- Blair -
Nog geen vijf minuten met dit mens in dezelfde kamer en ik mag haar al niet. Mijn intuïtie had gelijk. Wat is zij een naar persoon. Met die stomme groene lokken, die ik eigenlijk best leuk vind, niet dat ik dat zou toegeven...maar oké. De rest is too much.
Ze kijkt me even aan. Ze weet niet wat ze moet zeggen op mijn vorige opmerking.
'Ik was echt niet bezorgd hoor. Je belde, ik nam op. Het was puur toeval Blair' zegt ze.
'Ik heb trouwens geen flauw idee wie je bent, dus: hoi, ik ben Blair' zeg ik.
Ik zie Thomas op zijn lip bijten om zijn lach in te houden, en Aileens gezicht is onbetaalbaar.
Zelfs Drake moet lachen.
'Ik ben Aileen' zegt ze daarna een stuk zachter dan hoe ze eerst praatte.
'Wat leuk je te ontmoeten Aileen' zeg ik zo lief als ik kan.
'Je ziet er trouwens wel heel tevreden uit Blair. Ik zou bijna denken dat jullie de hele ochtend bezig zijn geweest met elkaar' zegt Drake.
Ik schrik even van wat hij zegt maar ik herstel me snel. Ik denk niet dat iemand het gemerkt heeft.
'Hmmmm, die blik ken ik maar al te goed. Hij is goed hè, in bed' zegt Aileen tegen mij.
Ik zie dat Thomas zijn vuisten balt, maar ik had verwacht dat ze zoiets zou zeggen.
'Ow, ja eigenlijk wel ja. Jij aan de andere kant...bent nooit echt benoemingswaardig geweest voor Thomas dus ik denk dat het niet zo veel indruk heeft achtergelaten toen jullie het deden'
Aileens ogen staan op oorlog en ik kan een klein lachje niet inhouden, net als Thomas.
'Niet getreurd Aileen, misschien maakt het het iets beter dat hij waarschijnlijk aan mij dacht toen jullie het deden'
Ik zie iets in haar ogen flitsen. Ik kan het mis hebben.
'Ohnee, hij heeft je wel eens genoemd. Niet bij naam, maar Thomas vertelde me dat een meisje een keer boos was geworden omdat hij mijn naam zei tijdens...'
'Hou je bek trut' roept Aileen boos.
Bingo. Dat is dus echt gebeurt. Thomas kijkt me even verbaasd aan. Achter dit soort dingen kan je komen als je gewoon goed oplet. De blik in haar ogen toen ik zei dat hij waarschijnlijk aan mij dacht verraadde al dat die situatie echt heeft plaatsgevonden.
'Chill Aileen' zegt Drake.
'Ik mag jou wel Blondie' zegt Drake tegen mij.
'Jij ook al' zegt Aileen boos.
'Hij voelt echt niks voor je hoor, jij...jij...blonde bimbo' zegt Aileen boos.
Ik lach hardop. 'Bimbo... is dat écht het beste wat je kon bedenken?'
'Drake. Kom. We gaan' zegt Aileen haast stampvoetend.
'Wat? Ik heb nog niet eens iets kunnen eten' zegt hij.
'Nou en. Ik wil naar huis. Nu' zegt ze boos.
'Je kan ook een Uber bellen, dan kan Drake wel met ons lunchen. Toch Thomas?' stel ik voor.
Aan Thomas zijn blik te zien heeft hij daar helemaal geen zin in. Maar dit is tijd om de score tussen mij en Aileen op 2-1 te krijgen. Voor mij natuurlijk.
'Ja, sure' zucht Thomas.
'Jullie zijn geweldig' zegt Drake als hij een stoel pakt en die expres naast mij neerzet.
'Doe voorzichtig, soms zijn die guys van Uber een beetje sketchy' zeg ik tegen Aileen.
Ze loopt boos, stampvoetend zelfs het restaurant uit.
'Hoe zijn jullie hier gekomen? Ik zag je moeders auto nergens staan' vraagt Drake als ons eten wordt gebracht.
'Thomas heeft een nieuwe auto' zeg ik.
'Ja, die Nissan X-trail is van mij buiten' zegt Thomas.
'Damn man, dat is echt een mooie bak zeg. Hoe kom je daar nou weer aan? Zoveel verdiende je toch niet met vechten' lacht hij.
Hij kijkt even naar mij op te polsen of ik daar van op de hoogte was of niet.
'Het was een cadeau van mijn ouders' zegt Thomas.
'Lucky' zegt Drake.
'Ja, trouwens. Wanneer mag ik nou eens komen kijken. Is het volgende feestje al gepland?' vraag ik aan Drake zodat het meer dan duidelijk is dat Thomas en ik open kaart spelen.
Hij lijkt verbaasd door mijn vraag.
'Als je nog wilt vechten in ieder geval' zeg ik daarna tegen Thomas.
'Hm, weet niet. Ik heb eigenlijk voorlopig wel genoeg op de bank. Maar ik kom graag kijken bij de volgende keer dat jij vecht' zegt Thomas. 'Kijken of een ander meer schade kan doen bij je dan ik' lacht hij.
'Dan zijn jullie bij deze morgen avond uitgenodigd' zegt Drake.
Kut. Morgenavond is de laatste avond dat we bij elkaar zullen zijn. Dat wilde ik niet laten verpesten.
'We zullen er zijn' zegt Thomas.
'Wees gewaarschuwd want de nieuwe scharrel van de heks komt mee en wilde eigenlijk met jou vechten' zegt Drake.
'Wat, wie?' lach ik.
'De scharrel van Aileen. Ik weet niet wat Aileen allemaal over je gezegd heeft man' zegt hij als hij naar Thomas kijkt. 'Maar het leek of hij bloed wilde zien'
'Kunnen we dat gevecht voorkomen, als ik kom?' vraagt Thomas.
'Ik kan mijn best doen. En anders, iedereen heeft liever dat jij er bij bent dan Aileen. Dus als er iemand uitgezet gaat worden dan zijn hun het. Mensen zetten alleen al meer in als jij aanwezig bent' legt Drake uit.
Damn. Ik wist niet dat dat allemaal zo serieus was met dat vechten.
'Vechten er altijd alleen mannen?' vraag ik nieuwsgierig.
'Hoezo, zou je zelf graag een rondje tegen Aileen willen?' lacht Drake.
Ik haal mijn schouders op. 'Gewoon nieuwsgierig. En ik zou het niet erg vinden om te zien hoe ze wat klappen opvangt met haar gezicht' zeg ik daarna.
'Wow, savage' lacht Drake. 'Thomas, ik moet bekennen. Ik denk dat ik verliefd ben' zegt hij als hij zijn arm om me heen slaat.
'Maat...' zegt Thomas als hij bijna op wil staan.
'Helaas voor jou, ben ik al bezet' zeg ik als ik opsta voordat Thomas iets kan doen.
Ik ga overdreven bij Thomas op schoot zitten en zoen hem. Met tong. En ik zorg ervoor dat die eikel het goed kan zien.
'Jezus ik snap het. Ga nou alsjeblieft geen seks hebben midden in een restaurant' zegt Drake.
'Hmmh, vooruit dan maar' zeg ik als ik van Thomas zijn schoot afstap.
'Niet getreurd, dat maak ik vanavond wel goed' zegt Thomas als hij naar me knipoogt als ik weet tegenover hem zit.
JE LEEST
Weerzien - Passie op het HBO serie
Romance!Dit boek is onderdeel van een serie, maar de delen kunnen ook los gelezen worden! Blair kent Thomas al vanaf dat ze acht jaar oud was. Blair was nieuw in de buurt en kwam recht tegenover Thomas wonen. Ze hadden een pakt gesloten dat ze voor altijd...