Sayens verrassing

772 38 0
                                    

De verkoper wenkt ons en toont ons een reusachtige machine. Er zitten enkele accessoires bij, als een sneeuwploeg en een grondschuiver. Het is niet echt een goedkoop apparaat, maar ik zie het wel zitten. Ik bied een prijs ver onder de vraagprijs, want ik ben niet echt van plan om de volle prijs te gaan betalen voor een gebruikte machine.

De verkoper kijkt zenuwachtig naar zijn baas en geeft me dan een aantrekkelijk tegenbod. Zijn baas knikt, en ik accepteer het bod. Jeremy zegt: 'Als ik iedere dag klanten als jij kreeg, dan kon ik binnenkort met pensioen...'

Ik lach en zeg: 'Dan zou je je alleen maar vervelen.' Jeremy lacht en zegt: 'Daar kon je best wel eens gelijk in hebben. Maar volgens mij hebben ze de wagen ook uit de winkel gekregen. Ga je mee voor een testrit? Ik weet de perfecte weg om hem te testen.'

We stappen in de wagen, en het is precies wat ik me er van voorgesteld heb. Jeremy loodst me naar een achteraf weggetje, dat niet echt veel verschilt met de wegen die we in Coyote Heights hebben. De wagen rijdt er overheen alsof het niets is, zonder dat we al te veel op en neer geschud worden.

Het bevalt me prima en ik zeg tegen Jeremy: 'Kun je hem ook in het rood leveren met die niveauregeling?'

Jeremy lacht en hij zegt: 'Natuurlijk. Moet ik hem ook nog voor je inpakken?' Lachend rijden we terug naar het warenhuis, waar onze vrouwen op ons staan te wachten.

Sayen doet net alsof ze boos op me is, maar ik ken haar veel te goed, om te zien dat ze het speelt. Dan zeg ik tegen haar: 'Wat dacht je van onze nieuwe auto?'

Ze zegt: 'Je wilt toch niet zeggen, dat je deze gekocht hebt, of wel?' 'Nee, niet deze. Ik weet dat je niet van blauw houd, dus heb ik maar een rode besteld, met een niveauregeling, zodat jij ook kunt instappen.'

Ik grijns en Sayen glimlacht en zegt: 'Wil je soms zeggen, dat ik klein ben?'

'Helemaal niet, maar ik denk niet dat je met goed fatsoen in deze wagen kunt klimmen.'

Sayen loopt dan naar de wagen en probeert er in te klimmen. Het lukt haar wel, maar makkelijk is anders. Beteutert komt ze weer uit de wagen en zegt: 'Ik moet helaas toegeven dat je gelijk hebt. En je denkt dat ik met die niveauregeling wel kan instappen?'

Jeremy zegt dan: 'Ik denk het wel, ik zal het je tonen bij een andere wagen, die is vrijwel net zo hoog, maar is al uitgerust met die niveauregeling.'

Hij loopt naar een andere wagen, die flink hoog is. Hij maakt het portier open en haalt de sleutel uit het slot. Hij drukt op een knopje en de wagen begint te zakken. Het is voor Sayen nu helemaal geen probleem meer om in te stappen, zelf een klein kind zou bijna zonder hulp in kunnen stappen.

Dan zegt ze: 'Vooruit. Ik heb me mogen uitleven, dan koop ik een cadeautje voor jou. Wat kost hij, Jeremy?'

Jeremy zegt: 'Oei, dat wordt link. Onderhandelen met een Luna. Ik heb daar ervaring in en ik trek altijd aan het kortste eind, en hij knipoogt naar zijn vrouw. Desire lacht en zegt: 'Nu heb je je voordeel al weggegeven. Doe haar maar een goed aanbod, anders is ze dadelijk nog boos op je.'

Jeremy roept de verkoper en vraagt wat de vraagprijs is voor de wagen en wat de inkoopprijs is. De verkoper fluistert wat in zijn oor en dan zegt Jeremy: 'Omdat jullie zulke goede vrienden zijn, zal ik jullie matsen.

De wagen kost normaal $37500 zonder de kit, en ik zal de wagen om laten bouwen en nog eens extra uitrusten met extra lampen en een set winterbanden. Jullie mogen hem kopen voor $29000, dan maak ik wel niet veel winst meer, eigenlijk helemaal niets meer, maar ik heb gezien hoe Mark genoot om met deze wagen te rijden, dus ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem een hoge prijs te rekenen.

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu