Onthullingen voor Richard

779 34 0
                                    

Al snel komt Harold terug en samen brengen we de twee heren weg. Daarna stuur ik Harold naar het vliegveld om de piloot te halen. Dan lopen Richard en ik weer terug. Richard zegt: 'Mark, er is iets tussen Bulovski en jou aan de hand. Kun je me vertellen wat er aan de hand is?'

'Ja, tussen mij en Bulovski is inderdaad iets aan de hand. Er dreigt een zware strijd tussen hem en mij. Het dreigt een zeer bloederige strijd te gaan worden. En dat probeer ik te voorkomen. Daarom ben jij ook zo belangrijk. Ik denk niet, dat ik de gehele strijd kan voorkomen, maar het zal in ieder geval slachtoffers gaan besparen.'

'Maar waarom dreigt dan die oorlog dan tussen jou en Bulovski? Ik probeer het alleen maar te begrijpen.'

'Daarvoor moet ik je eerst uitleggen wat onze geschiedenis is. Dat kunnen we beter even binnen doen.'

'Dat is geen slecht idee. Warm is anders.'

'Daar heb je als weerwolf dan weer veel minder last van', grijns ik.

Richard lacht mee en zegt: 'Als ik het zo hoor, zitten er ook leuke voordelen aan het weerwolf zijn.'

'Die zijn er zeker. Maar een van de leukste en ook mooiste dingen die een weerwolf kan beleven, is zijn zielsverwant vinden. Dat is echt iets bijzonders, heel bijzonder. Als een weerwolf zijn zielsverwant vindt, dan versmelten hun zielen letterlijk aan elkaar vast. Dat wil dus zeggen, dat men levenslang verliefd op elkaar is. En ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat het een heerlijk gevoel is. En het vooruitzicht om je hele leven verliefde zijn op je partner, dat is toch heel erg mooi en leuk?'

'Dat is het zeker. Dat is echt heel erg bijzonder. Zijn er nog meer van die bijzondere dingen?'

'Dat valt best wel mee. Maar zeker net zo bijzonder is het vinden van je wolf. Als weerwolf krijg je het eerste jaar een tijdelijk wolvenlichaam toegewezen. Het is de bedoeling dat je binnen 12 manen je wolf vindt. Doe je dat niet, raak je je tijdelijk lichaam kwijt.

En je kunt dan pas weer wolf worden, als je je wolf vindt. Ook daarbij raken elkaars zielen met elkaar versmolten. Maar dit gaat nog verder, niet alleen versmelten je zielen met elkaar, ook je lichaam doet dat. Je lichaam herbergt dus zowel een mensenlichaam als een wolvenlichaam. Maar ook je mensenziel en je wolvenziel. Samen zijn we één. En we kunnen ons transformeren naar een van de lichamen. En omdat we één zijn, kunnen we met onze wolvenziel praten. Het is namelijk niet zo, dat de wolvenziel niets meer te zeggen heeft. Maar je bent wel heel erg toegefelijk naar elkaar toe.'

'Doet dat geen pijn, dat transformeren? Het lijkt me vrij pijnlijk.'

'Ja en nee. Ja, het kan heel erg pijn doen, vooral in je tijdelijk lichaam, omdat je lichaam zelf de aanpassingen moet maken om wolf te worden. Als je je wolf vindt, deel je je lichaam al met een wolf, die botten heb je allemaal al. En dan doet het vrijwel geen pijn meer.'

'Hoe voelt het om een wolf te zijn?'

'Zo vreemd als het ook klinkt, ik zelf zal nooit een wolf zijn. Als wolf hebben we de naam van onze wolf en ook het lichaam van onze wolf. Dus als mijn wolf voor je zou staan, is het ook echt mijn wolf, die voor je staat. Ik kan wel meekijken en meevoelen, maar ik zal nooit kunnen zeggen, dat ik me een wolf voel. Zo werkt het niet.'

'Interessant. Ik zag dat Sayen behoorlijk snel kon veranderen, en Mary niet. Hoe komt dat?'

'Ten eerste: Het is transformeren. Want je verandert niet, nee, je transformeert naar je wolf. Je deelt je lichaam met een wolf, en je lichaam is ook daar op aangepast. En om de rest van je vraag te beantwoorden: Het hangt er vanaf, hoe sterk je wolf is. Hoe sterker je geest is, en hoe zuiverder je van ras bent, hoe sneller je kunt transformeren. Ik ben behoorlijk zuiver van ras, ik kan in enkele seconden of zelfs nog sneller transformeren. Maar anderen hebben daarvoor zelfs een kwartier voor nodig.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu