Ik loop het kantoor uit en roep dan iedereen binnen. Ik roep ook Sean en Jeremy naar binnen, tot verbazing van Rubert.
'Waarom moeten hun erbij zijn? Dit gaat hun toch niets aan?'
'Nee, maar ze zijn wel onafhankelijk, en ik had graag getuigen erbij gehad.'
Dat antwoord kan Rubert wel accepteren. 'Vooruit dan, getuigen zijn altijd goed.'
Er is maar net genoeg plaats voor iedereen. Het kantoor zit goed vol en het is duidelijk, dat Rubert niet lekker in zijn vel zit. Ik zie zijn vrouw bezorgd naar hem kijken.
Ik zeg tegen Rubert: 'Voel je je niet goed, Rubert? We kunnen dit ook wel uitstellen.'
Rubert antwoordt: 'Ach, ik ben gewoon moe. Mijn taak als Alpha valt me steeds zwaarder. Het is bijna tijd om mijn positie over te dragen.'
Simone zegt dan tegen haar man: 'Als we weer thuis zijn, dan ga jij eerst naar de dokter. Je bent niet alleen maar moe, omdat het leven als Alpha zo zwaar is. Je had al veel eerder de roedel moeten overdragen.'
'Ik weet het, Simone. Maar wat had ik moeten doen? Juist toen ik het wou doen, werd Darian ontvoerd.'
'Je hebt ook nog een andere zoon, Rubert.'
'Maar ik had het aan Darian belooft, Simone. Ik wil mijn woord niet breken.'
Ik zeg dan tegen Rubert: 'Waarom draag je nu je roedel niet over aan je andere zoon? Hij heette toch Stefan, als ik me niet vergis?'
'Dat klopt, dat is zijn naam. En je hebt gelijk, waarom zou ik het niet doen? Nu ik weet, dat ze allebei goed terecht komen, kan ik het maar beter meteen doen. Zou je hem misschien even voor me kunnen bellen?'
'Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik dit al een beetje voorbereid heb, Rubert. Het is niet dat ik je uit je positie wil stoten, maar eerder uit bezorgdheid om jou. Ik heb Stefan opgebeld en heb al daarover met hem gesproken. Hij hoorde je zojuist al via de computer.'
Rubert kijkt me verbaasd, maar ook wantrouwend aan. 'Wisten jullie hier allemaal van?'
'Nee, dit heb ik op eigen initiatief gedaan. Voor mij was het logisch om even te willen praten met je potentiële opvolger. Ik wil weten met wie ik later te maken krijg. We raakten in gesprek en hij wou zien, dat je het zelf zei.'
Rubert kalmeert en zijn blik verzacht. 'Ja, dat zou ik ook gedaan hebben. Nou ja, dan kan ik maar beter ook maar meteen doorzetten.'
Dan wendt hij zich tot zijn vrouw en zegt: 'Wat zeg jij ervan, Simone?'
'Ik vind dat je het moet doen. En waarom niet meteen.'
Dan zegt ze tot mij: 'Kan hij ons nu horen?'
'Ja, en hij kan jullie zelfs zien. Stefan, kan je de camera weer vrij maken? Dan kunnen je ouders je ook zien.'
Er klinkt wat gestommel en dan is er opeens beeld. Ik snap al wat het stommel is geweest, Ronny, Toby en Cindy zijn uit beeld gaan zitten.
'Hoi mam! Hoi pap! Het is precies gegaan, zoals Alpha Carlsson zegt. Hij belde me al heel vroeg op, om te praten over mij en mijn ideeën. En het was een fijn gesprek. We hebben ook over jou, pap, gepraat. Darian en ik maakten ons al een tijdje zorgen over je, en dat zei ik ook tegen Alpha Carlsson. Ik heb hem gevraagd, of ik mee kon luisteren bij de onderhandelingen en hij bood me een videolink aan, zodat ik ook alles kon zien. Ik heb de camera maar eerst even afgedekt, zodat je niet meteen zou schrikken.'
Stefan speelt het mooi mee, en bovendien heeft hij niet eens gelogen. Ik ook niet, alles wat ik gezegd heb, was geheel naar waarheid. Wel niet in de juiste volgorde en we vertellen niet alles, maar er is geen woord gelogen.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...