Ze vraagt aan mij: 'U heeft me gevraagd of ik weerwolf zou willen worden, en ik twijfelde.
Maar nu is iedereen weerwolf, en ik niet. Ik was bang, dat het pijn zou doen, en daarom heb ik het niet gedaan. Maar daarvan heb ik nu spijt.'
'Ik kan je nog steeds weerwolf maken, dat is geen probleem. Maar ik laat je wel een prijs betalen voor je lafheid. Voor de rest was het pijnloos, en voor de meesten zal het tot de volgende volle maan niet heel pijnlijk zijn. Voor jou zal het pijnlijk worden, want je zult direct nadat ik het zegel weghaal, transformeren. En geloof me, dat is zeer pijnlijk. Dat wordt wel minder, zodra je meermaals getransformeerd bent, en wordt vrijwel pijnloos zodra je je wolf hebt gevonden, maar voor jou zal het extra pijnlijk zijn, omdat je lichaam geen tijd heeft gekregen om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. De anderen hebben daar een week de tijd voor. Voor hun zal dat iets minder pijnlijk zijn.
Dus ik vraag je nu voor de laatste keer: Wil je een weerwolf zijn?' Ze slikt een keer, dat had ze niet verwacht. Maar ze antwoordt dapper: 'Als ik zo laf was, dan verdien ik inderdaad een soort straf. Als dat uw straf is, dan aanvaard ik die. Dan had ik maar niet zo laf moeten zijn. Dus ja, ik wil een weerwolf zijn.'
Er klinkt geroezemoes, men is onder de indruk van het meisje. 'Goed, je hebt je keuze gemaakt, er is nu geen weg meer terug. Je hebt je straf aanvaard, en dat vind ik moedig. Daarom zal ik proberen je pijn zo veel mogelijk te verzachten. Maar omdat je transformatie vrijwel onmiddellijk zal beginnen, zal ik dat niet doen, waar iedereen bij is. Je transformatie zal achter het scherm plaats vinden. Maar om iedereen toch te laten zien, wat een transformatie inhoudt, wil ik Lucas, mijn tweede Bèta, vragen of hij geen demonstratie wil geven.'
Ik heb Lucas al lang via de link gevraagd, en hij wil het maar al te graag doen. Ik loop van het podium weg, en White volgt me. Het meisje volgt ons met neergeslagen ogen. Ik zeg tegen haar: 'Waarom kijk je zo neerslachtig? Net was je zo moedig, dus draag je straf ook naar behoren en volg ons met geheven hoofd.' Ik zeg het een beetje dwingend tegen haar, en ze voelt het gewicht van mijn kracht al duidelijk. Ze is al bezig met haar transformatie, al weet ze dat nog niet. Maar ik vertraag haar transformatie totdat ze uit zicht is. Dan loopt ze ons vastberaden achterna met geheven hoofd. Hetgeen haar zeer veel respect oplevert.
Zodra ze uit het zicht is, zeg ik tegen haar: 'Je transformatie was al bezig, vanaf het moment dat je zei, dat je weerwolf wou worden. Ik zal uitleggen wat er gaat gebeuren. Je lichaam gaat zich aanpassen om straks je wolf te kunnen ontvangen. Daarvoor veranderen je botten helemaal van structuur. Dat is ook hetgene wat zo pijn doet. Omdat ik nu al mijn kracht op jou moet aanwenden, kan ik niet anders als je direct te laten transformeren.
Het is dus niet zo, dat ik dit je als een echte straf opleg, hoewel er wel een kern van waarheid in zit. Wat ik wel kan doen, is je pijn wat wegnemen, maar ik kan niet alles wegnemen. Het zal je echt verschrikkelijk veel pijn gaan doen, maar dat is vooral de eerste keer. De rest heb ik je al uitgelegd.
Je kunt je uitkleden achter dat scherm, dat kun je beter doen, anders scheur je dadelijk helemaal uit je kleren, en heb je niets meer aan, als je weer mens wordt. Daarom kleden we ons altijd even uit als dat mogelijk is. Je vindt er een deken, dat je om je heen kunt slaan, zodat je niet helemaal naakt bent.'
Ze kijkt me even moeilijk aan en zegt: 'Moet ik echt helemaal naakt?' White antwoordt voor mij en zegt: 'Ik zou het wel doen. Want je kleren gaan er gegarandeerd aan. Daarom geven we je ook dat deken, zodat je toch niet helemaal naakt bent.' Ze knikt en loopt dan achter het scherm.
Even later komt ze terug met het deken om zich heen geslagen. Ik kijk naar White en ze snapt wat ik van haar wil. Haar vacht begint te stralen in het witste licht wat je je maar in kunt denken. Ik begin het allerlaatste zegel weg te halen, en er begint zich een grote rode Aurora om me heen te vormen, die daarna zich verplaatst naar Elena, zo heet het meisje. Zodra de Aurora haar raakt, begint haar transformatie pas echt.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Lupi mannariHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...