-Thomas-
Ik kijk haar aan. Het doet pijn om te zien dat ik zo'n effect op haar heb. Ze kwam binnen met een glimlach en nu staat ze voor me alsof ze op een begrafenis is.
'Ik kom alleen maar even mijn tandenpoetsen. Daarna ben ik weg' zeg ik tegen haar.
'Oh' zegt ze.
Is dat niet wat ze verwacht had? Of wat ze van me wilde?
Ik poets mijn tanden terwijl ze naast me blijft staan. Ik voel haar ogen op me rusten.
'Wil je in bad?' vraag ik als ik mijn mond afveeg.
Ze kijkt me even twijfelend aan.
'Dat is goed om te ontspannen' zeg ik tegen haar.
Ze lijkt het te overwegen en knikt dan instemmend.
Ik loop naar de badkuip en stel de juiste temperatuur voor haar af. Ik doe de stop erin en laat het bad vollopen. Ik trek een badkamer kastje open. Ik heb ooit voor mijn verjaardag van een van de zussen van Jack allemaal van die bruisballen gehad voor in bad die ik nooit gebruik. Ik kies een paarse uit en gooi hem in het bad. Het gehele bad wordt paars en badkamer vult zich met stoom en de geur van Lavendel.
'Het ruikt heerlijk' zegt ze.
Heel even lijkt ze minder boos op me te zijn.
'Ik ga nog even naar beneden' zeg ik. 'Over een half uurtje ben ik weer terug. Wil je de deur misschien niet op slot doen zodat ik zeker kan zijn dat je niet in slaap valt?' vraagt ik.
Ze knikt voorzichtig naar me. Daar ben ik blij om. Ik wil eigenlijk niet weggaan nu. Ik wil haar duidelijk maken hoeveel het me spijt. Ik wil mijn armen om haar heen slaan en zeggen dat alles goed komt. Ik wil zelfs verdomme met haar in het paarse bad zitten...
Ik vecht tegen die gevoelens totdat ik weer beneden in de huiskamer sta. Dan pas zakt het af.
Reede zit op de bank en ik ga naast hem zitten. Hij schuift een glas whisky mijn kant op.
'Die kan je nu wel gebruiken' zegt hij tegen me.
'Thanks' zeg ik.
'Hoe goed...ken jij die Mase?' vraag ik aan Reede.
'Ik ken hem al jaren. Hij is een goede gast. Ik ken hem via het hotel. Daar heeft hij een tijdje gewerkt voordat hij bij de club ging werken. Dat was nog tijdens zijn studie' legt hij uit.
'Waarom was ze bij hem?' vraag ik me hardop af.
'Ik weet het niet man, ik had hem nog voor de zekerheid geappt maar hij had niks gezegd, terwijl ze toen al bij hem was' zegt hij. 'Maar Mase is niet iemand die dat zou zeggen als Blair hem had gevraagd om dat niet te doen' zegt hij.
Toen ik Blair onderaan de trap in de deuropening zag in die kleren verdween de grond onder mijn voeten. Het idee dat ze iemand anders trui aan had vond ik verschrikkelijk, laat staan haar zien in een outfit van een andere jongen.
'Ik weet gewoon niet hoe ik dit goed kan maken' zeg ik.
'Wat is er nou allemaal precies gebeurd dan? Wie is dat andere meisje?' vraagt Reede.
'Aileen...is echt de grootste fout die ik ooit gemaakt heb. Dat was ze al vanaf de eerste dag. In het begin leek het even leuk, ik was nog hartstikke jong. Zij was twee jaar ouder wat ik erg spannend vond. Ze hoefde geen relatie, gewoon af en toe seks. Toen ik merkte dat er iets kon gebeuren tussen Blair en ik heb ik gelijk alles met Aileen afgekapt. Uiteindelijk bleek dat zij toch meer wilde, of meer had gevoeld dan dat ze mij verteld had. Dus begon ze te stoken tussen ons. Als ik op een feestje was pakte ze mijn telefoon en belde ze Blair...ze probeerde van alles. Uiteindelijk hebben ze zelfs een keer gevochten. Dat was eigenlijk de nacht dat we uit elkaar zijn gegaan' leg ik uit.
'En wanneer had je voor het laatst..?' vraagt hij.
'Een paar maanden geleden, maximaal drie denk ik'
Reede zucht.
'Ik weet het, ik weet het. Het was fucking idioot. Ik dacht niet na. Het is niet goed te praten. Ik weet gewoon niet wat ik moet' zeg ik hopeloos.
'Ik denk dat je dit alleen kan oplossen met haar de ruimte te geven. Blair moet er zelf achter komen of ze je kan vergeven of niet' zegt hij.
'Wat als ze binnen die tijd iemand anders leert kennen?' vraag ik.
'Bedoel je nou Mase?' vraagt Reede.
'Ik weet het niet...misschien leert ze straks nog iemand kennen. Ze kwam wel thuis in zijn kleding' zeg ik.
'Ik denk niet dat je teveel achter die kleding moet zoeken. Je zei toch dat he had geregend?'
Ik knik naar hem.
'Dan waren haar kleren gewoon nat geworden en bood hij haar wat droogs aan. Je kan niks anders doen dat het tijd geven man. Hoe moeilijk dat ook is'
Ik sla de whisky in één slok achterover.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romansa!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...