Nieuwe Bèta's

800 33 6
                                    

Als de felicitaties zijn uitgedeeld, ga ik verder. 'Dave. Ook jou wil ik als Bèta aan mijn zijde hebben. Er zijn meerdere redenen om te bedenken je deze taak te geven. Ik denk niet dat ik ze je nog moet uitleggen.'

Dave knikt en zegt: 'Ik voel me vereerd en zou deze functie met genoegen willen accepteren, als jullie me willen hebben. Ik hoef mijn loyaliteit aan Mark niet te verklaren, daarvoor heb ik veel te veel aan hem te danken. Daarnaast voel ik me in deze roedel echt thuis en als ik daaraan een bijdrage kan leveren om de roedel nog beter te maken, dan doe ik dat graag. Ik heb in mijn korte leven al veel meegemaakt, maar nog nooit zo'n man dan Mark. Het is echt moeilijk hem te haten. Daarvoor is hij veel te aardig. Het is de eerste man, die ik de moeite vind met mijn heel hart en zaligheid te volgen.'

James zegt: 'Goed gesproken, Dave. Je neemt me werkelijk de woorden uit de mond. Het is helemaal waar wat je zei. Precies hetzelfde had ik, toen ik Mark voor het eerst ontmoette. En toen was hij nog niet eens een weerwolf. Ik dacht toen al, als hij een weerwolf wordt, dan wordt hij een Alpha. Hem zal ik volgen. Toen hij me vroeg om zijn Bèta te worden, heb ik niet getwijfeld. Ik heb het wel aan mijn vrouw gevraagd, maar ze wist al, dat ik dit in mijn hart al besloten had. In jou zie ik hetzelfde vuur, zoals ik het voel.'

'Iemand nog meer vragen aan Dave?'

Niemand geeft antwoord, dus ik zeg: 'Nou, Dave. Dan ben je, bij deze, de zesde Bèta in rang. Ik belast je meteen met een permanente taak als logistieke planner. Daar ben je goed in, en het is ook de reden dat ik je erbij wil hebben. En daarnaast heb je nog meer goede eigenschappen, die het de moeite waard maken je tot Bèta te benoemen. Gefeliciteerd!'

Iedereen geeft dan de gelukswensen aan Dave en als iedereen klaar is, ga ik weer verder.

'Nu komen we bij de laatste man. Stuart Langly. Je hebt nu zeker wel een idee, wat ik je nu wil gaan vragen. Maar ik ken je persoonlijk nog niet zo goed, dus ik wil wat meer van je weten.'

'Wat wilt u van me weten, Alpha?'

'Allereerst bevind je je nu onder vrienden en vrienden mogen me Mark noemen. Je kent mijn mening daarover. En ik wil van je weten wat je van mijn manier van leiding geven vindt.'

'Daar kan ik kort over zijn. Ik ben niet met alles eens wat je doet, maar in grote lijnen ben ik dat wel. Ik vind dat je het heel goed doet. Je hebt erg veel over voor je roedel en je bent oprecht geïnteresseerd in je roedelleden. Ik zie het, als je je rondje maakt door het dorp en je wolven meeneemt.'

'Interessant. Je zegt dat je het niet met alles eens bent. Dat is eerlijk en dat waardeer ik ook. Maar stel, je bent straks een Bèta en ik geef je een opdracht, waarmee je het helemaal niet eens bent. Wat zou je doen.'

'Dat is een lastige vraag. Ik denk altijd in het belang van de roedel. Ook al ben ik het er zelfs niet mee eens, als het in het belang van de roedel is, dan zou ik het toch uitvoeren.'

'En wat als je nu denkt, dat het niet in het belang van de roedel is?'

'Dan zou ik proberen je op de hoogte te stellen, en proberen je te overtuigen het anders te doen.'

'En als je dat nu niet lukt om me te overtuigen?'

'Dan heb ik in ieder geval mijn best gedaan, en zal ik toch je opdracht moeten uitvoeren. Maar dan heb ik voor mezelf alles gedaan wat ik kon doen.'

'Een zeer goed antwoord. Zo zie ik het ook graag. Laat ik je als voorbeeld stellen voor al mijn Bèta's.

Als ik mijn opdrachten uitdeel, is het niet zo, dat ik geen kritiek zal aanhoren en niet zal aannemen. Maar soms kan het zo zijn, dat je iets moet doen, dat je absoluut tegen staat. Je denkt dat het niet goed is voor de roedel, en je hebt je mening daarover geuit. Het kan best zo zijn, ik er een bepaalde reden voor heb. Zie het als schaken. Soms moet je iets offeren om er iets voor terug te krijgen.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu