Fitch, een verloren Alpha?

648 37 0
                                    

Enkele minuten later klopt Fitch op de deur en hij komt binnen. Ik begroet hem en hij hangt de jas op de kapstok. Hij loopt de woonkamer binnen en zegt: 'Waarom moest ik zo snel komen? Wat is er zo dringend?'

'Er is niets ernstigs aan de hand, Fitch. Maar we willen wel graag een antwoord van je. Als ik goed geïnformeerd ben, ben je niet geboren in Anchorage, of wel?'

Fitch kijkt me raar aan en zegt: 'Wat zijn dat nou voor vragen?'

'Beantwoordt ze nou maar, het is belangrijk.'

'Oké, als je het per se wilt weten. Ik ben geboren in Raktuk, aan de oostkust. Dat is een klein dorpje, midden in de wildernis. Het ligt ver van alles, daarom ben ik daar ook weg gegaan, er is daar helemaal niets.'

'Zoals hier eigenlijk?'

'Ja, al moet ik zeggen, dat het me hier nu wel beter bevalt, nu het hier wat moderner is geworden. En bovendien bevalt me het hier, omdat er hier niet zo veel mensen wonen.'

Ik knik goedkeurend en zeg dan: 'Je hebt onlangs weer iets nieuws geleerd, als weerwolf. Ik geloof dat ik dat goed gezien heb.'

Fitch kijkt me verbaasd aan en zegt: 'Had je dat gezien dan? Ik had het kunnen weten.'

'Kom op, Fitch, natuurlijk valt me zoiets op. Vertel Jeremy en Sean maar wat je geleerd hebt.'

Hij kijkt naar Jeremy en Sean, die Fitch nieuwsgierig aanstaren.

Dan zegt hij: 'Toen Sayen haar weeën kreeg, riep Mark me op om Romeo en Adessa naar het dorp te brengen. Ik zag Yakome als een komeet zich een weg banen door de sneeuw. Het leek wel een locomotief, die door de sneeuw ploegde, maar dan veel sneller. Het was een machtig beeld om te zien, en ik dacht bij mezelf: Het zou fantastisch zijn, als ik dat ook kon.

Ik heb toen het spoor van Mark gevolgd en begon steeds harder te rennen. Toen ik dacht, dat ik echt niet meer sneller kon, zette ik nog een tandje erbij, omdat ik niet moe werd. En opeens rende ik net zo hard als Yakome dat deed. Ik genoot zo van de snelheid, dat ik mijn eigenlijke doel helemaal voorbij ben geraasd, maar het duurde even voordat ik het in de gaten had.

En voordat ik terug was, begon net die sneeuwstorm. Maar die nieuwe kracht kunnen ze me niet meer afnemen. Maar het is veel meer dan zo snel kunnen rennen. Ik begin steeds meer nieuwe krachten te ontdekken, die ook Mark allemaal heeft. Ik begin nu veel meer respect voor hem te krijgen, want sommige krachten zijn ronduit angstaanjagend.'

Jeremy en Sean kijken met open mond en ik zeg: 'Dat vermoedde ik al en dat bevestigt mijn theorie. Fitch, je bent gewoon een raszuivere weerwolf. Dat komt doordat je in zo'n klein gehucht hebt gewoond, waar iedereen weerwolf is. Maar er is meer dat er bijzonder aan je is, en dat is dat je Alphabloed in je hebt. Je vader of grootvader moet een Alpha zijn geweest.'

Nu is het de beurt van Fitch om verbaasd met open mond te kijken. Dan zegt hij: 'Dat klopt, mijn grootvader was een Alpha, maar hij verloor die positie bij een gevecht om territorium. Dat was toen ik nog heel erg klein was. Nu is daar een andere Alpha, en daar kan ik niet zo goed met opschieten. Het is ook de reden geweest, dat ik naar Anchorage verhuisd ben.'

'Wie was die ander Alpha, die het gevecht gewonnen had?'

'Darryl DeHeart, hij is de Alpha van de Northmoon Black Tails.'

Jeremy zegt: 'Wat was dan de naam van de roedel van je grootvader? Toch niet de Moonstar Dayhunters?'

Fitch zegt: 'Dat klopt! Ik dacht dat die naam al iedereen vergeten was.'

Jeremy zegt: 'Mijn vader heeft me er ooit van verteld. Darryl heeft dat gevecht met een goede list gewonnen. Maar hij heeft wel eerlijk gewonnen. Maar je grootvaders roedel was één van de sterkste roedels, dat is me altijd verteld, maar opeens waren ze er niet meer.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu