Verraders achter slot en grendel

731 34 0
                                    

Jeremy is furieus, omdat hij nu alweer met duistere geesten te maken heeft.

Hij zegt: 'Dit kan alleen maar ontzettend goed gepland zijn. En ik ben bij niemand anders geweest, dan bij mijn mannen en bij jou.

Ik ga morgen mijn mannen allemaal stuk voor stuk ondervragen, want er moet iemand tussen hun aanwezig zijn, die ons beiden met die duistere geest besmet heeft.'

Dan slaat Desiré haar handen voor de mond en zegt: 'Ik weet wie het is. Jeremy, weet je nog dat Julian ons nog op het laatst de hand drukte en ons bedankte dat we de avond bij hun doorgebracht hadden?'

'Die smerige smiecht. Dat ga ik hem betaald zetten.'

'Jeremy, denk eraan, je bent hier nog steeds te gast. Dat zal je toch eerst aan Mark moeten vragen.'

Jeremy kijkt me even aan en ik zeg: 'Van mij heb je alle medewerking, maar ik sta nog niet meteen toe, dat je hem vermoord. Dat doe je maar nadat we hem verhoord hebben. Ik wil weten hoe hij het doet, en van wie hij die dingen krijgt.'

'Mij best, zolang ik mijn woede maar op hem kan koelen.'

'Ik zal hem meteen vast laten zetten. Ga je even mee? Want anders ben ik bang, dat je mannen misschien wel moeilijkheden konden gaan maken.'

'Wat dacht je? Ik wil zien hoe je hem afvoert. Ik wil in zijn ogen kijken, als je hem vast neemt.'

'Goed, ik zal mijn Bèta's vast informeren, dat ze de kerker in Coyote Creek vast voorbereiden. En ik denk dat ik de gelegenheid meteen aanpak om een probleemgeval aan te pakken.'

'Hoe bedoel je? Niet dat ik me met je interne problemen wil bemoeien.'

'Geen probleem. We hebben een handlanger van Bulovski ontmaskerd, maar we hebben nog niet voldoende bewijs. En ik wil geen onrust in mijn roedel daar creëren. Dus ik moet een list verzinnen, om hem in de kerker te krijgen.'

'Ik snap je. Dat zijn dus twee vliegen in één klap. Des te beter, dan voel ik me ook een stuk beter als er nog meer van dat gajes opgesloten zit.'

Ik informeer Harold dan, dat hij John moet opdragen om de kerker op te ruimen, als zogenaamde proef om Bèta te worden. Harold moet lachen om het idee, maar vind het wel een prachtige zet om John daar te krijgen. Dan bel ik Fitch en Lucas op, en vraag ze om met me mee te komen. Ik haal ze op met mijn auto en we rijden naar de barakken toe. Daar kijkt men verbaasd op, als we daar aankomen met zo'n zware delegatie.

Jeremy roept meteen: 'Julian Sweetwood, kom als de bliksem hier heen.'

Ik zie een man bleek wegtrekken en ik zie aan zijn reactie, dat hij zal proberen te vluchten.

Fitch heeft het ook al gezien, en staat al vrijwel meteen naast hem. Dat deed hij veel te snel, niet echt het normale tempo voor een weerwolf. Daar moet ik hem toch eens over spreken. Schijnbaar heeft hij wat geleerd, wat ik nog niet van hem weet.

De man kijkt geschrokken, hoe opeens de stevige gestalte van Fitch voor hem staat. Fitch zegt: 'Wou je ergens heen gaan? Ik geloof dat je Alpha je geroepen heeft. Daar staat hij!'

Fitch wijst naar Jeremy en ik kijk goedkeurend naar hoe Fitch zijn taak uitvoert.

Julian loopt met lood in zijn schoenen naar Jeremy. Jeremy aarzelt niet, zodra Julian voor hem staat. Hij haalt uit en geeft hem een flinke klap tegen de kop van Julian. De man valt hard op de grond, terwijl het bloed uit zijn neus stroomt. Die is met zekerheid gebroken.

Jeremy zegt: 'Dat krijg je ervan, als je een verrader bent. Je hebt geluk, dat Mark niet wou hebben, dat ik je meteen dood maak. Maar geniet nog maar even van je leven. Zodra ik je het verhoor af kom nemen, zal je er pas echt van lusten. En je zal me alles vertellen, reken daar maar vast op. Je weet maar al te goed, hoe ik je tong vlot kan maken.'

White, Maanprinses & de zoon van AkychaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu