Fitch

888 51 0
                                    

Dave kijkt me aan en zegt: 'Heeft u hier een vliegtuig staan? Wat voor iets? Ik heb een vliegbrevet.' Ik kijk hem verwonderd aan en zeg: 'Vraag me niet hoe het toestel heet, het is een tweemotorig vliegtuig, redelijk groot. Hoezo?' 'Is dat soms dat toestel dat te koop stond op het vliegveld?' 'Ja, dat heb ik gekocht. Waarom vraag je dat?' 'Dan ken ik het toestel. Ik heb er mee gevlogen, daarmee heb ik de spullen naar die stropers gebracht.'

James en ik kijken verbaasd naar Dave en ik zeg: 'Dus je kent het vliegtuig? Dan weet je ook hoe lang de startbaan moet zijn. Ik denk dat je nu beter even met Harold mee moet gaan, zodat je kan zien, wat er allemaal gedaan moet worden om het vliegtuig weer te kunnen laten opstijgen.' Ik richt me meteen tot Harold en zeg: 'Neem jij Dave even mee. Hoe eerder die baan klaar is, hoe beter. Dan neem ik Harry en Fitch even mee voor hun tijdelijk verblijf.' Harold knikt en wenkt naar Dave dat hij hem moet volgen.

Terwijl de mannen weglopen vraagt Sayen aan Harry: 'Hoever zou je gaan om je mate te beschermen?' Harry kijkt Sayen verwonderd aan en zegt: 'Heel ver. Ze is mijn alles. Het doet me al pijn om zo ver van haar te moeten zijn.' 'Dat is een regelrecht antwoord uit je hart, ik kan voelen dat je het meent. Let wel, ik kan voelen of je liegt. Je moet weten, dat ik de Maanprinces ben. En Mark is mijn Mate. Wat ik voel, voelt hij en omgekeerd. Voor ons is dat nog veel sterker als voor jou.'

Harry kijkt ons verbaasd aan en buigt zijn hoofd: 'Het is me een eer kennis met u te maken, Luna. Ik had niet verwacht, zo'n eer te mogen meemaken. Het geeft me nog meer motivatie me hier te laten slagen. Ik weet heel zeker, dat onder uw toezicht, mijn gezin niets zal overkomen.' Sayen knikt goedkeurend. Dan richt ze zich tot Fitch. 'Je vriendin is niet je Mate, of wel?' Fitch schrikt als Sayen hem over zijn vriendin vraagt. Hij stamelt: 'N-n-ee. Ik hou wel erg veel van haar.' 'En wat als je hier wel je Mate zou vinden? Zou je je vriendin zomaar in de steek laten?' Fitch kijkt nog steeds geschrokken naar haar, alsof hij bang is om haar antwoord te geven. Maar hij voelt wel een verplichting om haar te antwoorden, al is hij best zenuwachtig. 'Ik zou het niet weten, hoe moet ik weten hoe ik zal reageren. Ik zou het in ieder geval wel erg vinden voor mijn vriendin.' Hij staat er echt onbeholpen en Sayen heeft medelijden met hem.

Ze zegt: 'Er is een grote kans, dat je nooit je echte mate zal vinden, wij weerwolven zijn afhankelijk van wolven om onze wolf te vinden. En zonder wolf kun je je mate niet vinden, mijn Mate uitgezonderd, maar hij is ook een geval apart. Wij waren voorbestemd. Daarom is het ook zo belangrijk, dat we de Sheriff stoppen. Als hij zo door gaat, gaan op termijn alle weerwolven eraan. Ik heb een vermoeden, dat hij op die manier de krachtigste weerwolf wil worden, die er bestaat. Hebben jullie ooit gehoord van de voorspelling van Akycha?'

De twee mannen kijken Sayen aan en dan zegt Fitch: 'Daar heb ik ooit mijn grootmoeder over horen praten. Is Akycha niet de zonnegod? Ik meen dat het zoiets was.' 'Daarmee zit je goed. Het is een voorspelling die al eeuwenoud is, en volgens de sheriff komt hij in 2016 uit. Maar wat als hij het nu helemaal mis heeft, en voor niets al die wolven heeft laten doden, zodat niemand meer een mate kan vinden. Zouden jullie dan bereid zijn, alles te doen om hem te laten stoppen met zijn waanzin?' De twee mannen kijken Sayen met grote ogen aan, en weten even niet wat te zeggen.

Dan zegt Fitch: 'Dus je vertelt me nu, dat het de schuld is van de sheriff, dat er steeds minder weerwolven hun mate vinden, omdat hij zo veel wolven laat doden? Als dat waar is, dan ben ik behoorlijk boos op hem, en dan wil ik wraak voor de kans die hij me ontnomen heeft. Ook al zou mijn mate nog leven, dan nog vind ik dat niet kunnen. Ik heb me nooit gerealiseerd dat de wolven zo belangrijk voor ons waren. Ik heb nog nooit mijn wolf kunnen vinden, en ik weet dat Harry en Dave die wel gevonden hebben. Maar ik kan me nog steeds in een wolf veranderen, maar alleen als ik erg boos ben. Ik heb eigenlijk nooit anders geweten, dan dat het zo was. Maar omdat ik nog steeds kan veranderen in een wolf, is er eigenlijk nooit een vraag geweest of het anders zou moeten zijn.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu