Oud geleerd is jong gedaan

678 40 0
                                    


Eenmaal thuis keffen Sesi en Tail hard, ze zijn blij dat we weer thuis zijn. Gelukkig hebben ze zich netjes gedragen, buiten wat rondslingerende speeltje van hun, is er niets gebeurd.

Maar ze blijven wel netjes in de mand zitten, en Sean en Jeremy kijken verbaasd naar me. Sean zegt: 'Zo, die heb je al goed op geleerd! Zulke jonge wolven, en die luisteren al zo goed naar jullie?'

'Het is af en toe wel handig om Alphakrachten te gebruiken, Sean. Dan hebben ze heel snel door, dat ze goed moeten luisteren. En bovendien doen ze het erg graag. Ze weten heel goed, dat ik ze daarvoor beloon.'

Ik klik eens met mijn vingers, en daarop springen Sesi en Tail blij uit hun mand. Ze gaan netjes naast me zitten, waarna ik ze een keer aai over hun bol. Ze kijken me vol verwachting aan, of ze de nieuwe gasten mogen begroeten en als ik knik, rennen ze snel weg om iedereen te begroeten en te besnuffelen.

Sesi en Tail zijn bijzonder vriendelijk voor Diana, de vrouw van Sean. Dat valt gewoon op. Ik zeg tegen Sean: 'Is er wat met Diana? Want Sesi en Tail zijn anders behoorlijk wilder, maar tegen haar zijn ze buitengewoon vriendelijk.'

'Och, het is niets, ze mist Katey en Siena gewoon heel erg. En we zijn niet meer in de gelegenheid geweest om nog eens op bezoek te komen, nadat ze enkele dagen op bezoek zijn geweest.'

'Morgen komt Jim hier. Ik kan hem vragen of hij Katey en Siena mee wil brengen?'

'Als je dat wil doen, graag. Want ik mis ze alle drie ook al heel erg.'

'Geen probleem, Sean. Dat spreekt toch voor zich. Maar waar Jim voor hier komt, ik had graag dat je er bij was, als hij rapport komt uitbrengen van de verhoren die hij heeft moeten doen.'

'Wat is er dan gebeurd, Mark? Ik dacht dat je geen kerkers meer wou hebben?'

'Het is ook in Coyote Creek gebeurd en daar had ik de kerker al. Maar ik ben vandaag bij stom toeval achter een complot gekomen, die aanslagen wilden plegen op Jim en op een andere Bèta van me, Harold. Zo wilden ze daar de macht weer overnemen. Dus ik heb enkele mensen gevangen moeten zetten, en laten verhoren.'

Ik zie Sean boos worden: 'Wat! Wilden ze een aanslag op Jim plegen? Ik mag toch hopen, dat degene die daar opdracht toe gaf, toch niet meer leeft.'

'Daar heb ik persoonlijk voor gezorgd, Sean. Rustig maar. Alles is onder controle.'

Diana ziet Sean kwaad worden en zegt: 'Wat is er schat? Je werd ineens zo boos?'

Sean kalmeert meteen en zegt: 'Het gaat al weer. Maar dat vertel ik je later wel, Diana. Morgen weet ik er meer over en kan ik me een betere mening vormen.'

Diana knikt en loopt dan weg. Ze weet maar al te goed, dat Sean het haar nu niet zal zeggen, daarvoor kent ze hem veel te goed.

Dan zegt Sean tegen mij: 'Heel zeker weten, dat ik er morgen bij wil zijn. Weet Jim dat ze een aanslag op hem wilden plegen?'

'Ja, ik heb het hem verteld, maar ogenschijnlijk deed het hem niet zo heel veel. Maar ik weet wel beter. Ik denk dat hij zich groot probeert te houden voor Katey en Siena, want ik denk dat ze dit nog niet weten.'

Sean kijkt bedenkelijk en zegt: 'Ik mag toch hopen, dat hij dit aan Katey gaat vertellen. Straks als hij Alpha wordt, dan moet hij zulke dingen ook met haar delen.'

'Dat dacht ik dus ook. Maar dat zijn allemaal dingen die hij nog moet leren, Sean. Hij is niet in hetzelfde milieu opgegroeid dan jij, daar moet je wel even rekening mee houden.'

Sean knikt goedkeurend en zegt: 'Daar heb je ook wel een punt. Als hij er dan maar van leert, want anders zie ik de toekomst voor hem somber in. Zulke dingen moet je delen met je partner, want als je dan eens wat gebeurd, weet ze in ieder geval waar ze aan toe is. Het is een gevaarlijke wereld waarin we leven, dat moet hij toch als geen ander beseffen!'

'Sean, hij heeft net zijn liefde van zijn leven terug en zijn dochter. Dan zou jij toch ook niet meteen met verhalen over aanslagen op jou thuis komen? Ik denk niet dat Jim zo onverantwoordelijk is, dat hij dit uiteindelijk niet tegen Katey durft te zeggen.'

Sean zucht eens en zegt: 'Ach, misschien verlang ik nu al veel te veel van hem. Ik heb zo'n hoge verwachtingen van hem, en eigenlijk kan het me niet snel genoeg gaan.'

Jeremy lacht en zegt: 'Sean, ik weet heel goed wat je bedoelt. Ik heb hetzelfde met Kevin. Maar ik heb nu geleerd van hem, dat het beter gaat, als je hem zelf zijn gang laat gaan. Laat hem zelf zijn fouten maken, daar leert hij het hardste van. En waar hebben we dat van geleerd, Sean? Hij mag dan wel erg jong zijn, maar zijn verstand is oud.'

Jeremy kijkt naar mij, evenals Sean. Verwonderd kijk ik terug en zeg: 'En waarom kijken jullie mij nu weer aan?'

Sean lacht en zegt: 'Het is ook eigenlijk komisch, wij zijn twee Alpha's, die al een behoorlijk leven achter de rug hebben, en we leren nog het meeste van iemand, die de helft van onze leeftijd is. Je zou onze zoon kunnen zijn.'

Dan begin ik ook te lachen: 'Als je het zo bekijkt, ja, dan is het wel komisch. Maar kan ik er wat aan doen, dat jullie nog niet zo wijs zijn? Ik dacht dat wijsheid met de jaren kwam...'

Jeremy lacht en geeft me een slag op mijn arm en zegt: 'Wel even oppassen mannetje, zo wijs ben je ook weer niet.'

We lachen dan kort om de situatie en dan zeg ik: 'Volgens mij doen we er beter aan om ons gesprek morgen voort te zetten. Ik zie minstens 3 boze blikken, van vrouwen, die nu liever gingen slapen.'

Diana zegt: 'Kijk, Sean, aan hem kun je tenminste nog een voorbeeld nemen. Dat een snotneus van half jouw leeftijd dat nog eerder opmerkt dan jij, dat is toch een schande voor jou!'

Sean lacht en zegt: 'Maar Diana, je hebt het wel over Mark. Wij weten hier allemaal hoe bijzonder hij is. Maar ik zag je wel, maar ons gesprek was zo interessant en boeiend. Maar Mark heeft gelijk, we willen jullie niet langer laten wachten.'

Hoffelijk steekt hij zijn arm naar Diana toe en lopen ze samen naar boven. Jeremy glimlacht naar Desiré en doet hetzelfde. We wensen ze een goede nachtrust toe en gaan dan zelf ook slapen.

Eenmaal in bed zegt Sayen: 'Ik heb straks even bij Mia en Desiré gezeten. Dat gaat helemaal goed komen tussen die twee. Ik heb het idee, dat Desiré straks Mia als haar eigen dochter zal gaan vertroetelen. Het klikt zo goed tussen die twee, ik maak me helemaal geen zorgen meer.'

'Daar ben ik echt blij om, Sayen. Want daar maakte ik me wel een beetje zorgen om. Ik wil echt dat Mia straks helemaal klaar is om voor mij te komen werken.'

'Je stuurt haar niet naar Fairbanks om straks alleen maar je busbedrijf te gaan leiden, of wel?'

'Sayen, je kent me toch. Waarom zou ik zo'n talent daar laten verstoffen. Ik wil een heleboel bedrijfjes starten. Maar ik kan dat allemaal niet zelf leiden. Daar heb ik gewoon de tijd niet voor. En ik voel gewoon aan haar, dat ze het in zich heeft om het te doen. Ze heeft de hersenen er voor, en het talent.'

'Dat dacht ik al. En heb je nog met Sean en Jeremy gepraat over Melissa?'

'Ja, ze gaan akkoord met mijn voorstel. Als ze morgen komt, zullen ze nee zeggen tegen mijn voorstel. Ik hoop dat Melissa mijn nieuw voorstel wil accepteren. Ik wil haar de vaste begeleider van onze nieuwe dokter laten worden. Ze weet vrijwel iedereen hier te wonen, en ze kan de weg ook in het donker vinden. En omdat de dokter een mens is, heeft hij hier iemand nodig om hem te beschermen.'

'Dat zou een erg mooie taak voor haar zijn. Ik hoop voor je, dat ze het accepteert.'

'En anders ik wel. En mocht het echt niet gaan, dan wil Sean haar wel opnemen.'

Sayen slaat haar armen om mijn nek en trekt me naar zich toe. Ik laat me gewillig kussen door haar. Heel even is er een vurig verlangen naar haar, maar dat gaat nu niet meer. Het is te pijnlijk voor Sayen, maar we hebben toch een mogelijkheid gevonden om toch van elkaar te genieten. Gewoon in elkaars armen liggen en van elkaar genieten. Dat is wel heel anders, maar het vervult wel het verlangen naar elkaar. Dan gaan we in onze vertrouwde positie liggen en vallen we in slaap.


White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu