen weten? Het is amper achtenveertig uur geleden dat we seks hebben gehad. Hoe kan ik dat nu dan niet willen weten?
'Zeg het alsjeblieft' zeg ik tegen Reede.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...