Mu Yizhou, Yun Che'nin ve Mu Hanyi'nin ilk görüşmelerinin arkasındaki sebepti.
Yun Che derin kaşlarını çattı. Mu Yizhou Birinci Saray'ın en yetenekli baş öğrencisiydi, öyleyse bu yerde ne geziyordu? Ayrıca neden böyle garip gözlerle ona bakıyordu?
"Ne? Yun Che!?"
Mu Yizhou da "Yun Che" adını duyduğunda onun şaşkınlığına eşlik etti. Ayrıca o kadar şok oldu ki dev kartalı terk etti ve ona doğru yürüdü. Yun Che'ye güvensizlik dolu bir yüzle baktı.
Yun Che ayağa kalktı ama Cennet Cezalandıran Kılıcı çekmek yerine yerde sürüklemeye başladı. Gülümsedi ve "Merhaba... Küçük Kardeş Yizhou. Seni burada görmeyi beklemiyordum. Görünüşe göre kaderle birbirine bağlıyız." dedi.
"Yun... Che!" Mu Yizhou'nun dudakları ve sesi açıkça titriyordu. Gözleri şok edici bir nefret ile parlıyordu. "Seni aşağılık... Utanmaz... İğrenç yaratık... Rüyamda bile vücudundan kıyma yapmayı düşündüm... Buraya geleceğini hiç düşünmemiştim... Heh... Hehe... Hahahaha... Günahların sonunda seni yakaladı! Bu yere sürgün edileceğini ve ellerime düşeceğini kim bilebilirdi ki... Bu gerçekten muhteşem bir intikam... Ha... Hahahaha..."
"???" Yun Che yarım bir gülümseme ile sordu: "Küçük Kardeş Yizhou, anlayamadım... Birbirimizle küçük bir anlaşmazlığa düştüğümüz doğru olsa da bu olay geçmişte yaşandı. Bu yüzden nefretinin nereden geldiğini anlayamıyorum."
Yun Che'nin gerçekten kafası karışmıştı. Daha öncesinde tartıştıkları doğruydu, ancak Mu Hanyi tarafından çözülmüştü. Her ne kadar Mu Yizhou hala ondan nefret etse de Mu Hanyi'nin önünde meseleye daha derin girmemeye söz vermişti. Daha sonra göksel gölde yaşanan savaş ve ardından Mu Xuanyin'in Yun Che'yi doğrudan öğrenci olarak seçmesinden sonra Mu Yizhou o andan itibaren gölün dışında korkudan titreyerek durmuştu. Yun Che göksel gölden çıktıktan sonra aceleyle diz çökmüş ve hediye sunarak kendisini affetmesi için ona yalvarmıştı.
Uzun zaman önce biten küçük bir kin olmalıydı. Aslında Yun Che neredeyse bütün olayı unutmuştu.
Bununla birlikte Mu Yizhou'nun şu anki aşırı nefreti ve delirmiş görünüşü Yun Che'nin bir şekilde Mu Yizhou'nun karısıyla yatıp yatmadığını merak ettirdi.
"Şimdi bile cehaletten korkmamaya nasıl cüret edersin, aşağılık yaratık!" Mu Yizhou kükredi: "Bu yere sürgün edilmemin sebebi sensin!"
"Ben... mi?" Yun Che aynı anda gözlerini kıstı.
"Üç ay önce, mezhep ustası seni doğrudan öğrencisi olarak ilan ettikten sonra saray ustam hemen geçmişte bir anlaşmazlık yaşadığımızı öğrendi. Sonra birkaç gün içinde geçmişte işlediğim her suçu ortaya çıkardı ve mezhepte mümkün olan en acımasız cezayı verdi! Sonunda beni bu cehennemin içine bile attı!"
Yun Che: "..."
Mu Yizhou, sesindeki derin nefretle devam ederken ağır bir şekilde nefes aldı. "Bu senin yüzünden... Hepsi senin yüzünden! Birbirimizle anlaşmazlığa düştüğümüzü bilen sadece birkaç kişi var. Luoqiu beni asla incitmeyecek ve Mu Xiaolan'ın bunu yapmak için bir sebebi yok. Ne Liu Cheng ne de Feng Mo'nun bunları yapma fırsatı yok. Bu yüzden bunu yapabilecek tek kişi sensin!"
Yun Che nihayet bittikten sonra tüm durumu anladı. Küçümseyen bir ses tonuyla devam etti: "Mu Hanyi'nin çöküşünün arkasındaki suçlu olabileceğini hiç düşünmedin mi?"
"O kadar utanmaz ve aşağılık bir şey yapmak için ne nedeni ne de ahlaki karakteri vardı!" Mu Yizhou öfkeyle kükredi.
"Hehehe..." Yun Che'nin yüzü alay ediyordu. "Tüm bu suçları işleyen sensin ve uzun zaman önce onlar için cezalandırılmalıydın. Ne cüretle benim suçum olduğunu söylüyorsun?"