43-29

1.4K 56 25
                                    

El ele kahvaltıya indiler. Masaya yaklaştıklarında ikisinin de ilk dikkatini çeken, Gönül'ün oturduğu yerdi.

M:Gönül orası Reyyan'ın yeri. Kalk oradan.

R:Miran tamam. Ben şöyle köşeye otururum.

İç Ses Miran:Hele bir kabul et Miran. Valla ölümün karının elinden olur. Gözlerine baksana oğlum. Kıskançlıktan gözü döndü. "Tamam o zaman sen köşeye otur" desem, canıma okuyacaksın. Ben sanki seni bilmiyorum. Öyle bakmana gerek yok ki. Ben senden uzak durmayı bilmiyorum.

İç Ses Reyyan:Ben seni denemek için tamam dedim Miran. Sen hele bir kabul et, bak ben sana neler yapacağım.

M:Olmaz güzelim. Ben senden bir saniye bile uzak kalamıyorum. Bilmiyor musun? Sen hep benim yanımda yakınımda ol ki, kokun bulaşsın bana.

Yüzüne zafer gülümsemesi yerleşti Reyyan'ın.

R:Ee iyi madem. Gönül seni şöyle alalım biz.

Yanına gitti. Gönül kalkerken kulağına eğildi.

R:Kocam beni yakınında istiyor. Anlarsın ya.

Sadece Gönül'ün görebileceği şekilde göz kırpıp, yerine oturdu.

G:Kusura bakmayın ben farkında değildim. Bugün dalgınım biraz.

R:Önemli değil canım. Olur böyle şeyler.

Kahvaltıda sadece Azize hanım yoktu. Bunun rahatlığı vardı Miran'ın üzerinde. Birazda Gönül'e mutluluklarını göstermek istiyordu. Yoksa Gönül'ün vazgeçeceği yoktu. Gözüne sokmaktan başka çare kalmamıştı.

Kıskanç bakışlar altında kocasının uzattığı reçele bulanmış ekmeği görünce gözleri büyüdü.

R:Miran çok büyük o yiyemem ben onu.

M:Yersin yersin aç ağzını. Dikkat etmen lazım senin güzelim. Güzel beslenmen lazım. Aç ağzını.

R:Miran sığmaz o benim ağzıma çok büyük.

M:Tamam bak birazını ben ısırdım. Hıh aç ağzını, bak az kaldı.

Miran'ın gözlerinde, Reyyan'ı beslemenin zafer dolu gülümsemesi, Reyyan'ın gözlerinde, herkesin önünde, kocasının kendisini bu kadar sahiplenmesinin mutluluğu vardı.

R:Teşekkür ederim.

M:Rica ederim güzelim. Bu ara biraz kilo verdin. Gözümden kaçmıyor. Seni iyi besleyeyim de geri al. Böyle ele avuca ge..

Miran'ın kurduğu cümleyi duyunca kulaklarına varana kadar kızardı. Gönül neyse ama Fırat vardı, Esma ana vardı, Sultan hanım vardı. "söylenecek söz mü" bu diye düşündü saniyeler içinde. Miran'ın sözünü kesti.

R:Tamam Miran anladım ben.

Reyyan'ın gözlerini belertmesiyle Miran büyük bir kahkaha attı.

Sessizce yaptılar geri kalan kahvaltıyı. Karnını doyurduktan sonra, karısının kulağına eğildi.

M:Güzelim ben Gönül'le konuşup işe gideceğim tamam mı? İstediğin bir şey olursa ararsın beni.

Reyyan sessizce başını sallayarak onayladı.

M:Gönül bir gelir misin? Seninle konuşmak istediğim bir konu var.

S:Hayırdır Miran? Ne konuşacaksın benim kızımla?

M:Aramızda yenge. Bilmeni isteseydim sana da söylerdim.

G:Tamam geliyorum.

Reyyan'ın alnına öpücük kondurdu nispet eder gibi.

M:Hoşçakal canım dikkat et kendine bana lazımsın sen. Bu arada öğlen hazırlan sana bir sürprizim var. Seni almaya gelirim tamam mı?

R:Ya ama ben çok merak ederim. Ne sürprizi söyle hadi.

Karısının burnunu küçücük sıkarken yanıtladı Miran.

R:Sürprizler söylenmez küçük hanım. Hadi Herkese afiyet olsun.

