''Ben mi deliyim?'' Mu Hanyi ifadesizce kıkırdadı, ''Sen düşündüğümden daha da safsın. Yapacağım tek şey gerçekten olmam gereken insan olmak. Soylu babam ya da soylu kardeşlerim bile tarikat ustasının öfkesi karşısında ölse, Sarı Kaplıcalara giderlerken yolda kesinlikle beni anlayacaklar. Sonuçta, ne de olsa soylu baba eğitti beni.''
''Aynı zamanda... tüm bunları yapmayı bana sen direttin!!!''
Mu Hanyi'nin orjinal sakin ve kayıtsız sesi aniden keskinleşti, çünkü yüzünde korkunç derecede çirkin ve şiddetli bir ifade ortaya çıkmıştı. Burada ve bu zamanda kendini hiçbir şeyden mahrum etmesine gerek yoktu. ''Tarikat Ustası'nın direkt öğrencisi olabilmek için nelerden vazgeçtiğimi biliyor musun?!''
''Doğuştan gelen bir yeteneğim vardı, herkes beni kıskanıyordu, bu yüzden biraz bile tembellik edemedim. Aslında, diğerleri günde 6-8 saat yetişim yaparken ben günde on sekiz saat yetişim yapıyordum! Ve buna beş yaşında başladım! Her gün, vücudum siyaha ve maviye dönene kadar antrenman yaptım. Wintry Kaplıcasında kaç kez neredeyse donarak öleceğimi bile unuttum!''
''İlahi Buz Ankası Tarikatı'na girdikten sonra, gevşemek için daha da az cüretkar oldum! Prens olduğumu düşünsem bile, tarikatta yüzlerce binlerce kez başkalarının karşısında beni eğitmeleri için diz çöktüm. İnsanların kalbinde bir yer kazanmak için kullanabileceğim dokunulmaz insanlara sayısız kez destek verdim! Daha sonra, Mu Yunzhi'den daha fazla kan esansı kazanabilmek için kan kalıtımı kalınlaştırdım... Hatta kendimi aşağılayıp onun yatak eğlencesi haline geldim!''
"!@#¥%..." Yun Che, güçlü Mu Yunzhi ve erkeksi yüzünü düşündüğünden gözleri genişçe açıldı ve karnında çok büyük rahatsızlık hissetti.
Mu Hanyi'in İlahi Buz Ankası Tarikatı'nın bir öğrencisi olması tamamen kolay gerçekleşmemişti!
Mu Hanyi'nin nefesleri daha da ağırlaşıyor, ifadesi daha da acımasız ve iğrenç hale geliyordu. Göz bebekleri öfke ve şiddet doluydu, konuşurken düzensizce hareket ediyordu, ''Şimdiden başardım... başarım oldukça yakın! Tarikat Ustasının direkt öğrencisi olmak, herkesin kıskandığı en ayırt edici statüye ulaşmak üzereyim! Tarikat Ustası, beni Feixue'ye tercih edecektir ve benim yurdum bir kez daha doruklara ulaşacak. Yeteneğim, bilgeliğim, çabam ve prestijim sayesinde, ileride muhtemelen Ulu Alem Kralı olup bütün Kar Şarkısı Diyarı'nın önünde selam durduğu kişi olacağım. İsmim sonsuza dek Kar Şarkısı Diyarı kayıtlarında geçecek ve her şeye gücüm yetecek statüye ulaşacağım. O yaşlı orospu Mu Yunzhi'i en sapkın yöntemlerle hiç umursamadan öldüreceğim...''
Yun Che, "..."
''Her şey çoktan gözlerimin önünde belirdi. Çok çalışmaya devam ettikçe, her şey benim olacak. Ne senin ne de başkasının ölmesine gerek yoktu! Ancak sen... sen... herşeyi mahvettin!''
Mu Hanyi'nin sesiyle keder, kızgınlık ve delilik dalgaları etrafa yayıldı. Kötü bir yaratık gibi kükredi, ''Tüm hayatım boyunca harcadığım emeklerimi gelip çaldın. Feixue'yi alıp götürdün, her şeyi alıp götürdün!''
''Ama neyse ki, bütün bu mesele cennetlerden gelen bir test sadece. Çok uzun bir zaman geçmedi, yine de her şeyi geri almak için bir fırsat geldi bana... ve bu inanılmaz derecede mükemmel bir fırsat! "
Mu Hanyi avucunu Yun Che'e doğru kaldırırken, nefesi yavaşladı, ''Bunun ne kadar mükemmel olduğunu biliyor musun? Sen kendi kendine gardını indirdin ve kimse nereye gittiğini ve kimle gittiğini bilmiyor. Bana gelince, saraydan gizli bir geçitten çıkacağım. Bu da kimsenin beni saraydan çıkarken görmeyeceği anlamına geliyor. Böylece, herkes ben huzurla sarayda uyurken, senin 'hazineye gizlice girme' yalanına inanacak.''