Buz Ankasi Kutsal Salonu, Sertleştirilmiş Ölümsüz Buz Gölü. On bin yıl boyunca sadece iki kişinin girişine izin verilmişti. Biri Mu Xuanyin, diğeri ise Mu Bingyun'du.
Ölümsüz Göl buzlu bir hapishane gibiydi, ancak antik zamanlardan beri donmuş görünümü hiç değişmemişti. Gölün yüzeyi dönen güzel buz nilüferleri ile doluydu. Etrafında şaşılacak derecede güzel ve soğuk bir sis vardı. Buzlu camlardan içeriye yumuşak bir esinti geldi. Kristal berraklığındaki zeminden su dalgalanmaları ve yansımaları görülebilirdi. Buz ve suyun yansımaları buzlu saf bir yeşim gibiydi, kar nilüferlerinin bile gölün parlaklığına kıyasla solgunlaşmasına neden oluyorlardı.
Buz kapısı itildi ve Mu Bingyun yavaşça içeri girdi. Mu Xuanyin'in yüzünü kaldırmasıyla, birkaç damla su onun güzel ölümsüz yüzüne doğru yavaş yavaş aktı. Mükemmel cildi üzerinde akan parlak inciler gibi görünüyorlardı.
Kaynak gelişimcileri kendilerini temizlemek için kaynak güçlerini kullanabilirlerdi, bu çok daha kutsal bir şekildi. Ancak Mu Xuanyin banyo yapmayı her zaman sevmişti ve Mu Bingyun da bunu biliyordu. Belki de bu, kalbinin sakinliğini ve berraklığını sürdürmesini sağlardı.
"Büyük kız kardeşim, neden beni çağırdın?" Mu Bingyun nazik bir şekilde sordu.
Onun yeşim gibi omuzları yavaşça hareket ediyordu, Mu Xuanyin yavaşça ayağa kalktı. Sis ve su güzel yeşim vücudunu süslemişti, "Bingyun, kaynak gücünü geri toplaman nasıl gidiyor?"
"Yaklaşık olarak yüzde doksanda," Mu Bingyun yanıtladı. "Birkaç ay sonra tamamen iyileşmiş olacağım."
''Bu çok iyi.'' Mu Xuanyin'in sesi yumuşak ve nazikti: "Önümüzdeki dönem boyunca tüm odağımı Yun Che'yi eğitmek için harcamaya karar verdim. Şuanki mevcut haliyle, sadece kendi çabasıyla Kaynak Tanrı Toplantısına girebilmesi imkansız. Tarikatın iç ve dış konularıyla sen ilgileneceksin. Son bin yıldır seyahat ediyorsun ve şimdi bir yeniden doğuş kazandığına göre, tarikat meselelerine bir kez daha aşina olmanın zamanı geldi. Kaynak Tanrı Toplantısında yer alacak olan öğrenciler için ise, Huanzhi'ye bu konuda tam kontrol verebilirsin, sana hiçbir konuda danışması gerekmez."
Mu Bingyun yavaşça başını sallayarak onayladı ve yumuşak bir şekilde "Büyük kız kardeş, sen gerçekten... Yun Che'yi hemen bu şekilde affedecek misin?" dedi.
"Affetmekten başka ne yapabilirim?" Mu Xuanyin suskun kaldı. "Hayatımı kurtarmak için ölümcül Antik Tanrı'nın Gömülü Cehennem Hapsine cesurca daldı. Onu öldürmeli miyim?
Mu Bingyun uzun süre sessiz kaldı ve sonra yavaşça "Bu kesinlikle en iyisi. Senin kişiliğinle ben sadece bunu..."
Konuşmasının yarıda kesti ve aceleyle devam etti, "Büyük kız kardeş, bir sonraki tarikat ustası olarak Yun Che'yi mi seçmeye karar verdin?"
"..." Mu Xuanyin hafifçe başını salladı. ''Onun kalbi burada hiç olmadı. Onu öğrencim olarak aldığımda bu gerçeği zaten biliyordum."
"O zaman sen..."
"Bilmiyorum." Mu Xuanyin bir nefes verdi, bakışları biraz bulanıklaştı ama hemen ardından kendini toparladı, elini kaldırdı ve karlı omzunu bir buz kristali ile hafifçe fırçaladı. Dudakları tüm kristalimsi ortamdaki ışığın bulanıklaşmasına neden olan hafif arsız bir gülümsemeye büründü, "Bingyun, bu veletle çift yetiştirmesi yapmalı mıyım sence, ne düşünüyorsun? Eğer onun için olmasaydı, büyük kız kardeş'in değerli buz anka kuşu hayati yin'i acımasızca boşa harcanmış olurdu."
"... Büyük kız kardeş, yine yaramaz haline büründün." Mu Bingyun kaygısızlığını sürdürdü. "Çoktan Yun Che'yi affetmeye karar verdiğine göre, onu tamamen affetmeli ve bu olayı daha fazla gündeme getirmemelisin. Gelecekte olacak herhangi bir şeyden pişman olmamalısın. Şimdi gidip Huanzhi'yi bilgilendireceğim."