De kracht van het zielsverwantschap

1.1K 56 0
                                    

Het is avond en ik heb James en Lucas opgedragen de roedel te verzamelen. Het nieuws dat ik voor Amber haar wolf gevonden heb, is als een lopend vuurtje rond gegaan, en iedereen is dan ook benieuwd hoe Ambers wolf eruit zal zien. Ik wil net naar buiten lopen, samen met Jack, Janine en Sayen, als Stanley voor de deur staat te wachten. Hij vraagt of hij me even kort kan spreken, hij heeft een vraag. Ik kan hem slecht weigeren, al vind ik het tijdstip wat ongelukkig. Jack zegt: "Wij lopen vast naar het gemeenschapshuis, daar zien we je zo wel." Ik knik en ze lopen weg.


Ik leun tegen de veranda en zet tegen Stanley: "Zeg het maar eens wat je op je hart hebt, Stanley." Dan begint Stanley: "Ik snap dat het een beetje een ongelukkig tijdstip is, zo vlak voor de roedelverzameling, maar ik worstel er al lang mee en ik durfde het niet te vragen, omdat ik niet altijd het beste voorbeeld was van een goed roedellid. Maar Julia, mijn vrouw, heeft me gepusht het jou toch te vragen. En ze heeft gelijk, want als ik het nu niet durf te vragen, durf ik het nooit niet meer te vragen. Ik wou graag eens komen praten over het krediet dat u wilt gaan verlenen, als er goede ideeën zijn." Stanley is echt helemaal onderdanig geworden en ik zie dat hij trilt van de zenuwen. "Nou Stanley, als je echt een goed plan hebt, wil ik er best naar luisteren. Maar als je het niet erg vindt, doe ik dat morgen, want ik kan Amber niet langer laten wachten." Stanley schudt van dankbaarheid mijn hand en zegt: "Natuurlijk, dat zou ik Amber niet willen aandoen. Ik ben hartstikke blij, dat mijn nichtje haar wolf heeft gevonden. Ik wou alleen weten of u erover wou praten. U heeft me een blij man gemaakt." "Dan is het goed. Wat dacht je van morgenvroeg om 10 uur? En ik heb een klein verzoek aan je. Doe eens wat rustiger in de roedel, je lijkt me een schrander man, maar waarom probeer je ten nadele van anderen je positie te versterken? Het werkt alleen maar tegen je. Daar wil ik zo meteen als we de rangen en standen opnieuw gaan bepalen, niets meer van zien. Dan ben ik bereid je beter tegemoet te komen." "Ik begrijp wat u bedoelt, en ik verzeker u, dat ik me zal inhouden." "Oké, ik houd je aan je woord. Dan gaan we nu maar snel naar de gemeenschapsruimte."


We lopen samen terug naar de gemeenschapsruimte en James staat buiten al op de uitkijk om te kijken waar ik blijf. Als hij ziet, dat ik samen met Stanley er aan kom lopen, zie ik hem fronsen. Ik stop even bij hem en Stanley gaat naar binnen. James vraagt: "Wat moest hij met jou?" "Dat weet ik nog niet, maar ik heb wel een vermoeden. En misschien is het wel iets om hem in toom te houden. Morgen heb ik een afspraak met hem om te praten over een krediet."


Ik zie James verrast opkijken, en hij zegt: "Stanley wil voor zichzelf gaan beginnen? Dat had ik nu helemaal niet achter hem gezocht. Ik ben wel eens nieuwsgierig wat hij te vertellen heeft." "Anders ik wel. Ik wil dat jullie er dan ook bij zijn. Als mijn Bèta's moeten jullie op de hoogte zijn van zaken, die de gemeenschap en de roedel betreffen. En Jack zal er ook wel bij moeten zijn." "Dat is goed, alleen weet ik niet of we Lucas zo ver krijgen om te komen."


"Hoezo dat niet?" "Dat zal je wel zien, als je binnen komt. Of is je vandaag niets opgevallen aan hem?" "Ik heb hem de hele dag nog niet gezien." "Dat is het hem juist. En heb je Amber vandaag nog gezien?" "Nee, wat stel je toch voor vragen?" "Ik denk dat Lucas en Amber elkaars zielsverwanten zijn." "Wat zeg je me nou? Ik dacht dat je allebei je wolf gevonden moest hebben, om elkaar zielsverwant te kunnen worden." "Ja, tenminste, dat is wat ons altijd verteld is. Maar je zult het zo meteen al wel zien. Zou het niet kunnen komen, doordat je Lucas als Bèta benoemd hebt? Jack heeft me vandaag gezegd, dat je als Bèta wat bijzondere krachten krijgt, en Lucas kon die krachten wel al waarnemen, maar kan er nog niets mee doen. Ik kan dat wel. Het is wel vreemd, opeens krachten te krijgen. Ik wist helemaal niet, dat ik de stemming van weerwolven en van mensen kon beïnvloeden. Ik heb er vanmiddag even mee geoefend met mijn vrouw en kinderen. Misschien dat ik het een klein beetje zal misbruiken op mijn kinderen, als ze weer eens niet willen slapen..." "Het zou zomaar eens kunnen. Maar voordat ze echt zielsverwanten zijn, zal Lucas toch echt eerst zijn wolf moeten gaan vinden. Maar we zullen maar eens naar binnen gaan, ik ben nu wel eens nieuwsgierig en bovendien wil ik Amber ook niet te lang laten wachten."

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu