- Blair -
Wat is dit? Wat is dit voor kant van Thomas? Het is in ieder geval een kant die ik nog nooit eerder ontmoet heb. Echt what the hell. Hoezo is even een biertje atten nou weer gelijk aan flirten. Ik ga niet de hele avond maar naast hem staan als een of ander schoothondje. Ik kan toch wel even een praatje maken met iemand. Snel spot ik Finn en Levi buiten en ik loop snel naar ze toe. Zonder een woord te zeggen pak ik een shot van het dienblad een sla ik het achterover.
'Alles oké?' vraagt Finn.
Ik schud m'n hoofd en als ik Aileen aan zie komen pak ik snel nog een shot.
'Ahhhh. Trouble in paradise?' zegt Aileen kattig.
Ze trekt het bloed onder mijn nagels vandaan en ik kan me nog amper inhouden. Ik hou mijn lippen stijf op elkaar om mijn best te doen geen dingen te zeggen waar ik spijt van krijg.
'Ik zei toch dat het fout zou gaan. Al zou ik dit een recordtijd noemen. Misschien kan je nu timen in hoe lang het duurt voordat hij weer bij mij in bed ligt'
That's it. Ik denk niet meer na en het wordt als het ware zwart voor mijn ogen. In de bar waar ik mijn vader vaak moest ophalen zaten wel eens handtastelijke mannen. Chris heeft me daarom geleerd hoe ik mijn vuist goed moet gebruiken. Dat is ook precies wat ik doe en ik raak Aileen vol in haar gezicht. Ze schreeuwt het gelijk uit. Voor ik het weet vliegt ze op me af. Ze begint zelfs aan mijn haren te trekken. Ze scheldt me uit voor alles wat los en vast zit.
'Vuile hoer' roept ze naar me. Waardoor ik reageer door ook aan haar haren te trekken. Ik voel zelfs dat mijn jurkje een stuk scheurt. Zoveel mooie jurkjes heb ik niet eens dus nu kan ze het krijgen ook. Ik voel nog een harde sleur aan mijn haar. Dat kutwijf! Op een gegeven moment weet ik haar tegen de grond te werken waardoor ik haar eindelijk een keer goed kan raken. Ze schreeuwt het nog steeds uit en begint lelijke dingen te schreeuwen die eerder wanhopig klinken dan beledigend. Allemaal over Thomas. Dat hij van haar is. Nou...als hij zo hysterisch blijft reageren en het normaal vindt om tegen me te gaan schreeuwen dan mag ze hem hebben. Op dit moment denk ik niet na over de pijn dat dat idee gaat doen. Terwijl we aan elkaars haar blijven trekken voel ik twee armen om mijn middel heen die me weg tillen. Ik probeer nog steeds los te spartelen en ik zie dat bij Aileen hetzelfde gebeurt. Drake probeert haar af te voeren naar een andere kamer.
'Rustig Blair, je hebt haar al goed geraakt. Chill nu' hoor ik Finn zeggen. Uit mijn ooghoek zie ik Thomas aan komen lopen. Zodra Finn me los laat snelt Thomas op hem af en raakt hem vol in zijn gezicht.
'GAST WHAT TE FUCK!' roept Finn.
'THOMAS!' roep ik naar hem. 'Doe normaal!'
'Je blijft met je poten van haar af!' roept Thomas die Finn probeert nog een keer te raken.
'Gast, doe normaal!' roept Levi als hij Thomas zijn arm vast pakt en daarmee voorkomt dat hij Finn nog een keer raakt.
Ik zie dat Finn bloed.
'Oh mijn god! Gaat het wel???' vraag ik geschrokken als ik bij hem neer kniel.
Ondertussen zie ik Thomas naar me kijken. 'Prima dan blijf je maar bij hem' zegt hij als hij wegloopt.
Meent hij dit nou???
Ik heb het helemaal gehad met hem. Ik vind hem later wel terug en dan praten we thuis wel. Levi geeft me een doekje aan waarmee ik kan kijken waar al het bloed vandaan komt bij Finn.
'Volgens mij is het maar een bloedneus' zegt Finn.
'Shit. Finn, het spijt me zo' zeg ik.
'Nee, denk alsjeblieft niet dat dit jou schuld is' zegt hij als hij zijn hand op de mijne legt.
'Het spijt me nog steeds' zeg ik als ik even in zijn hand knijp.
'Gaat het wel met jou?' vraagt hij aan me.
'Ja, ik denk het wel. Behalve mijn jurkje dan' zeg ik terwijl ik het kapotte bandje bij elkaar probeer te houden.
'Hier' zegt hij. Finn legt er een knoopje voor me in zodat het in ieder geval vast blijft zitten.
'Dankje' zeg ik als ik naar hem glimlach.
'Ik eh...denk dat ik beter even kan kijken waar Thomas naar toe is' zeg ik.
Finn knikt naar me.
'Ik denk niet dat je hem gaat vinden. Ik zag hem net wegrijden in zijn nieuwe auto' zegt Drake als hij bij ons komt staan, met een ice pack voor Finn.
'WAT?!?' roep ik verbaasd uit.
Ik weet niet of ik het moet geloven dus ik loop richting de deur. Ik weet waar hij de auto heeft gezet dus als die daar niet meer staat weet ik dat Thomas echt weg is.
Het is precies zoals Drake zei. Hij is echt weg. Hij heeft me echt achtergelaten hier. Serieus? Meent hij dit? Ik probeer hem te bellen maar hij neemt niet op, sterker nog...hij drukt me gewoon weg want er staat oproep geweigerd. Wat een eikel.
'Heb je een manier op thuis te komen?' vraagt Finn als hij naar buiten komt.
'Ehh...' shit. Hier had ik niet over nagedacht. Maar op deze manier weiger ik naar Thomas toe te gaan. Hij laat me hier achter, dan ga ik ook niet met hangende pootjes naar zijn huis toe.
'Het is een beetje ingewikkeld. Ik woon niet bij mijn ouders...ik was tijdelijk...bij Thomas, tot ik morgen naar mijn studentenkamer kan' leg ik uit.
'Oh shit. Vervelend om te horen. Kijk, ik ken Thomas. Hij kan soms heftig reageren maar hij zou je echt niet buiten laten staan' zegt Finn.
'Ik weet dat hij me niet buiten zou laten staan, maar ik wil nu gewoon niet naar hem toe. Niet na hoe hij me net behandeld heeft' zeg ik.
'Ik snap het. Als je wilt kan je waarschijnlijk hier terecht, of bij mij of Levi. Ik kan je ook ergens afzetten als je wilt, ik snap het als het niet zo fijn is om bij redelijk onbekende te moeten slapen. Ik heb alleen een biertje op dus ik kan nog wel rijden' glimlacht hij naar me. Ik zie medeleven in zijn ogen. Misschien kan ik naar Angelina.
'Kan ik even een vriendin bellen om te vragen of ik daar heen kan?' vraag ik aan hem.
'Natuurlijk, ik heb toch niks te doen vanavond. Ik wil graag dat je in ieder geval ergens veilig kan slapen vanavond'
'Dankje' zeg ik. 'En nogmaals sorry voor dat' zeg ik als ik naar zijn neus wijs.
Hij wuift het weg en zegt dat ik moet stoppen met sorry zeggen waardoor we allebei moeten lachen.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...