Machtsvertoon

847 43 5
                                    

We zijn dan al bij Lucas. Lucas is er niet, maar Amber wel.

'Goedemorgen Mark, wat brengt jou hier? Lucas is al bezig voor de ceremonie, als je hem zoekt.'

'Goedemorgen Amber. Alles goed? Ik kwam niet voor Lucas, ik had enkel even de telefoon nodig.'

'Oh, die staat aan de lader, ik zal hem even pakken.'

Ze loopt even weg en even later brengt ze me de telefoon.

Ze zegt: 'Nog bedankt dat je even met Lucas hebt gepraat. We gaan je voorstel opvolgen en we gaan nu een weekje logeren bij mijn ouders, en daarna een weekje bij zijn ouders. Je had gelijk, we moeten nog veel leren van elkaar.'

'Graag gedaan. Zorg maar dat je jurk op tijd klaar is voor de bruiloft.'

'Dat gaat wel lukken. Janine is echt een wonder met naald en garen. Toen ik die jurk van moeder zag, zakte me de moed al in de schoenen, maar Janine wist er in no-time een prachtige jurk van te maken. En nu is ze er ook nog een mooi borduursel in aan het maken. Ik zou het zo allemaal niet kunnen, maar ze heeft me toegezegd, me het te willen leren.'

'Dat vind ik fijn om te horen. Vertel me nu maar niet te veel details over je jurk, ander krijg ik weer problemen met Sayen. Ik vind het wel fijn als ze me verrast met haar jurk, hoewel ik al een idee heb, hoe die jurk eruit ziet.

Maar dat was niet mijn fout, en ook niet die van Sayen. Maar Sayen kennende, verandert ze er nog wat aan. Ze kent me veel te goed, en dat is maar goed ook.'

Amber glimlacht en zegt: 'Ik ben blij dat jij het beter kan verwoorden dan Lucas. Ik weet dat hij het goed bedoelt, maar hij brengt het af en toe zo lomp en dan kan ik kwaad worden. Nu begin ik hem wel te begrijpen, dus ik word al niet meer zo boos, maar af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken.'

'Klinkt me bekend in de oren, Lucas zei hetzelfde al. Tja, dat zijn de zegeningen en de nadelen van een zielsverwantschap. Maar het gaat jullie wel lukken, daarvoor houden jullie te veel van elkaar.'

Peter zegt: 'En als Mark het zegt, dan is het waar, want hij lijkt wel een liefdesmakelaar, die alle liefdesproblemen oplost.'

Amber moet lachen en zegt: 'Hoezo, heeft hij dat ook bij jou gedaan?'

Peter knikt en zegt: 'Een betere vriend kun je niet hebben.'

Amber lacht en zeg dan: 'Daar heb je gelijk in, en ook geen betere Alpha. Af en toe vraag ik me, waar hij allemaal de tijd vandaan haalt, als ik zie wat hij allemaal moet doen.

Ik ben blij als straks de winkel klaar is, zodat ik daar samen met Lucas kan gaan werken. Daar hebben we het nu ook over gehad, en zowel Lucas als ik vonden het beter als er altijd iemand in de winkel is.

We beginnen nu het eindelijk eens met elkaar eens te worden over dingen, en dat maakt het ook makkelijker aan elkaar toe te geven. Dat moeten we allebei nog leren en Mark heeft ons daartoe een goede voorzet gegeven.

En als hij dat bij jou ook gedaan heeft, dan weet je al dat het goed komt. We zouden hem ook Doctor Love kunnen noemen, in plaats van Alpha.'

Ik schiet in de lach en zeg: 'Als je dat maar laat. Ik vind het al erg, dat ze me Alpha moeten gaan noemen, omdat dat zo hoort. Laat staan dat ze me dan ook nog eens Doctor Love gaan noemen. Laat maar zitten.'

We moeten allemaal lachen en Amber zegt: 'Je hebt gelijk, Doctor Love is geen naam voor jou.'

Ik verander van onderwerp en zeg: 'Ben je al klaar voor de ceremonie van vanavond?'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu