'Ja, dat ben ik, maar enkel op één voorwaarde. Ik wil een eerlijke verkiezing, niet omdat ik jullie Alpha ben. Ik wil niet dat jullie op me stemmen omdat ik jullie Alpha ben, maar omdat ik de juiste argumenten heb om jullie burgemeester te zijn. Enkel op die voorwaarde, neem ik de nominatie aan.'
Het wordt gevolgd door een enorm applaus, en Yves zegt: 'Volgens mij heeft iedereen die voorwaarde geaccepteerd en het siert je, dat je het eerlijk en open wilt spelen. Ik zal je inschrijven als kandidaat voor de verkiezing.
Inschrijven kan nog tot 31 oktober, dan gaan de campagnes van start. Dan weten we eind november wie onze nieuwe burgemeester is.'
Er wordt nog een keer geapplaudiseerd en dan gaat iedereen weer zitten. Het begint al lichtjes te schemeren, en er worden lampen en kaarsen aangestoken. Het is al duidelijk frisser als gisteren, en we besluiten het kampvuur al aan te steken, zodat niemand kou hoeft te lijden.
Ik loop naar voren en zeg: 'Hoewel Jack gezegd heeft dat hij met onmiddelijke ingang aftreed als burgemeester, wil ik hem nog wel de eer geven samen met onze loco-burgemeester en mij het vuur aan te steken, zoals het hier traditie is.'
Onder applaus lopen Jack en Yves naar me toe en ik steek ze ieder een fakkel toe. We steken fakkels aan en gaan om het vuur staan. Harley heeft enkele plaatsen met licht brandbaar materiaal onder de brandstapel geplaatst, zodat het vuur makkelijk ontstoken kan worden. We gooien de fakkels in de brandstapel en al snel begint het vuur al om zich heen te grijpen en is er al snel een mooi kampvuur.
Ik heb Dave ook een hoop frisdrank laten halen, en dat wordt nu verdeeld over de tafels. Men is zeer te spreken over de geste en het wordt dan ook enthousiast ontvangen.
Dat heb ik met opzet gedaan, ik wil dat onze nieuwe weerwolven nuchter zijn als ze hun eerste transformatie ondergaan. Ik loop het podium op en iedereen richt meteen zijn aandacht op mij.
Ik begin meteen met spreken: 'Zo, nu het vuur aangestoken is en het drinken rond gedeeld is, heb ik slechts nog één mededeling. Het gebruik van alcohol is tot na de ceremonie verboden.
Ik vind het belangrijk, dat onze nieuwe weerwolven nuchter zijn bij hun eerste transformatie, dus ik vraag iedereen solidair te zijn en tot die tijd de frisdrank te drinken, die ik jullie ter beschikking heb gesteld. Na de ceremonie is iedereen vrij om te drinken wat hij wil. Ik hoop dat jullie daarvoor begrip kunnen opbrengen.'
Er klinkt wat teleurgesteld gemompel van enkele weerwolven, die al lang weerwolf zijn. Ik spreek het groepje meteen aan en zeg: 'Heren, jullie zijn het er niet mee eens?'
Ze schrikken, dat ik hun direct aanspreek, dat hadden ze niet verwacht. 'Krijg ik nog antwoord, of niet?'
Een van de mannen antwoordt dan: 'Nou ja, niet mee eens, dat is ook een woord. Eerder teleurgesteld, dat we niet mogen drinken wat we willen. Waarom moeten wij daarvoor boeten?'
'O, jullie zien dat als een straf? Wel, je kunt beginnen met jullie glas om te schudden en de fles hier op het podium te zetten. Als jullie niet als volwassen weerwolven kunnen reageren en solidair met de roedel te zijn, dan wil ik jullie best helpen eraan te herinneren, dat ik zoiets niet tolereer.'
De mannen kijken me geschokt aan en schudden hun glas dan meteen om. De man, die me aansprak, brengt me de fles en gaat dan zonder iets te zeggen terug. Dat is maar goed ook, want anders had ik hem de les gelezen.
De mannen worden spottend aangekeken, maar er is nu niemand die zich in het hoofd haalt om alcohol te drinken, tot na de ceremonie.
'Jullie kunnen de fles na de ceremonie weer ophalen, ik wil jullie avond niet helemaal bederven.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...