Niet ziek, vergiftigd!

615 39 0
                                    

Ze loopt dan de slaapkamer uit en sluit de deur achter zich. Ik hoor de opgewonden stemmen, als ze horen, dat ik weer wakker ben en er schijnbaar redelijk goed uit zie. Niet veel later komt de dokter binnen.

'Mark, ben ik even blij dat je weer wakker bent. Je hebt ons goed laten schrikken. Wat kan jij vechten in je slaap. Je hebt Richard een gekneusde rib bezorgd, toen hij je probeerde in bedwang te houden, toen ik de infuus bij je aanlegde.'

'Ik heb er helemaal niets van meegekregen, Leo. Ik was alleen maar heel erg vreemd aan het dromen.'

'Ja, dat hebben we allemaal wel meegekregen. Maar nu ga ik je eerst even onderzoeken.'

Hij stopt een thermometer in mijn oor en controleert de temperatuur. 'Je hebt nog steeds koorts, maar het is al een heel stuk minder.'

Dan schijnt hij met een lichtje in mijn ogen en controleert de reflexen. Dan kijkt hij nog even in mijn keel en zegt dan: 'Ik kan eigenlijk niets aparts ontdekken, behalve dan dat je nog steeds koorts hebt. Maar ik denk dat die wel weg zal trekken. Maar tot je koorts gezakt is, mag je niet je bed uit. Dokters orders, Mark. En denk maar niet dat je er onderuit komt, want ik zal het tegen Sayen moeten vertellen. Dan heb ik eindelijk een manier gevonden, om je in bedwang te houden.'

Ik lach en zeg: 'Ja, dat is ook de enige manier. Je bent me er eentje, Leo. Hoe vind je het nu, dat je weerwolf bent geworden?'

'Het valt me niet tegen, Mark. Het is nog steeds even wennen, maar het voelt goed. Wel heb ik nu de hele tijd iets geks in mijn hoofd. Net alsof er iemand me de hele tijd een naam toeroept.'

Ik glimlach en zeg: 'Dan zou ik maar eens het bos in gaan en op zoek gaan naar je wolf. De naam die je hoort, dat is de naam van je wolf. En nu ze hier vlakbij zijn, heb je een grote kans, dat je hem vindt.'

'Het zal helaas moeten wachten, Mark. Ik heb niet veel tijd om door het bos heen te wandelen, bovendien heeft James verboden om nog alleen door het bos te wandelen, in verband met eventuele spionen en verkenners van Bulovski.'

'Dan vraag je toch een aantal mannen mee, Leo. Het is belangrijk, dat je je wolf vindt. Dan pas begrijp je pas echt, wat het is om een weerwolf te zijn.'

'Als ik de tijd vind, dan zal ik je raad opvolgen. Maar jij moet nu eerst mijn raad opvolgen en dat is in bed blijven, tot je koorts gezakt is.'

'Dat gaat wel lukken, ik denk dat Sayen me niet eens de deur uit laat komen, als ik het al zou willen proberen. Maar mag ik me wel douchen?'

'Je wassen is niet verkeerd, maar douchen nog even niet. Je vraagt Sayen maar of ze je wil helpen wassen. Je mag in geen beding inspanningen doen.'

'Ik mag toch nog wel zelf naar de wc, Leo?'

'Dan moet ik eerst even kijken, hoe vast je op je benen staat. De koorts kan je behoorlijk verzwakken, Mark.'

'Er is geen betere tijd om dat te proberen, als nu. Ik moet namelijk heel erg naar de wc.'

Leo lacht en zegt: 'Kom dan maar op. Denk eraan, je staat nu echt niet zo vast op je benen, dan je denkt.'

Hij heeft gelijk. Ik dacht dat ik wel sterk genoeg zou zijn om te blijven staan. Maar dat valt me vies tegen. Leo moet me helpen naar de wc en ik ben blij als ik er ben. Met een zucht doe ik mijn behoefte en dat geeft me wel een prettiger gevoel. Dan helpt Leo me weer terug naar bed, waar ik me heel vrijwillig weer in ga liggen. Ik ben nog nooit eerder zo ziek geweest.

Ik vraag aan Leo: 'Mogen Tail en Sherada wel even binnen? Ik hoorde van Sayen, dat ze de hele tijd voor de slaapkamerdeur liggen. Ik weet dat ze zich ernstige zorgen maken en ik wil ze een beetje gerust stellen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu