Ik knik een keer en loop dan door naar het vliegveld. Daar is al een hele bedrijvigheid. Er liggen al een heleboel bomen tegen de vlakte, en men is druk bezig de stammen weg te slepen. Anderen zijn bezig grote keien weg te halen en ik zie enkele grote wagens met gravel wachten, tot ze hun lading kunnen storten. Tussen al die bedrijvigheid zie ik Peter en Harley iedereen aansturen. Daar hebben ze het druk genoeg mee. Als ze me zien, zegt Peter: 'Ah, daar ben je eindelijk. Kun je ons helpen met de mensen aan te sturen? Wij moeten toezien, dat het allemaal een beetje veilig gebeurd.'
'Geen probleem, daar ben ik Alpha voor.'
Harley zegt: 'Dat betekent dus, dat je niet mee mag helpen. Want anders zie je niet waar gevaar kan opduiken. En het is nu best gevaarlijk. Bomen die omvallen, zware machines die rondrijden en daar tussen lopen veel mensen. Een ongeluk ligt in een klein hoekje.'
'Dus ik moet zeggen, dat ze moeten opletten en moeten stoppen als er gevaar dreigt.'
'Ja, precies dat. Voor jou en Peter is dat een stuk gemakkelijker dan voor mij. Peter is een Bèta en jij een Alpha. Daar luisteren ze meteen naar.'
'Daar heb je wel een punt. Maar voor alles is een oplossing. Ik kan je ook een Bèta maken, net als ik bij Peter heb gedaan. Je zou het verdienen, alleen al met je inzet voor de roedel.'
Harley kijkt me vol ongeloof aan en zegt: 'Ik, een Bèta? Wow. Het zou me echt een eer zijn.'
'Je beseft je wel, wat je je dan op je hals haalt?'
'Ja, dat besef ik me heel goed. Als je het me vraagt, dan zeg ik zonder twijfel: Ja!'
'Nou, dan bij deze gefeliciteerd.'
Ik leg een link naar zijn ziel en haal de blokkering weg, die maakt dat iemand een Bèta wordt. Het is één van de weinige dingen, die ik kan terug draaien, zonder schade aan te richten.
Harley kijkt me aan en zegt: 'Het was net alsof er iets kriebelde in mijn lichaam.'
Peter lacht en zegt: 'Ja, dat gevoel heb ik ook meegemaakt. Hij heeft je net Bèta gemaakt.'
Ik glimlach en zeg: 'Dat klopt. Als ik iemand Bèta maak, dan geeft dat een verandering in zijn of haar ziel. Als Bèta beschik je over meer krachten, die nu ook nog eens allemaal sterker zijn.'
'Gaat dat zo gemakkelijk?'
'De benoeming en de verandering op zich, dat is op zich niet zo spannend. Maar de echte verandering, dat ga je dadelijk meemaken, Harley. Maar daar kom je zo wel achter. Maar pas wel op, je bent het nog niet gewend om opeens krachtiger te zijn. Je leert wel snel je aan je nieuwe krachten aan te passen, maar in het begin moet je daar wel even aan wennen.'
'Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Peter had ook zo zijn problemen met zijn nieuwe krachten. Het is maar goed, dat de pennen niet zo duur zijn.'
'Hoezo dat?'
'Sinds hij Bèta is, heeft hij iedere dag wel een pen gesloopt. Al moet ik zeggen, dat hij vandaag en gisteren nog zijn pennen heel heeft gehouden.'
Peter knikt en zegt: 'Ja, dat is even wat lastiger. Het duurde even, voordat ik dat onder de knie had. Ik denk dat het me nu wel gelukt is.'
'O, hij heeft ze gebroken. Ik dacht al. Want ik kan me ook nog wel eens herinneren, dat hij eens een aantal dagen heeft rondgelopen met een blauwe mond, omdat hij altijd zijn pennen kapot beet.'
Harley lacht en zegt: 'Dat doet hij nog steeds, maar dat had ik best wel eens willen zien.'
'Geloof me, dat krijg je best nog wel eens te zien. Hij leert het toch nooit af om niet meer op die pennen te bijten.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...