Deel 21

387 17 2
                                    

- Thomas - 

Nog voordat de film afgelopen is, is Blair al in slaap gevallen tegen me aan. Ik probeer zo min mogelijk te bewegen als ik de afstandsbediening pak om de tv uit te doen. Blair beweegt haar been een paar keer op en neer tegen me aan terwijl haar hoofd op mijn borst blijft liggen. Ik vraag me heel even af of ze wel slaapt. Ik kan me niet voorstellen dat Blair zo zou bewegen als ze wakker was, ook al zou ik dat leuk vinden. Godver...ik hoop dat ze in slaap blijft want ondertussen ben ik zo hard geworden van al haar bewegingen dat het bijna zeer doet. Ik heb echt een koude douche nodig als ik gewoon naast haar moet liggen vanavond.

Voorzichtig schuif ik mezelf onder haar vandaan en loop ik naar de badkamer. Mijn ogen moeten even wennen aan het licht als ik aan het touwtje trek om het licht aan te laten gaan. Ik zie op de klok dat het al half drie is.

Ik draai de kraan open en beslis de hele warme kraan uit te laten. Ik moet echt even koud douchen, even mijn gedachte verzetten zodat ik normaal naar Blair kan liggen. Onder de douche sta ik mezelf wel toe om aan haar te denken. Ik moet de druk van de ketel halen.

Ik sla de handdoek om mijn middel heen en doe de deur van de badkamer open.

'Alles goed jongen?' vraagt mijn moeder op de overloop.

'Ja, ik was vergeten dat ik nog moest douchen en onze film is net afgelopen' probeer ik me er onder uit te lullen. Ze kijkt me even vragend aan.

'Blair was al in slaap gevallen' voeg ik nog toe.

'Oké, nou welterusten jongen' zegt mijn moeder.

Ik loop richting mijn slaapkamer.

'Oh, en Thomas' fluistert m'n moeder op de overloop.

'Ja?' vraag ik

'Doe wel voorzichtig' zegt ze.

'Wat?' vraag ik niet begrijpend.

'Als jullie samen dingen doen' legt ze uit.

Ik kijk haar nog steeds vragend aan.

'Jongen, ik ben nog te jong om oma te worden oké'

Oh shit. Dit is nog erger dan dat ze hoorde wat ik echt aan het doen was.

'Nee, zo is het niet tussen mij en Blair mam. Ik moest gewoon nog even douchen' zeg ik.

'Hmmh, ik ben je moeder hè, dat betekend dat je niet in staat bent om tegen me te liegen. En als het nu dan nog niet gebeurt is onthoud het dan maar voor later want ik zie wel hoe je naar die schat kijkt. En ik neem het je ook niet kwalijk, ze is een geweldige jonge vrouw aan het worden'

'Welterusten mam' zeg ik om het gesprek af te kappen en weer naar binnen te kunnen gaan.

'Welterusten m'n kleine jongen' lacht ze als ik naar binnen loop.

De kamer is zo donker omdat mijn ogen zo gewend zijn aan het licht van in de badkamer. Ik knijp ze even een paar keer dicht in de hoop dat ze wat sneller wennen. Ik wil Blair niet wakker maken maar ik doe toch even het nachtlampje aan zodat ik boxer kan vinden. Volgens mij slaapt ze er gewoon doorheen. Ik laat mijn handdoek vallen en kijk naar haar gezicht. Ze ziet er zo rustig uit, zonder zorgen. Ik hoop dat ze zich morgen wat beter zal voelen na het gedoe met haar ouders. Het zal haar goed doen daar even weg te zijn. Ik draai me om en pak mijn boxer.

Voordat ik weer in bed ga liggen droog ik mijn haar nog extra af met mijn handdoek. Het is ondertussen al drie uur nu. Ik beslis geen wekker te zetten. Ik wil ook niet dat Blair vroeg opstaat want dat is nergens voor nodig. Ik heb liever dat ze lekker kan uitslapen. We hebben morgen niks gepland staan. Als mijn telefoon trilt pak ik hem snel zodat ik hem op stil kan zetten. Blair maakt een zacht kreunend geluid en dan komt ze weer tegen me aan liggen. Ik ga met mijn vingers door haar haar waardoor ze een bijna spinnend geluid maakt. Volgens mij vind ze het fijn. Ik kijk op mijn telefoon om te kijken wie me zo laat een bericht stuurt. Tot mijn verbazing is het mijn moeder die me laat weten dat ze morgen met mijn vader de stad in gaat dus dat ze pas voor het avondeten weer thuis zijn. Ik stuur terug: Oké, veel plezier

Normaal appt ze me nooit dit soort dingen maar ik blijf er niet te lang bij stil staan. Als ik me over Blair heen buig om het licht uit te doen geeft ze me een kusje in haar slaap zodra mijn arm tegen haar lippen aankomt. Het is verdomd schattig, ze weet niet eens dat ze het doet. Als ik lekker lig merk ik dat Blair verder ligt dan ik zou willen. Ik schuif ik mijn arm om haar middel heen zodat ik haar tegen me aan kan trekken. Dat ligt gelijk een stuk beter.

'Lekker slapen Goudlokje' fluister ik zo zachtjes dat ze het niet eens zal kunnen horen. Daarna val ik als een blok in slaap. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu