'We zullen de menigte eens gaan toespreken. Eens kijken wat ze er van zeggen.'
Ik loop het kantoor uit naar de hal. Zodra ik binnen kom, wordt het muisstil in de hal. Ik loop door de menigte heen naar de trap, die midden in de hal gebouwd is, en waardoor ik daar een podium vind.
Tussen de mensen zie ik Sayen. Ze knikt me toe, als teken, dat ik goed bezig ben. Wat ben ik blij, een Mate te hebben, die me zo goed aanvoelt. Het liefste zou ik nu door de menigte heen en haar een zoen te geven. En dan bedenk ik me, wat me eigenlijk tegenhoudt? Niets! Ik loop weer van de trap af en loop regelrecht op Sayen af. Ik neem haar in mijn armen en geef haar een zoen, die voor iedereen niets te wensen overlaat.
Er klinkt gejoel en een applaus, en Sayen krijgt een rode kleur. Maar het kan me niets schelen. Als ik haar loslaat, blijf ik haar hand vasthouden en trek haar mee naar de trap. Samen lopen we de trap op, tot ons iedereen kan zien.
'Dames en Heren. Ik ben Mark Carlsson en dit is mijn zielsverwante, Sayen Trent, u allen wel bekend.
Ik ben de leider van de gemeenschap van Coyote Heights. Ik heb zojuist een einde gemaakt aan een situatie, die hier helemaal niet had moeten plaatsvinden. Een zekere Ethan heeft zich voorgedaan als grondeigenaar, en daarmee huur afgedwongen voor grond, die helemaal niet van hem was. Maar ik ben de rechtmatige eigenaar van deze grond, en ik heb helemaal geen opdracht gegeven om hier huur te gaan heffen, noch ben ik dit van plan.
Ethan heeft er, onder lichte dwang, voor gekozen, hier niet meer terug te komen, en alles wat hij bezit aan mij over te laten. Dat was een verstandige keuze van hem, want ik was niet echt blij met deze situatie. In zijn kluis zit nu nog een hoop geld, dat ik in overleg met jullie stamoudsten ga teruggeven.
Iedereen die huur betaald heeft aan Ethan, kan zich bij mij melden, en zijn geld terug krijgen. Het geld wat overblijft hierna wordt gespendeerd aan de interesses van de gemeenschap. Ik ga proberen om van dat geld hier een blijvende elektriciteitsnetwerk te laten komen, samen met een telefoonverbinding. Met dat laatste ben ik in Coyote Heights al bezig, en eind deze maand zullen we daar een vaste telefoonverbinding krijgen. Ik laat onderzoeken of ik die verbinding naar hier kan doortrekken, samen met het stroomnetwerk.'
Er klinkt nu een hoop geroezemoes. Er steekt iemand een hand op: 'Hoe heeft U Ethan zo ver gekregen dit hier allemaal achter te laten? Hij was toch wel iemand, waarvoor je echt moest oppassen.' 'Laten we het erop houden, dat hij niet sterker was als ik, en dat ik betere argumenten had, dan hij.'
Ik kijk de menigte rond en nu pas bemerk ik, dat er hier alleen maar weerwolven staan. 'Ik ben niet voor niets de nieuwe Alpha van de Moonstone Wolves, en men noemt mij de zoon van Akycha.' Er klinkt nu een luid geroezemoes, iedereen is wel met elkaar aan het praten.
Een van de stamoudsten spreekt: 'Dat u erg krachtig bent, staat buiten kijf. Maar u zegt dat u een zoon van Akycha bent, maar daarvoor hebben we geen enkel bewijs.' 'Ik wil hier wel een demonstratie geven, maar de meeste demonstraties die ik geef, eindigen met een hoop pijn. Dat wil ik hier de mensen besparen, aangezien ik mijn krachten nog niet helemaal kan beheersen, u moet weten, dat ik pas sinds 7 weken een weerwolf ben.'
'Dat is net zo lang als Frederik!', roept iemand. 'Frederik is helemaal nog geen weerwolf, maar een schaduwwolf. Daar hoop ik hem van te genezen, zodat hij later, als hij 18 wordt, een normale weerwolf kan worden. Als ik dat niet doe, zou hij onnodig gaan lijden, iedere keer als ik als wolf transformeer. Maar ik denk dat ik hem kan helpen.'
'Zou u dat ook hier, te midden van iedereen kunnen doen? Als bewijs dat u werkelijk een zoon van Akycha bent?' 'Eigenlijk zou ik me daar heel erg op moeten concentreren, maar die uitdaging van u durf ik wel aan te gaan. Ik kijk Frederik aan en zeg: 'Ik durf het wel aan, maar durf jij het ook?'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Manusia SerigalaHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...