'Ja, daarom wil ik dit ook zo snel mogelijk geregeld hebben. Maar blijf je zo meteen hier? Ik ga de roedel aan Jenny en Keaton overdragen. Daar moet je bij zijn.'
'Ik moet nog wel even Elisa en Atka in de box zetten en Mary zeggen, dat ze hun in de gaten moet houden.'
'Dat is goed, dan roep ik al vast Jenny en Keaton binnen.'
Ik sta dan op en loop samen met Sayen het kantoor uit. Iedereen kijkt me vragend aan, of ik iets wil vertellen, waarom Sarah huilend weg is gelopen, maar dat is niet aan mij om te vertellen.
'Ik zie jullie kijken of ik wat wil vertellen, waarom Sarah huilend is weg gelopen, maar dat is privé. Dus daar zeg ik ook niets over. Jenny, Keaton. Zouden jullie eerst even willen komen? Wij moeten eerst nog wat afhandelen, voor we aan de besprekingen kunnen beginnen.'
Ik kijk onopvallend naar de reacties van Rubert en Darian. Darian laat het schijnbaar koud, dat ik wacht met de onderhandelingen, maar ik zie dat Rubert heel ongeduldig is. Hij lijkt wel nerveus.
Dan loop ik naar het kantoor en laat Jenny en Keaton plaats nemen. Sayen komt er even later aan en ze sluit de deur.
Dan gaat ze naast me zitten en ik zeg tegen Jenny en Keaton: 'Zijn jullie er klaar voor?'
Keaton zegt: 'Zenuwachtig ben ik wel. Ik had nooit gedacht, dat ik echt een Alpha zou worden, maar nu word ik het wel. Al is het maar voor even.'
Ik glimlach en ik zeg: 'Dat kan ik me wel voorstellen. Ik ga dadelijk beginnen met de overdracht, maar het is heel belangrijk, dat jullie goed luisteren naar wat ik zeg. Denk goed na over je antwoord en spreek die dan ook duidelijk uit.'
Ze knikken allebei en ik zeg tegen Sayen: 'Ben je er ook klaar voor?'
Ze knikt en dan begin ik:
'Keaton, ik sta nu op het moment op de roedel weer aan de rechtmatige eigenaar over te dragen, met alle lusten en lasten. Ben je bereid alle risico's te nemen, die de roedel van je vraagt? Ook al betekent dat, dat je een offer moet geven? Ben je bereid om je je volledig in te zetten voor het behoud van je roedel en je roedel naar behoren te leiden?'
'Ja, ik ben bereid alle risico's voor lief te nemen en als dat een offer moet kosten, dan ben ik bereid dat te geven, wat het ook is. Ik zal alles geven om de roedel te behouden en beloof de roedel naar eer en geweten te gaan leiden.'
Ik knik. Ik knik een keer naar Sayen en Sayen zegt:
'Jenny, ben je bereid om Luna te worden van je roedel en je daarmee op te offeren voor ieder offer wat van jullie gevraagd wordt? Ben je bereid om je in te zetten voor de zwakkeren in de roedel en je Alpha bij te staan en te steunen, wanneer dat ook nodig is?'
'Ja, ik ben bereid te doen, wat nodig is, om de stabiliteit en de rust te bewaren in de roedel. Als ik daarvoor een offer moet doen, dan doe ik dat graag.'
'Dan benoem ik jullie nu tot Alpha Keaton Anderson en Luna Jenny Anderson van de Mooncave Guardians. Gefeliciteerd!'
Keaton zegt: 'Is dat alles? Ik dacht dat het moeilijker was.'
Ik glimlach en zeg: 'Nee, het had zelfs nog eenvoudiger gekund, maar ik had een reden om dit zo te doen. Ik heb alleen één vraag aan jullie: 'Waren jullie nog bang voor de vloek?'
'Nee, hoezo? We hebben er ons al lang bij neergelegd, dat we geen kinderen meer kunnen krijgen. Het is wel jammer, dat het ons niet gegund is, maar we hebben al een dochter, waar we trots op kunnen zijn.'
'Was jij ook niet bang voor de vloek, Jenny?'
'Nee, ik denk er hetzelfde over als Keaton. Waarom vraag je dat eigenlijk?'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Lupi mannariHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...