Als Harley bij ons aankomt en Peter ziet, zegt hij: 'Volgens mij stoor ik, ik kom later wel terug. Zo belangrijk is het nu ook weer niet.'
'Welnee, je komt zelfs precies op tijd. We hadden het net over je. Kom er even bij zitten, we hebben wat te bespreken met je.'
Harley kijkt me verwonderd aan en gaat dan langs Peter zitten, zodat ik hem aan kan kijken. 'Ik heb net even een hartig woordje met mijn beste vriend Peter gesproken, je hebt hem vast wel al een keer gesproken tijdens de feesten.
Hij heeft thuis nogal wat problemen, en denkt erover om hier te blijven. Ik ken Peter goed genoeg, dat hij niet meer bij iemand in dienst wil treden, daar is hij eigenlijk helemaal het type niet voor.
En ik denk dat hij je wel eens kon helpen, want ik zie, dat het werk je over je hoofd groeit.'
'Ja, werk heb ik meer dan zat, meer dan me eigenlijk lief is. Ik heb amper nog tijd voor mijn gezin en ik wou zo ook niet meer doorgaan, dat gaat me echt te ver. Dus ik ben reuze benieuwd wat je vriend voor mij kan betekenen.'
'Goed, dan heb ik het toch juist gezien. Welnu, mijn vriend is eigenlijk loodgieter, maar het bedrijf waar hij werkte, daar deed hij een hoop van het papierwerk, naast zijn beroep.
Wat zou je er van vinden, als hij je partner werd in jullie bedrijf. Dan kunnen jullie samen de werkzaamheden verdelen en hou jij meer tijd over voor andere dingen en heb je ook weer tijd voor je gezin.'
Harley kijkt me met grote ogen aan en zegt: 'Daar zou ik geen nee tegen zeggen. Want zoals het nu gaat, zou ik het bijltje er bij neer gooien nadat ik je huis af zou hebben. Ik had niet gedacht, dat het zo storm zou lopen. Iedereen wil wat van me, en ik kan het amper nog aan.
En daarnaast is het toch moeilijk om aan goed werkvolk te komen. Hoewel er hier genoeg mensen zijn, die eigenlijk niet meer in het bos willen werken, is het toch moeilijk om hier timmerlui te vinden. Terwijl het eigenlijk niet eens zo heel moeilijk is.'
Ik zeg tegen Peter: 'Nou, wat denk je er van?'
Peter stamelt: 'Ik weet eigenlijk nog niet wat ik zeggen moet. Ik zou wel willen, maar dan moet ik het toch eerst even met Anouk overleggen. En ik denk dat Harley dat dan ook even moet doen met zijn vrouw. Maar als je me het nu zo direct vraagt, dan zeg ik ja, ik doe het.'
Harley steekt zijn hand uit en zegt: 'Je hebt gelijk, dat moeten we ook even met onze vrouwen bespreken, maar ik denk niet dat het echt een probleem zal zijn. En de details kunnen we later wel bespreken, maar nu zou ik al willen zeggen, welkom aan boord, Peter.'
Peter neemt zijn hand aan en zegt: 'Wow, dan ben ik straks ook eigen baas. Wie had dat ooit gedacht?
Zullen we morgenavond afspreken om het eens in alle rust te bespreken, samen met onze vrouwen?'
Harley schudt nogmaals zijn hand en zegt: 'Dat is goed. Morgen overdag zullen we wel geen tijd hebben, omdat we dan volle bak aan de gang gaan met de bouw van het huis van Sayen en Mark.
Ik wou Mark net vragen, of hij al wat gedaan heeft aan de keuken, want dat duurt nogal eens lang voordat die geleverd wordt, zeker in zo'n afgelegen omgeving als hier.'
'Sayen en ik gaan volgende week naar Fairbanks naar die grote winkel daar. Die bezorgen, naar ik gehoord heb, redelijk snel en hebben een goede keus.'
'O, je gaat naar de T-Rex Megastore? Dat is helemaal niet zo'n slecht idee. Die leveren snel, en hun kwaliteit is best goed. Ze zijn wel wat duurder, maar in jouw geval zal dat wel geen probleem zijn.
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WerewolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...