Na het eten horen we iemand kloppen op de deur. Jack roept: "Binnen" Het is Harold. Hij verontschuldigt zich, dan hij stoort bij het eten, hij wil ook wel later terug komen. "Ben je gek man, we zijn net klaar. Kom binnen. Ik denk dat je vader je gestuurd heeft. Kom ik zal je wel vertellen waarover het gaat."
Harold komt binnen en we gaan naar de kamer. Daar leg ik Harold uit, welke toekomst ik voor hem in gedachten heb. "Harold, je bent nu nog degene, die de post ophaalt en verdeelt. Dat ga je niet meer alleen doen, maar samen met Lukas. Op den duur zal hij het helemaal van je overnemen. Maar voor jou heb ik iets anders in gedachten. Jij gaat James helpen. James gaat onze nieuwe Sheriff worden, en hij zal er straks hulp bij nodig hebben. Ik wil dat je zijn hulp wordt. Ik weet dat je het kunt, maar je moet het zelf willen." Harold kijkt me met grote ogen aan en stamelt: "Ja, natuurlijk wil ik dat! Ik zou niets liever willen! Ik doe alleen de post, omdat niemand anders het doet. Als Lukas het wil doen, dan laat ik hem dat graag doen. Wow, dan word ik politieman. Da's gaaf!" Ik moet glimlachen om zijn enthousiasme. Ik zeg hem: "Je zult er wel voor naar school moeten, je kunt niet zomaar politieman worden. Dus je moet er wel wat voor doen." "Dat snap ik, en ik heb het er graag voor over, maar hoe moet ik dat gaan doen?" "Je gaat samen met James naar school. Ik draag de kosten. Ik heb een en ander al doorgesproken met James, hij vindt het een goed idee." Harold is dolgelukkig.
Als hij weg is, zegt Jack: "Je weet schijnbaar precies hoe je de mensen moet sturen, dat had ik niet zien aankomen. Maar je hebt hem dolgelukkig gemaakt. Hoe wist je, dat hij politieagent wou zijn?" "Dat wist ik niet, dat was voor mij een even grote verrassing. Maar ik wist, dat hij zijn werk als postbesteller niet erg leuk vond. Dat had ik al bemerkt, toen hij me afhaalde van het vliegveld. Dus toen ik Lukas zijn baan gaf, moest ik iets anders voor hem bedenken. Toen bedacht ik me, dat James het nooit in zijn eentje zou kunnen doen. En het leek me iets wat Harold wel leuk kon vinden, dus ik heb maar de gok genomen. Het is iets dat hem past, net als James erg geschikt is voor Sheriff. Maar James is meer een leider, als politieagent. Daarom heb ik hem gekozen als Beta en als Sheriff. " "Je hebt een goed inzicht in de mensen hier, zeker voor de korte tijd dat je hier bent. Maar wordt niet te overmoedig, want dat gaat je tegenwerken." "Waarom denk je, dat ik jullie als raadsheren heb gevraagd? Het is niet alleen, dat ik jullie gunsten nodig heb, maar ik heb jullie ook echt nodig als raadgevers nodig. Want ik weet hier nog niet alles, maar wat ik wel weet, dat hier dringend verandering nodig is. Ik merk het overal. Misschien ook omdat ik hier nieuw ben en anders tegen bepaalde zaken kijk. Het is niet, dat jullie manier van leiden slecht was, in tegendeel. Maar jullie hebben moeite om je aan te passen aan wat de jeugd wil. Zij zijn de toekomst en ik zie hier genoeg jonge ouders, die willen, dat hun kinderen niet meer het zware werk moeten doen, als zij nu moeten doen. De wereld is veranderd. En ik wil hun een kans geven. Als ik daarvoor leiding moet geven en dingen moet opstarten, dan moet dat maar. En ik zie al dingen veranderen. Kijk maar eens wat er met Lukas gebeurd is, en hoe de mensen nu op hem reageren. Het is alsof hij een tweede leven begonnen is. En James, er is nog niets bekend, dat die beiden mijn Beta's worden, maar de roedelleden en ook de rest van de inwoners van het dorp beginnen al op hem te reageren. En dan zal ik nog maar niet praten hoe ze op mij reageren. Ik hoef het niet te zien, ik voel het en ik weet het. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is alsof ik bij sommige mensen in hun hoofd kan kijken, hoe ze ons zien."
"Dat is een behoorlijk sterke kracht, als dat waar is. Ik heb er wel eens van gehoord, dat sommige Alpha's dat konden, maar ik ben nog nooit iemand tegen gekomen, die het ook daadwerkelijk kon." "Het is niet zo, dat ik hun gedachten kan lezen of beïnvloeden, maar ik kan hun gevoelens en stemmingen voelen. Het is dus geen gedachten lezen. Dat zou ik ook helemaal niet willen, het zou iemand ontnemen van zijn vrije geest. Maar ik kan wel aanvoelen, wie mijn vijanden zijn, en wie niet. Stanley is ongetwijfeld een van mijn vijanden, voor hem moet ik oppassen. En er zijn er nog enkelen." "Ja, voor hem moet je goed oppassen. Hij was de wolf, waar je mee vocht, toen je je rang moest gaan bepalen. Hij neemt iedere gelegenheid aan, die hem kan helpen zijn macht te vergroten. Niet dat hij er erg succesvol in is, maar hij heeft toch medestanders. Je moet hem niet onderschatten." "Dat doe ik ook niet. Ik zal trouwens eens gaan bellen met het sheriff-kantoor in Anchorage. Ik heb er nog enkele dingen te bespreken. En voor ik het vergeet: Ik heb een offerte aangevraagd voor een vaste telefoonverbinding en datalijn voor Coyote Heights. Ik dacht, dat je dat wel zou interesseren."
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...