132.Bölüm

8.8K 778 46
                                    


Ned Pigme ile birlikte demir ocağına girdikten sonra oldukça şaşırmıştı. Atölye oldukça düzenli görünüyordu ve neredeyse her şeyin yeri belliydi. Pigmenin işine karşı oldukça saygılı olduğu atölyenin halinden anlaşılıyordu. Yerde ki bir kaç parça omuzluk dışında göze çarpan hiç bir kusur yoktu. Demir ocağının ve örsün yanında bir kutu vardı ve Ned bu kutuların Pigmenin boyu yetişsin diye konulduğunu anlayabiliyordu. Bu dükkanı kendisi yapmamış satın almış veya kiralamıştı. Bu yüzden kendisine göre ayarlama şansı olmamış ve bu şekilde çözüm bulmuştu.

Pigme Ned'e bakmadan konuştu,

'Söyle bakalım piç kurusu. Daha önce demircilik yaptın mı ?' Ned kısa ve net bir şekilde cevap verdi.

'Hayır yapmadım fakat ağır işlerde çalıştım. Vücudum güçlüdür.'

'İyi o zaman. Yakın zamanda bir çalışanım vardı ama o piç kaçıp gitti bu yüzden benimde adama ihtiyacım vardı. ' dedi. Tezgahın altından aldığı deri önlüğü Ned'e fırlattı.

'Ben diğer demirciler gibi dükkan açıp çalışmam. Sadece özel sipariş yaparım. ' dedi. 

Ardından konuşmaya devam etti.

'Bu mesleği öğrenmek istiyorsan önce işine saygı duyacaksın. Geceleri burada kalıp burayı koruyacaksın. Eğer kendini geliştirmek için çalışmak istersen bunu geceleri kimse yokken yapacaksın ama eğer malzemelerime zarar verirsen kafanı kopartırım. Demirleri işleyebilirsin ama asla yok olmalarına izin vermeyeceksin. ' dedi. 

Nedin istediği her şeyi vermişti. Hem ona öğrenme fırsatı hemde pratik fırsatı tanımıştı. Ned bu kadar kolay olacağını düşünmüyordu. Pigmenin demirciliğe bakış açısı oldukça saygılıydı ve mesleğini gerçekten seviyor çırak yetiştirmek istiyordu ama para kaybına tahammülü yoktu. 

'Teşekkür ederim usta. Elimden geleni yapacağıma emin olabilirsin.'

'İyi o zaman başlayalım. 1.000 tane omuzluk yapmamız gerekiyor. Sen gelmeden önce zaten 900 tanesini bitirmiştim. Senin görevin ateşin sıcaklığını ayarlamak olacak.' dedi. Ocağı Ned'e gösterirken anlatmaya devam etti.

'10 Dakikada bir 2 parça odun atacaksın ve bir kürek kömür atacaksın. Ardından sürekli olarak 10 saniyede bir körük basacak ve ateşi canlı tutacaksın.' dedi.

Pigme tek tek Nedin kullanacağı malzemeleri göstermişti. Ned oldukça şaşırmıştı çünkü Pigmenin bütün bunları yaparken aynı zamanda demir dövmesi ve şimdiye kadar 900 tane omuzluk yapmış olması onu taktir etmesini sağlamıştı.

'Usta bütün bunların hepsini kendi başınıza mı yapıyordunuz ?' dedi. 

Pigmenin yüzünde gururlu bir ifade belirdi.

'Elbette. ' dedi. 

Ardından ifadesi tekrar ciddileşti ve,

'Hadi oyalanma işimiz çok ve teslim süresine 2 gün kaldı.' dedi.

Ned ocağın başına geçip bekledi.

'1 dakika sonra odunları ve kömürü at sonra da körüklemeye başla.' dedi. Ned bir süre bekledikten sonra ocağın altına odun ve kömürü attıktan sonra körükleyerek ateşi hava ile beslemeye başladı. Bu sırada Pigme 4 parça  metal parçasını 4 tane kalıbın içine koydu ve ocağın içine sürdü.

Ned körüğü bütün gücüyle körüklediği anda sert bir tokat ensesinde patladı.

'Yavaş körükle piç kurusu. Ateşin ısısını arttırıyorsun.' dedi ve yüzünde öfkeli bir ifade vardı.

ASDHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin