Deel 127

389 19 0
                                    

-Thomas-

Na nog een derde ronde beslissen we een douche te nemen. Ik weet nu al dat dit de beste avond is in heel mijn leven. Ik hoop gewoon niet dat het morgen allemaal in duigen valt en ze spijt heeft van wat er gebeurt is.

'Op deze manier is het wel handig ja dat er een badkamer bij je kamer hoort' zegt Blair.

'Zeker' zeg ik als ik haar optil en naar binnen draag.

'Wil je douchen of in bad?' vraag ik aan haar aangezien ik een bad en een douche heb.

'Ehhmmm...doe maar douche, want in bad ga ik sowieso in slaap vallen. Ik ben helemaal uitgeteld' zegt Blair.

'Hoe komt dat dan?' vraag ik speels aan haar.

'Hmmh, ik zou het niet weten' zegt Blair.

'Als je het nu al weer vergeten ben dan kan ik je geheugen nog wel even opfrissen' zeg ik tegen haar.

Ik zet haar neer en zoen haar.

'Hoe fijn dat ook klinkt, ik denk dat ik dan morgen niet meer kan lopen' zegt ze.

'Doet het zeer?' vraag ik bezorgd aan haar.

'Het is gewoon...gevoelig, het voelt...gebruikt' zegt ze voorzichtig.

Ik hou haar onder de douche de hele tijd vast. Ik laat haar even los zodat ze haar haar kan wassen maar daarna pak ik haar gelijk weer vast. Ze moet er van giechelen.

'Wat?' vraag ik aan haar.

'Je doet zo lief' reageert ze.

'Ik ben ook lief' zeg ik tegen haar.

'Vooral als je drank op hebt' reageert ze.

'Ik garandeer je dat ik je morgen ook nog de hele dag zou willen knuffelen hoor' zeg ik tegen haar.

Ze kijkt me aan.

Moet ik iets zeggen? Gaat zij iets zeggen? Had ik dat niet moeten zeggen? Fuck. Ik wil niet te veel druk op haar leggen. Ik weet dat ze door een hele hoop shit gaat op het moment.

'Dat hoop ik' zegt ze na een lange stilte waarna ze naar beneden kijkt.

Ik hou haar vast. Dat doe ik voor de rest van de avond. Ze valt op mijn buik in slaap terwijl we samen Family Guy kijken. We waren allebei te moe om eigenlijk op te letten, en dat kijkt wel makkelijk weg.

In de ochtend ruik ik haar geur. Ik wil haar tegen me aan trekken. Als ik mijn ogen open doe besef ik dat ik alleen in bed lig. Waar is ze? Is ze toch boos geworden? Als ze boos is door wat er gebeurt is dan is ze misschien verplaatst naar de logeerkamer. Wanneer ik daar kijk zie ik dat die ongebruikt is. Hier is ze dus niet. Misschien is ze alvast naar beneden.

Ik trek een trainingsbroek aan en doe geen moeite om een shirt te pakken. Ik wil nu weten waar ze is.

Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het al één uur is. Jezus. Heb ik zo lang geslapen?

Ik loop naar de trap en hoor beneden op de gang al stemmen in de keuken. Ik hoor Blair lachen. Dat is in ieder geval een goed teken. Als ik binnenkom kijkt iedereen me aan. Reede, Callum en Denise staan allemaal met een kop koffie in hun handen. Ze zien eruit alsof ze de hele nacht niet geslapen hebben.

'Is alles oké?' vraag ik als ik naar binnen loop.

Ik vecht tegen de neiging om gelijk naar Blair te lopen en haar te zoenen waar iedereen bij is. Ik wil dat iedereen weet dat ze van mij is. Voordat ik dat kan doen weet ik dat we eerst samen moeten praten.

'Ja. Er is even een hoop aan de hand, maar dat is niet voor ons om te vertellen. Dat hoor je uiteindelijk wel' zegt Denise.

'Klinkt serieus' zeg ik. 'Als ik iets kan doen om te helpen dan roepen jullie maar hè' zeg ik.

'Ja, thanks man. Ik kom even wat spullen halen en dan ga ik naar haar toe. Het is fijner om even met z'n tweeën te zijn' zegt Reede.

'Snap ik. Zeg maar dat ze me altijd kan bellen als ze even wilt kletsen' zegt Blair.

'We gaan binnenkort wel met z'n vieren videobellen' zegt Denise. 'Jij, Lara, Jess en ik'

'Is goed' reageert Blair.

'Koffie?' vraagt Callum aan mij.

'Graag' zeg ik als ik naar hun toe loop.

'Je ziet er uit alsof je het nodig hebt' lacht Callum.

Hmmh, na gisteravond is dat ook wel zo maar dat hoeft hij niet te weten.

Blair kijkt me vragend aan. Zou ze toch willen dat ik naar haar toe kom? Weet je wat? Fuck it. Ik doe het gewoon.

Ik loop naar haar toe en ga achter haar staan. Ik wrijf met mijn handen zachtjes over haar armen en geef haar een kus op haar kruin.

'Goeiemorgen' fluister ik tegen haar.

Ze reageert door haar hoofd naar achter te kantelen en tegen mijn borst te leggen.

'Goeiemorgen' zegt ze met een zacht stemmetje.

Ik zie direct Denise haar blik veranderen. Ze houd me vlijmscherp in de gaten.

'Dus, hoe was jullie avond eigenlijk na de club?' vraagt Denise.

Natuurlijk kan ze haar nieuwsgierigheid niet voor zich houden. 

Weerzien - Passie op het HBO serieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu