Fitch's Makeover

874 51 1
                                    

Al snel komen we weer terug in de buurt van het dorp. Sayen staat ons al op te wachten, samen met Jack. Ze heeft een zak met kleren bij, en rent naar me toe en vliegt me om mijn hals. Ze aait me over mijn vacht, als was ik haar schoothondje. Lucas moet lachen en zegt: 'Kijk, je Mate heeft een nieuw schoothondje!' Ik kijk hem nijdig aan, maar moet dan meteen ook lachen als ik zie hoe Amber achter hem staat.

Hij ziet mijn blik veranderen en hij zegt: 'Amber staat achter me, of niet?' 'Ja, en ze heeft net haar eigen schoothondje gevonden', zeg ik hem met een grijns. Nauwelijks heb ik het gezegd, als Amber hem begint te knuffelen en te aaien. James schiet in de lach en zegt: 'Wie het laatst lacht, lacht het best. Arme schoothondjes...' en dan rent hij snel weg, richting zijn huis.

Sayen legt de zak met kleren achter wat bosjes neer, en ik loop er heen en transformeer me en kleed me om. In de zak zit nog een stel kleren, en ik heb een vermoeden, dat die voor Fitch zijn. Ik roep Amaruc naar me toe en zeg hem: 'Hier in de zak zitten nog een stel kleren. Ik neem aan dat Sayen die voor jou heeft meegenomen, omdat ze wist, dat je niets zou hebben als je hier terug zou komen.'

Amaruc knikt en begint met transformeren. Even later staat een trotse Fitch, gekleed en wel voor me. Hij zegt: 'Dit transformeren is een stuk fijner als eerst. Dit is zelfs leuk!' Dan loopt hij recht op Sayen af en bedankt haar voor de kleren.

Torenado kijkt met genoegen naar de jongeman, want eerlijk gezegd, is Fitch een behoorlijk knappe man. Met zijn 24 jaar is hij wel een stuk ouder als Elena, maar iedere weerwolf weet dat men zijn Mate niet kan kiezen. Dus dat zal geen probleem opleveren bij zijn schoonouders. Ik zeg tegen Torenado, dat ze recht naar huis moet gaan, en daar zich te transformeren en zich om te kleden. Daarna mag ze naar ons huis komen, waar we Fitch een Make-over gaan geven. Ze knikt en rent dan snel weg.

Ik zeg tegen Fitch: 'Kom, we gaan je eerst eens een Make-over geven, zodat je kunt beginnen aan je nieuwe leven als weerwolf in de Moonstone Wolves.' Hij zegt: 'Ik weet niet waar ik zoveel dank aan verdien, maar ik accepteer het graag. Ik wou dat ik de stap al eerder genomen had om hier heen te gaan. Maar mijn vrienden wouden niet, maar sinds onze ontmoeting bij de juwelier waren ze om.'

'Misschien heeft het gewoon zo moeten zijn. We zullen het nooit weten. Maar waarom je onze dank aan verdient? Je hebt je leven op het spel gezet om een roedellid te helpen. Ook al was dat je Mate, je zou het ook gedaan hebben als dat iemand anders was.'

'Daar heb je wel gelijk in, dat zou ik inderdaad gedaan hebben. Dan kan ik nu met gerust hart je hulp accepteren.' 'Kom, dan gaan we snel. Ik heb zo'n vermoeden, dat Elena straks niet alleen komt. Je weet hoe dat gaat met schoonouders en Mates...'

Fitch glimlacht een keer en zegt: 'Dan zullen we maar opschieten, want zoals ik nu ben, wil ik hun niet ontmoeten. Dat was mijn oude leven, daar wil ik afscheid van nemen. Mijn nieuwe leven begint nu.' 'Goed gesproken. En we zijn er al bijna, daar dat grote rode huis, daar moeten we zijn.'

Als we binnen komen, staat Janine al op ons te wachten. Tot onze verrassing staat er al een complete barbierstafel klaar en een bad. Ze zegt: 'Sayen had al een idee, dat je zo je nieuwe schoonouders niet zou willen ontmoeten, dus hebben we alles al voorbereid. Ik ben Janine, en nu even de baas over je. Nu ga je in bad, en je schrobt jezelf helemaal schoon. Doe je dat niet, kom ik je even helpen.'

Ik moet lachen en ik zeg: 'Ik zou maar doen wat ze zegt, want ze doet het, daar twijfel ik geen moment aan.' Fitch lacht en zegt: 'Dan zal ik me maar snel gaan schoon boenen, want met zo'n goede zorgmoeder, daar wil ik nooit geen ruzie mee hebben.' Janine is zichtbaar gevleid door het compliment van Fitch en dan Fitch verdwijnt snel de badkamer in.

Ik vertel Jack en Sayen over wat er is gebeurd met de stropers. Ik laat niets achterwege. Jack zegt: 'Je hebt juist gehandeld. Ik denk wel niet, dat de Sheriff zich hierdoor laat tegenhouden, maar wel menige stroper. Dit verhaal zal rond gesproken worden onder de stropers, en ze zullen het nu wel laten om zo dicht bij ons dorp te komen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu