43-79

917 40 24
                                    

Miran ve Reyyan el ele indiler aşağıya. Herkes kahvaltı masasına oturmuştu. Reyyan başını kaldırıp masaya bakınca Handan'la göz göze geldi. Hemen gözlerini kaçırdı.

R:Gü-günaydın.

HAN:Günaydın Reyyancığım.

M:Günaydın millet dedem nerede?

H:Deden sizin eve gitti oğlum. Sizin evin son birkaç şeyi kalmış. Ustalar dedi dedende bakmaya gitti.

M:He tamam o zaman. Bende yemekten sonra geçerim. Zaten toplantı var. Sonra çıkarız birlikte.

H:Tamam oğlum. Ayakta kaldınız otursanıza.

R:Baba biz Gül'e bakalım. Sonra gelelim.

Z:Kızım uyuyor şimdi. Hem iyi merak etmeyin.

Miran, Reyyan'ın sandalyesini çekti oturması için.

M:Otur o zaman güzelim. Sonra bakarız bizim bıcıra.

HAN:Oturun oturun. Geç kaldınız sanki, hayırdır sabah sabah bir şey mi oldu?

Miran ve Reyyan birbirine baktılar.

M:Hiç yenge. Her zamanki gibi işte. Senin de gördüğün gibi Reyyan'la birlikte...

Reyyan hemen lafa atladı. Çünkü Miran'ın dosdoğru anlatacağını biliyordu.

R:Uyudum. Yaa uyuyakalmışım her zamanki gibi. Miran da beni uyandırmaya kıyamamış.

Handan kaşlarını kaldırıp gülümsedi.

HAN:Yaa.

R:Yaa.

HAN:Hamilesin sen kızım tabi dikkat etmen lazım. Zararı olacak şeylerden uzak kalmak lazım. Hem biraz uzak kalmaktan bir şey olmaz. Değil mi ama kızım?

Reyyan başını tekrar eğdi utançla.

R:Tabi yenge haklısın.

M:Ne haklısı ya? Ben dikkat ederim kalamaz uzak falan.

Z:Oğlum nasıl kalamaz. Çocuğa bir şey olsa daha mı iyi?

M:Ya öyle değil. Kalamaz işte uzak falan. Hem ben ne yapacağım uzak kalırsa. Miran'ı düşünen yok hiç.

HAN:Sen sus. Hem suçlu hem güçlü. Birde konuşuyor oradan.

H:Ne suçu yav? Neler oluyor?

R:Yok bir şey baba. Yengesiyle şakalaşıyor işte Miran. Allah muhabbetlerini arttırsın inşallah.

M:Yaa evet şakalaşıyoruz.

Yüzünü Reyyan'a çevirdi. Kısık sesle mırıldandı.

M:Ne şaka, ne şaka.

R:Sus Miran.

HAN:Bir şey mi dedin oğlum?

M:Yok yengecim. İyi ki varsın diyorum. Bir rahat vermiyorsun ama seviyorum seni.

HAN:Bende, bende seni seviyorum oğlum. Sağ olasın. Hadi yiyelim yemeğimizi.

M:Yiyelim hemen çok açım.

Miran tam ağzına bir lokma almıştı ki, Handan'ın sözüyle lokması ağzında kaldı.

HAN:Hayırdır ne yaptın da bu kadar açıktın?

Duyduğuyla Reyyan öksürmeye başladı. Miran yavaşça karısının sırtına vurdu.

M:Helal karıcığım helal... İş, güç işte yenge. İnsan ister istemez yoruluyor. Bir de hamileyiz ya onunda etkisi var.

hercai 43 sonrasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin