Ze omhelzen elkaar nog eens stevig en dan vertrekt Logan, samen met Nethan. Mia heeft het er zwaar mee, en Sayen omarmt haar om haar steun te geven. Samen zwaaien we de beiden uit. Als ze uit het zicht verdwenen zijn, lopen we weer naar binnen. Sayen vraagt aan mij: 'Mark, zou je even naar Janine willen gaan? Ik zou graag willen dat ze komt helpen. Ik denk dat we Mia maar meteen een make-over kunnen geven, tenminste, als Mia dat ook wil.'
Mia zegt: 'Jullie hoeven dat toch niet allemaal voor mij te doen! Gewoon wat kleren is ook genoeg.'
'Kom om, Mia. Gun ons ook eens wat plezier. Zo oud zijn we nu ook weer niet, dat we elkaar mooi maken niet leuk zouden vinden.'
'Nou, dan graag. Ik zou misschien mijn haren wat meer model willen geven. Ik vind ze zo wel mooi, maar misschien hebben jullie nog wel wat ideeën.'
Ik lach en zeg: 'Ik denk dat je bij Sayen en Mary in goede handen bent, en zeker als Janine er ook nog eens mee gaat bemoeien. Ik zou er niet versteld van staan, als ze morgen nog een gloednieuwe jurk voor je gemaakt heeft. Je moest eens weten wat voor wonderen uit haar handen kunnen komen.'
Mia kijkt Sayen hoopvol aan en Sayen zegt: 'Daar heeft Mark wel gelijk in, Janine is echt een wonder met naald en garen. Ze heeft voor mij mijn bruidsjurk gemaakt, en die was echt heel erg mooi.'
Ik zeg tegen Sayen: 'Ik ga snel naar Janine, voordat ze andere plannen heeft. Want Mia verdient gewoon een complete make-over.' Ik loop meteen de deur uit en loop naar het huis van Jack.
Ik tref Janine in de keuken aan, ze is voorbereidingen aan het maken voor het avondeten. Ik vertel haar wat er gebeurd is, en dat Sayen om haar hulp gevraagd heeft.
Ze zegt: 'Ik ben eigenlijk net begonnen met het eten, maar ik zal Ivan wel vragen of hij het over kan nemen. Dat geeft me meteen een goed idee, waarom houden jullie hier niet een mannenavond, dan neem ik Anouk mee om mee te helpen, ze is ook heel erg creatief en kan me goed helpen.'
'Dat is nog eens een goed idee. Zal ik Amber en Lucas ook even vragen? Die zullen dat ook wel leuk vinden, bovendien zijn Mary en Richard nogal op ze gesteld.'
Janine vraagt: 'Volgens mij is het behoorlijk serieus tussen die twee. Als ze voorbij gelopen komen, straalt hun verliefdheid van ze af.'
'Ja, en ik vind het erg leuk voor ze. Vooral voor Mary, ze heeft meer dan genoeg geleden. Ze heeft dit meer dan verdiend.'
'En hoorde ik het goed, dat Richard hier nu nog een hele tijd moet blijven?'
'Ja, zijn baas heeft dat bepaald. Bovendien bevalt Richard het hier heel erg goed. Hij heeft me gevraagd of ik het een probleem zou vinden, of hij zich hier ging vestigen. Hij heeft overplaatsing aangevraagd om zich permanent zich bezig te houden met weerwolf problemen. Dus het ziet er goed uit voor die twee.'
'Dat zou erg fijn zijn voor die twee. Maar was het geen risico om Richard onze wereld te laten zien?'
'In alles zit een risico, Janine. Maar het was noodzakelijk. Hij moet begrijpen, waarom zijn werk zo belangrijk voor ons is. Dat begint hij zich nu ook te beseffen. Bovendien denk ik niet dat hij nog heel lang een halfwolf zal willen blijven, want hij vraagt me nu al of ik hem weerwolf wil maken. Maar hij is er nog niet helemaal klaar voor.'
'Ik begin je te begrijpen, en dat Richard nu weerwolf wil worden, heeft dat te maken met Mary?'
'Deels. Natuurlijk wil hij ook voor Mary een weerwolf worden. Maar hij voelde zich vooral hulpeloos tijdens de aanval. Maar Mary wil nog niet dat hij weerwolf wordt, ze heeft me zelf gevraagd om Richard nog geen weerwolf te laten worden.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
LobisomemHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...