Gönül'le birlikte masadan kalkarken gözler üzerlerindeydi. Kapının önüne geldiler. Odalardan birinde konuşsa karısı canına okurdu. "Ah o kıskanç halleri yok mu, bitiyorum ben bu kadına" diye geçirdi içinden. "Daha gitmeden özledim". Düşüncelere dalmış Gönül'ün yanında olduğunu unutmuştu. Sesini duyunca kendisine geldi.

G:Miran ben çok özür dilerim sabah..

M:Sabah ya Gönül. Sen ne zaman anlayacaksın benim evli olduğumu? Ne zaman benim odama böyle elini kolunu sallayarak giremeyeceğini anlayacaksın? İllaki bizi böyle mi görmen lazımdı. Ben anlamıyorum, anlayamıyorum sendeki bu rahatlığı. Evliyim dedim yok, karımı seviyorum dedim yok, karım hamile dedim yok. Belki bu sefer anlarsın. Sana son kez söylüyorum benden de karımdan da uzak dur. Yoksa bu sefer seninle konuşacak olan, ki konuşur mu bilmem, Reyyan olur. Bugün zor zaman sakinleştirdim onu. Ne kadar kızgın olduğunu ve bu kızgınlığında da haklı olduğunu tahmin edersin. Bugün gözüne görünme bence. Yanlış anlama seni düşündüğüm için söylemiyorum karım bu dönemde üzülmemeli, sinirlenmemeli. Tekrar söylüyorum benden de, kadınımdan da uzak duracaksın. Anladın mı?

G:Anladım Miran merak etme. Görünmem kadınının gözüne.

M:Anlamana sevindim. Karımın gözünden akacak bir damla yaş için değil seni, Midyat'ı yok ederim bunu da unutma. Hadi sana iyi günler.

Miran başını çevirip yukarıya baktığında, gördüğüyle yüzünde bir gülümseme oluştu. Tam tahmin ettiği gibi karısı onu izliyordu. Birde kendisine kıskanç diyordu. Miran'ın kendisine baktığını görünce aşağıya inmek için hareketlendi Reyyan. Gönül, Miran'ın baktığı yere bakıp da Reyyan'ı yüzündeki kazanmış ifade ile görünce, ölmeyi diledi bir kez daha. Gönül de yukarıya çıkmaya başladı. Merdivenlerden yan yana geçerken tuttu Reyyan Gönül'ün kolunu.

R:Sana daha önce de söylemiştim Gönül, senin hayallerin benim gerçeklerim diye. Anlattık anlamadın, söyledik dinlemedin. Belki gördüklerin yeter, artık Miran'ın bana ait olduğunu idrak etmene. Kocamdan uzak duracaksın, yoksa ben durdurmasını iyi bilirim.

M:Reyyan.

R:Geliyorum canım.

Gönül'ün kolunu bıraktı. Yüzüne yerleştirdiği ömre bedel gülümsemeyle kocasının kollarına atıldı.

R:Ne konuştunuz Miran bu kadar uzun?

M:Ne konuşacağız Reyyan? Evli olduğumu hatırlattım. Benim kadınımdan uzak dur, benden uzak dur dedim.

R:İnşallah anlar artık. Kendi hayatına baksın o da.

M:İnşallah güzel kalpli karım.

R:Çok geç kalmazsın değil mi?

M:Hiç geç kalır mıyım ben sana ömrüm?

Ellerini kocasının yanaklarına koydu. Yüzünü öpücük kondurdu.

R:Seni çok seviyorum kocam.

Reyyan gibi ellerini yanaklarına koydu, yüzünü öpücük kondurdu.

M:Benim kadar sevemezsin karım.

R:Hadi git artık yoksa gönderemeyeceğim seni.

M:Bana uyar valla. Çıkalım mı odaya?

R:Sende hiçbir fırsatı kaçırma yani Miran. Çıkmayalım odaya. Sen işe git, biraz özle beni.

M:Ben seni hep özlüyorum güzelim. Bunun için işe gitmeme gerek yok ki.

R:Hadi Miran. Çabuk git, çabuk gel. Ben seni bekliyorum burada.

Miran etrafına baktı, kimsenin onları gözetlemediğini görünce hızla dudaklarına öpücük kondurup çıktı kapıdan. Reyyan yüzünde gizlemediği gülümsemeyle yukarıya çıktı.

R:Afiyet olsun. Esma anne ben odama geçiyorum.

R:Yorgunum da, biraz dinleneceğim.

E:Tamam kızım sen dinlen güzelce.

Reyyan yüzünde ki sinsi gülüşle odasına geçti.

umarım beğenirsiniz diğer bölümlere nazaran daha uzun oldu. beğeni ve yorumlarını bekliyorum.

hercai 43 sonrasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin