Deel 79

317 17 0
                                    

-Blair-

Ik twijfel even. Ik weet het niet. Zou ik het moeten doen? Dat soort dingen moeten nooit...het is ook niet zijn schuld dat ik geen zin heb eigenlijk. Hij is al weken hartstikke aardig tegen me. Ik heb gewoon het idee dat niemand me zo kan laten voelen als dat Thomas deed. Hij heeft me echt verpest.

'Heb je wat bij je?' vraag ik aan hem.

Josh grijnst en knik gelijk naar me. Hij loopt naar me toe en neemt me mee naar het grote bed. Ik voel me met de seconde ongemakkelijker maar toch ga ik ermee door. Ik wil over Thomas heen komen. Cami denkt dat ik het gewoon een paar keer moet doen met iemand en dat ik hem dan vanzelf wel zal vergeten. Ik denk niet dat ze gelijk heeft maar ik wil het best een kans geven. Dus ik zet een knop om.

'En en en??? Hoe was het?' vraagt Cami vrolijk als ik weer beneden ben.

Josh loopt met een brede lach op zijn gezicht naar beneden. Wat mensen geven hem een high five en er wordt gefloten en geklapt.

Ik haal mijn schouders op naar Cami.

'Het was wel oké' zeg ik.

'Wat?' vraagt ze vol verbazing. 'Iemand die er zo uitziet als hij is alleen maar...wel oké?'

Ik knik naar haar.

'Misschien moeten jullie gewoon nog wat op elkaar inspelen. Het hoeft niet altijd vanaf de eerste keer gelijk magisch lekker te zijn' zegt ze.

Misschien heeft ze gelijk. Dat het alleen puur geluk was met Thomas. Dat het niet altijd zo hoeft te beginnen, maar dat dat nog kan komen.

De volgende dag vraagt Josh me mee op date. Volgens mij doen we dingen in een verkeerde volgorde maar ik beslis toch ja te zeggen. Dus de volgende vrijdag ga ik met hem uit eten. We praten veel, het is wat minder ongemakkelijk en de oppervlakkigheid lijkt wat weg te gaan. We vinden zelfs wat dingen die we met elkaar gemeen hebben. Hij zoent me die avond maar laat het daarbij voordat hij me thuis weer afzet.

Hij is ineens heel erg boyfriend material geworden al weet ik niet of ik hier echt naar opzoek ben. Het voelt op de een of andere manier alsof ik Thomas verraad terwijl dat echt idioot is aangezien dat al meer dan een jaar geleden is...

Ik negeer dat gevoel en ga nog een paar keer met hem uit, tot we onze relatie officieel maken.

Drie weken later

'Cami help' zeg ik als ik onze kamer binnenloop en mezelf op bed laat vallen.

'Wat is er schat?' vraagt ze als ze direct opkijkt van haar laptop.

'Josh heeft gevraagd of ik zijn ouders wil ontmoeten' zucht ik.

'Wat? Nu al?' vraagt ze verbaasd.

'Ja, we daten misschien net aan een maand ofzo. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik weet het allemaal gewoon niet zo goed. Ik vind hem leuk. Erg leuk. Maar...op de een of andere manier mis ik nog iets' leg ik uit.

'Oké, als eerste: Het is sowieso nog te vroeg om zijn ouders te ontmoeten. En ten tweede lieverd, wat mis je? Hij komt zo perfect over'

'Dat is het juist' zeg ik. 'Hij is zo lief, en interesseert zich in dingen die ik leuk vind. Speciaal voor mij. Hij is juist perfect...maar dat is hetgeen waar ik op afknap. Niks is...spannend ofzo'

'Hmh, misschien moet je het nog even de tijd geven. Ben je nou al nog een keer met hem...je weet wel' vraagt ze als ze haar wenkbrauwen op en neer beweegt.

'Niet meer sinds dat feest eigenlijk' zeg ik.

'Nou, dat is dus waarom het niet spannend is. Jullie moeten gewoon seks hebben' zegt ze tegen me.

Misschien heeft ze gelijk. Die ene keer kende we elkaar amper. Misschien is het gewoon veel lekkerder om het te doen met iemand die je vertrouwt.

Ik wil het nog een kans geven, ook omdat hij gewoon zo lief is voor me.

Op zondag zijn we onderweg, terug van onze date. Ik heb speciaal gevraagd of Cami kon zorgen dat ze niet thuis zou zijn.

'Vond je de film leuk?' vraagt Josh als hij zijn hand door zijn korte haar haalt. Het blauwe overhemd wat hij draagt staat hem goed en accentueert zijn spieren nog meer. Hij is echt helemaal afgetraind.

'Ja erg leuk' antwoord ik wanneer hij parkeert op de parkeerplaats voor het appartementencomplex.

'Dat is fijn. Hopelijk kan je volgende week weer wat tijd voor me vrij maken' zegt hij als hij over me heen hangt om me te zoenen.

Ik zoen hem terug en probeer dat steeds wat heftiger te doen. Josh is wat terughoudend dus ik kijk hem even aan.

'Wil je nog even mee naar boven?' vraag ik poeslief aan hem.

'Is Cami niet thuis?' vraagt hij verbaasd.

'Ik heb gevraagd of ik de kamer vannacht voor mezelf mocht hebben dus ze slaapt bij een vriendin' zeg ik tegen hem.

Als hij nog lijkt na te denken leun ik naar hem toe en zoen ik hem nog een keer. Zijn adem smaakt naar het biertje wat hij heeft gedronken bij de bioscoop.

'Ik kan misschien wel wat tijd voor je vrij maken' zegt hij grijnzend.

Zodra ik hem dat zie doen hoop ik op het gevoel waar ik zo naar verlang. Maar ik voel het nog steeds niet opkomen.

De nacht is fijn. Maar dat is ook alles wat het is. Ik mis de passie nog steeds. Al heb ik niet het idee dat ik die ooit nog bij een ander ga voelen. Ik denk dat ik me daar beter bij neer kan leggen. Fijn moet gewoon goed genoeg kunnen zijn. In ieder geval voor nu. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu