Fitch & Elena

1K 54 5
                                    

Ik zie door de ramen, dat Elena en haar ouders eraan komen, en ik zeg tegen de beiden: 'Fitch, je bezoek is er. Misschien willen jullie je nog wat opknappen, voordat ze hier zijn?' Ze laten elkaar los en vegen de tranen weg. Janine fatsoeneert nog snel wat aan Fitch, en gaat dan snel nog even voor de spiegel staan om zichzelf te fatsoeneren.

Enkele ogenblikken later wordt er op de deur geklopt, en Jack laat Elena en haar ouders binnen. Fitch is behoorlijk zenuwachtig, als hij in de kamer hiernaast wacht tot hij zijn schoonouders kan ontmoeten.

Ik stel hem gerust en zeg: 'Wat er ook gebeurd, jij en Elena horen bij elkaar. En wij zullen je zo veel mogelijk steunen als we kunnen.' 'Bedankt, dat weet ik echt op prijs te stellen. Maar ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest.' 'Dat kan ik me voorstellen, maar ik kan je vertellen, dat je nog wel een paar momenten krijgt, waar je zo zenuwachtig van wordt. Bijvoorbeeld als je Elena zult vragen tot je echtgenoot. Het klinkt raar, maar het is wel zo. Je weet dat ze onvoorwaardelijk van je houdt, maar toch is het zo speciaal, dat de zenuwen je opvreten. En het moment dat ze je vertelt, dat ze zwanger is. Dat is ook zo'n moment. En ik wil eigenlijk helemaal niet eens denken aan het moment dat mijn kinderen geboren worden. Dus dit is niet eens het ergste moment, zie het als een vuurproef. Een uitdaging. En ik weet dat jij nooit een uitdaging uit de weg gaat.'

Fitch kijkt me aan en zegt: 'Dank je, dat had ik echt even nodig. Maar ik wist niet dat je partner zwanger was, gefeliciteerd.' 'Dank je, ze is al enkele maanden zwanger, en ook al was dat voor ons bepaald, het blijft spannend.'

Dan komen Jack, Elena en de ouders van Elena binnen. Er is nu geen tijd meer om zenuwachtig te zijn, en Fitch draagt het met stijl. Elena kijkt even naar Fitch, en zwijmelt helemaal weg van zijn nieuwe uiterlijk. De ouders van Elena kijken goedkeurend naar Fitch en dan loopt Fitch op zijn nieuwe schoonouders af en stelt zich voor.

Ik heb wel respect voor Fitch, eerst zo zenuwachtig zijn en zich er dan zo zelfverzekerd over heen zetten, dat is knap. Fitch steekt zijn hand uit en zegt: 'Hallo, ik ben Fitch Meadow. Ik ben de Mate van uw dochter.' De vader neemt zijn hand aan en geeft hem een stevige hand en zegt: 'Welkom, ik ben Donald McWinch en dit is mijn vrouw Gina. Mijn dochter Elena kent u natuurlijk al. We hebben ook nog een zoon, Julian, hij woont samen met zijn Mate en trouwt in eind oktober met haar.'

Fitch buigt elegant zijn hoofd naar Gina en geeft haar dan een hand en zegt: 'Aangenaam met u kennis te maken, mevrouw McWinch. Mag ik u Gina noemen?' De moeder van Elena glimlacht en zegt: 'Aangenaam kennis met u te maken, meneer Meadow. En ja, noem me alsjeblieft Gina. Ik ben niet zo van de gemevrouw en gemeneer.' Fitch zendt haar een prachtige glimlach en zegt: 'Alleen als u me voortaan Fitch noemt, Gina.' Ze glimlacht en zegt: 'Oké Fitch, dat is een deal.'

Donald neemt weer het woord en vraagt aan Fitch: 'Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, dan hebben we dat achter de rug. Wat is uw beroep? Ik wil wel weten wie de man is achter de Mate van mijn dochter. Vertel eens meer over u zelf.'

Fitch zegt: 'Ik zal u alles vertellen wat u wilt weten, maar dan kunnen we beter even gaan zitten. In mijn jonge leven heb ik namelijk een en ander meegemaakt. Ook dingen, waar ik absoluut niet trots op ben. Ik zal het allemaal vertellen.' Donald zegt: 'Dat is goed, u komt in ieder geval rechtschapen en eerlijk over. Dat wil al wat zeggen.' We gaan allemaal zitten en Fitch begint te vertellen.

'Ik ben geboren op 5 november 1990, ik ben dus nu 24 jaar oud. Ik weet dat uw dochter pas 17 is, maar ik zal daar rekening mee houden. Ik kan er ook niets aan doen, dat Luna me uw dochter heeft toebedeelt, maar ik ben wel erg blij met haar.

Mijn ouders zijn vrij vroeg overleden, ik was 8 jaar toen mijn vader overleed bij een ongeluk, en mijn moeder stierf een jaar later aan verdriet. Ze waren elkaar zielsverwanten, dus zo vreemd is dat niet.

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu