Harold vraagt of hij nog iets met me kan bespreken, als iedereen weg is. Ik heb wel een vermoeden wat het is, dus ik stem toe. De bespreking is toch afgelopen en iedereen, behalve Sayen loopt naar buiten. Ik roep Melissa terug. 'Melissa, wil je nog even blijven?'
Harold kijkt me even verbaasd aan, maar zegt niets.
Melissa gaat weer zitten en ik zeg: 'Harold wil iets met me bespreken, en ik denk wel dat ik weet wat hij wil vragen. Ik wil daarover je mening weten.'
'Uhh, goed. Zeg het maar.'
'Nou, Harold. Wat had je op je lever?'
'Uhh, dit had ik even niet verwacht, maar goed. Ik wou je vragen of je nog een nieuwe Bèta wil benoemen. Ik heb iemand op het oog, en ik denk dat hij wel geschikt is.'
'Dat dacht ik al. Het is daar ook nodig. Melissa is daar nu weg, en zo meteen ook nog Jim. Wie heb je op het oog?'
'Tim Peawer. Dat is een rustige, hardwerkende man, die iedereen kent. Hij ligt goed bij iedereen en hij is ook nog eens heel erg sterk.'
'Help me even, ik ken de naam, maar kan even niet bedenken welk gezicht daarbij hoort.'
Hij woont naast de ouders van Sayen. Hij is de buurjongen. Zijn vader is Steve.'
'Aha, nu weet ik het weer. Wat denk jij ervan, Melissa. Jij kent hem beter dan ik.'
'Tim is een goede keus. Als ik zelf mocht kiezen, dan zou ik hem ook gekozen hebben.'
'Dan vraag het hem maar eens. Ik heb er geen probleem mee. Maar eigenlijk moet er nog een Bèta bij. Heb je toevallig nog iemand op het oog?'
'Ja, eigenlijk wel. Ik wist niet of je Tim goed zou vinden, dus ik had al een tweede naam: John Sawyer.'
Melissa zegt meteen fel: 'Nee, hem nooit. Ik vertrouw hem niet.'
Ze legt meteen een link naar mij toe en zegt: 'Nu weet ik wie die mol is. Ik heb hem samen met Mike gezien, meerdere malen. Pas op, hij is gevaarlijk. En geslepen is hij ook. Glad als een aal.'
Ik antwoord haar via de link: 'Schrik niet van wat ik zo meteen zeg, speel het gewoon mee. Ik zal zeggen, dat ik het oneens met je ben en hem toch wil benoemen tot Bèta. Je moet gewoon protesteren. Ik wil hem hier hebben, zodat ik hem kan ondervragen. En dan lok ik hem mee naar de gevangenis, onder het mom, dat hij daar dingen moet doen. Daar sluiten we hem dan op en kunnen we hem gaan ondervragen.'
'Dat is een goed idee. Hij mag wel geen argwaan krijgen, anders is hij weg.'
'Daarom mag Harold het nog niet weten. Dat komt later wel.'
Ik zeg dan tegen Harold: 'Sorry Melissa, maar ik heb weinig keus. We hebben dringend nog een derde Bèta nodig. Maar om je tegemoet te komen, wil ik hem eerst even spreken. Mocht hij dan toch niets zijn, dan benoem ik hem niet.'
Melissa antwoordt fel: 'Daar maak je een grote vergissing, Mark. Ik vertrouw hem echt niet.'
'Nu is het genoeg, Melissa. Of wil je mijn beslissing ter discussie plaatsen?'
Melissa slaat haar ogen neer en zegt: 'Sorry, ik liet me te veel gaan.'
'Dat is beter. Je kunt gaan Melissa.'
Melissa staat dan boos op, maar neemt netjes afscheid. Via de link zeg ik haar: 'Netjes meegespeeld. Goed gedaan.'
Ik zeg dan tegen Harold: 'Stuur ze morgen maar hier heen, dan praat ik even met ze.'
'Dat is goed. Maar wat had Melissa toch opeens? Ik heb haar nog nooit zo boos gezien.'
'Ik denk dat het nog te maken heeft met Mike. Laat het maar, ze trekt wel bij.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
LobisomemHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...