'Waarom stuur je Rainer niet met de bus daarheen? In de bus is Fitch veel beter te vervoeren als te voet.'
'Je hebt gelijk. Ik zal hem even roepen.'
Rainer is een van de weinige weerwolven die nog nuchter is, want hij moet straks de inwoners van Coyote Creek naar huis brengen. Ik vertel hem wat er loos is en hij zegt: 'Dat is geen probleem. Enkele oudere mensen hebben gevraagd of ik misschien al wat eerder een keer terug wou rijden. Ik wou het u zo meteen even vragen, maar nu zal ik ze vertellen, dat ik ze eerder naar huis kan brengen.'
'Dat is een goed idee. Doe dat dan maar. En tegen de tijd dat je weer terug bent, zal het feest ook wel bijna zijn afgelopen.'
Rainer knikt, en staan dan op. 'Nog gefeliciteerd, Alpha. Ik wens u nog vele gelukkige jaren toe met uw vrouw.'
Ik glimlach en zeg: 'Dank je, Rainer. Heb je nog een beetje kunnen genieten van het feest?'
'Ja hoor. Het is een erg mooi feest. Maar nu ik u toch spreek, zou ik u morgen nog even kunnen spreken? Het gaat over mijn familie en dat van mijn vrienden.'
'Ik ben morgenvroeg nog wel even weg, maar daarna heb ik misschien nog wel even tijd, het ligt eraan hoe snel ik weer terug ben.'
'Als u tijd heeft, laat het dan even weten. Morgen ben ik de hele dag bezig met de bus te poetsen en onderhoud te plegen. Tegen de avond moet hij weer rijden.'
'Dan weet ik je wel te vinden.' Dan loopt hij weg en informeert de oudere mensen, die naar huis toe willen gaan. Een kwartier later stappen de mensen al in de bus en is hij op weg naar Coyote Creek.
Het feest gaat gewoon door, bijna niemand heeft iets gemerkt van de problemen in Coyote Creek en dat wil ik zo houden.
Ik heb enkel Elena en haar ouders geïnformeerd, dat Fitch gewond is geraakt, maar heb ze niet verteld wat er gebeurd is. Die vertrekken dan vrijwel meteen naar huis om voorbereidingen te treffen.
Twee uur later is het feest bijna op zijn eind, en dat komt goed uit, de bus is net terug uit Coyote Creek. De chauffeur heeft Fitch bij de ouders van Elena afgeleverd, en die verzorgen hem nu. Ik zou graag bij hem gaan kijken, maar ik kan nu niet weg. Pas als alle gasten weg zijn, dan kunnen Sayen en ik even bij hem op bezoek gaan.
Met het vertrek van de gasten uit Coyote Creek, nemen ook de andere gasten afscheid. Ze bedanken ons hartelijk voor het prachtige feest, geheel onwetend wat zich tijdens het feest heeft afgespeeld.
Als dan iedereen naar huis is, zeg ik tegen Sayen: 'Ik wil nog gauw even langs Fitch gaan, kijken hoe het met hem is. Ga je nog even mee?'
Ze knikt en zegt: 'Ja, ik wil ook weten wat er met hem aan de hand is.'
Lucas kijkt verbaasd en zegt: 'Wat is er met Fitch gebeurd? Je hebt me niets gezegd, dat er iets gebeurd is.'
'Dat heb ik met opzet niet gedaan, ik wou je bruiloft niet verknallen. In Coyote Creek hebben de gevangenen geprobeerd uit te breken. Fitch heeft dat voorkomen, maar is daarbij gewond geraakt. Ik weet niet hoe erg het is, ik wou nu net even gaan kijken.'
'Dan gaan we ook mee. Hij is tenslotte ook een Bèta.'
Ik ben blij dat Lucas zich zo betrokken voelt. Samen gaan we naar het huis van Elena's ouders, waar we al opgewacht worden door Donald, de vader van Elena.
Hij vangt ons op en zegt: 'Hij heeft ernstige verwondingen, maar hij is niet in levensgevaar. We mogen blij zijn, dat hij zo sterk is, want anders had het er voor hem heel anders uitgezien. Hij is wakker, en moet rusten, maar hij wil jullie zien.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...