Deel 69

344 17 0
                                    

- Thomas - 

Tot mijn verbazing steekt Blair ook haar hand op. Blair drinkt normaal nooit.

'Je weet dat je niet hoeft te drinken als je niet wilt toch?' zeg ik tegen haar.

Ze knikt gelijk naar me.

'Jezus Thomas, je kan d'r halsband wel iets losser doen hoor. Of heeft ze overal toestemming voor nodig?' vraagt Levi.

'Bek dicht Levi, anders gaan wij zo een rondje' zeg ik tegen hem.

'Rustig maar Maxon' zegt Levi als hij zijn handen omhoog steekt.

Ik vind het zo irritant als mensen me aanspreken met mijn achternaam. Waarom is dat nodig?

'Dat is wel een gevecht wat ik wil zien' zegt een gast die voorbij loopt.

'Dat vind ik ook' lacht Drake.

'Wie moeten er eigenlijk nog?' vraag ik om van onderwerp te veranderen.

'Eigenlijk zou Finn gaan vechten vandaag. Maar z'n tegenstander is niet komen opdagen dus we moeten nog gaan bekijken hoe we dat gaan oplossen' zegt Drake.

Als hij maar niet denkt dat ik het ga doen. Dat is niet waarom ik vanavond hier ben gekomen. Ik ga Blair geen seconde alleen laten met deze gluipers.

Wacht.

Nee.

Kut.

Waar is ze? Hoe heb ik niet door gehad dat ze is weggelopen? Ik begin gelijk paniekerig om me heen te kijken.

'Gast...chill' je kijkt alsof je een meid ben die d'r oppaskindje kwijt is. Ze is met Finn naar binnen' zegt Drake.

Godverdomme. Dat is precies een probleem wat ik niet wilde hebben.

'Ze zijn alleen maar wat te drinken gaan halen' zegt Levi.

Zodra ik gejoel hoor binnen draai ik me gelijk om en loop ik met grote passen op het geluid op.

Binnen baan ik me een weg door de mensenmassa. Ik kan me niet herinneren dat het normaal hier zo vol was. Waar komen al deze mensen in godsnaam vandaan? Ik loop op het geluid af. Er staan mensen om Blair en Levi heen. Ze staan bij de bar. Ja...Drake heeft zelfs een bar in zijn huis...of...in ieder geval zijn ouders.

Ik zie Blair triomfantelijk een glas neerzetten op tafel terwijl Finn net twee derde van z'n glas leeg heeft. Zij ze nou echt aan het kijken wie er het snelst kan atten? En heeft Blair zojuist gewonnen? Blair drinkt toch nooit? Denk ik.

Ik duw wat mensen opzij om bij hun te kunnen komen. Blair moet hardop lachen en ik zie veel te veel gasten naar haar kijken...en niet op een vriendschappelijk manier. Als ze haar hand door haar blonde lokken haalt zie ik zelfs een jongen grijpen naar zijn kruis omdat hij waarschijnlijk een stijve heeft. Ik zie het aan de manier waarop hij zichzelf verlegt... Jezus. Ik loop expres langs hem heen en geef hem een harde stoot met mijn schouder.

De jongen kijkt verbaasd en roept dan boos iets naar me. Wanneer ik me omdraai en hij beseft dat ik het ben houd hij gelijk zijn mond.

'Je kan beter weglopen' zeg ik tegen hem.

'Oké, oké. Jij wint' zegt Finn als hij een buiging maakt naar Blair.

Iets hieraan irriteert me. Ik ben niet het jaloerse type. Tenminste, dat dacht ik. Maar daarvoor had ik ook nog nooit iets gehad als iemand zoals Blair.

'Is het gezellig hier?' vraag ik als ik eindelijk weer bij Blair sta.

Ik sla gelijk mijn hand om haar middel zodat het voor al deze klootzakken duidelijk is dat ze van mij is en dat ze bij haar uit de buurt moeten blijven.

'Zeker. Alleen Finn is een beetje langzaam' zegt ze als ze naar Finn knipoogt.

Wacht.

Hoezo knipoogt ze naar hem? Ze drinkt normaal nooit. Wat gebeurt hier?

'Kan ik je heel even spreken?' vraag ik aan haar.

'Ehh ja sure' zegt ze. 'Neem jij het dienblad mee?' vraagt ze aan Finn.

'Ja is goed blondie' zegt Finn.

'Bewaar er wel wat voor mij' zegt Blair. 'en voor Thomas!'

Blondie? Serieus. Finn kan beter gaan oppassen als hij nog wil kunnen lopen aan het einde van deze avond want anders dat ga ik dat gevecht met alle liefde aan.

Ik neem Blair even mee naar een aparte kamer. Ik moet even zonder al die herrie kunnen nadenken.

'Wat is er?' vraagt Blair met een bezorgde blik.

'Ik dacht dat jij niet dronk' zeg ik tegen haar. Al klinkt het meer als een verwijt.

'Dat heb ik niet gezegd. Ik ben met Angelina ook wel eens naar feesten geweest hoor. Ook al was dat niet zo vaak. Misschien was ik niet helemaal van het uitgaan maar we gingen wel vaak met een groepje bij iemand thuis wat drinken en spelletjes spelen' zegt ze.

'Met wie dan?' vraag ik gelijk.

'Maakt dat uit?' vraagt ze. Ze klinkt geïrriteerd.

'Nou, wel als er nog meer jongens zijn die bijnamen voor je hebben' zeg ik tegen haar.

'Meen je dit nu serieus? Gaat dit nou echt over dat ik even tien minuten met Finn bij de bar stond en het gezellig had?' zegt ze boos.

'Hij was met je aan het flirten Blair. En er stonden behoorlijk wat mensen bij te kijken. En what the fuck was die knipoog' zeg ik.

Ik snap niet dat ze dat niet begrijpt.

'Jezus Thomas. Jongens kunnen ook gewoon vriendelijk zijn. Ik had aangeboden om met hem mee te lopen zodat hij niet alles zelf hoefde te dragen en toen raakte we aan de praat' zegt Blair.

'Hoe blind ben je dat je denkt dat hij alleen maar vriendelijk probeerde te zijn. Zie je dat nou echt niet?' zeg ik tegen haar.

'Misschien beeld jij je dingen in die er niet zijn want dit slaat helemaal nergens op!' zegt Blair.

'Heb je dan niet door dat alle jongens op dit feest alleen maar aardig tegen je zijn omdat ze je willen neuken!' roep ik naar haar.

'Nou, iedereen in dit huis doet in ieder geval beter zijn best dan jij!' roept ze terug waarna ze de kamer uit stormt.

Shit. Dit is niet goed. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu