-Thomas-
Ik zweer het...er zit iets in het water hier de laatste tijd. Reede is de laatste die ik me voor kon stellen met een vriendin, en hij is nu samen met Jess. Oké het was al overduidelijk hoe hij zich de hele tijd obsessief naar haar gedroeg maar toch. Callum is ineens met Denise, de beste vriendin van Jess. Jack zit de hele tijd met een vunzige smile op zijn gezicht te appen met god mag weten wie...
'Maat. Ik ben een week weggeweest. Wat is hier allemaal veranderd' zeg ik als het een slokje neem van mijn biertje in de tuin.
'Vertel mij wat' zegt Reede als hij hetzelfde doet.
'Ik ben blij dat we het hebben kunnen uitpraten man. Het spijt me nog steeds' zeg ik tegen hem.
'Het is al goed' zegt Reede. 'Al ontken ik niet de voldoening die ik voelde toen mijn vuist jouw gezicht raakte' lacht hij.
'Wie is nou eigenlijk dat andere meisje in die snap groep?' vraag ik aan Reede.
'Dat is Lara. Ze is het buurmeisje van Jess. Ze wilde graag een keer met haar afspreken omdat ze redelijk nieuw is in dat appartement dus deden ze zo'n vrouwen sleepover' legt hij uit. 'Waarschijnlijk komt ze ook binnenkort naar de barbecue' zegt Reede.
'Gezellig, ik ben benieuwd' zeg ik.
'Ik zou er niet aan beginnen man. Volgens mij is ze heel preuts' lacht Reede.
'Waarom moet je daar nou gelijk van uitgaan?' vraag ik aan hem.
'Omdat ik je ken. Omdat ik weet hoe ik eerst was. Hoe wij allemaal zijn geweest...' lacht Reede. 'Ze is wel knap, maar dat heeft Jack volgens mij ook wel ontdekt aan zijn grijns te zien'
'Ochjeej' reageer ik. 'Daar moet hij dan al helemaal niet aan beginnen. Hij is altijd het ergste geweest van ons allemaal' lach ik.
'Trouwens, dat meisje wat de vorige keer bij het uitgaan bij je stond...was ook niet verkeerd' zegt Reede.
'Wie?' vraag ik.
'Lang meisje, blond haar. Veel te korte jurk' helpt hij me herinneren.
'Oh. Ja. Dat was Jade. Ze was inderdaad leuk...maar toch niet helemaal mijn type denk ik'
'Was je die twee weken geleden gewoon naar huis gegaan?' vraagt Reede aan me.
'Ja, hoezo?' vraag ik.
'Ik weet het niet man, maar je doet sinds die tijd...anders. Niet slecht ofzo maar ik kan wel merken dat er iets veranderd is' zegt hij tegen me.
Is het zo opvallend?
'Ik weet het niet. Ik ben gewoon naar huis gegaan. Misschien is het gewoon raar om te zien hoe jullie ineens allemaal schoothondjes zijn geworden' lach ik.
'Rotjoch' lacht hij terug.
Als ik in de avond in bed lig kan ik maar niet in slaap komen. Ik blijf aan Blair denken. Ik wil niet dezelfde fout maken en weer niks van me laten horen. Zou ik haar bellen? Het is vrijdagavond, ze zal vast nog wel wakker zijn toch?
Ik beslis het toch te proberen.
De telefoon gaat een paar keer over voordat ze op neemt.
'Haaallooo met Blair' hoor ik aan de andere kant van de lijn.
'Hallo?' vraag ik verbaasd. Ik hoor luide muziek op de achtergrond.
'Blair waar ben je? Heb je gedronken?' vraag ik haar streng.
'Heb...je...gedronken...' aapt ze me na met een kinderachtige stem.
'Ik ben boven de achttien hoor meneer de politie' zegt ze tegen me.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Roman d'amour!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...