Ik, Sean en Jeremy bekijken het van een afstandje aan. Ik zeg tegen Sean en Jeremy: 'Nou, Darian is een geboren prater. Hij weet zich goed te mengen in het gesprek. Dat vind ik een goede eigenschap voor een Alpha.'
'Dat ben ik met je eens. Maar ben je echt van plan om hem die roedel te geven?'
'Ja, Sean. Dat was ik al van plan, toen Melissa nog met Mike was. Ik ben blij, dat ik het toen nog niet gedaan had, maar nu heb ik geen twijfel. Natuurlijk zitten er wel voorwaarden aan die overgave, zo stom ben ik ook weer niet.'
'Wat voor voorwaarden had je in gedachten?'
'Allereerst geef ik de roedel niet aan Darian, al wordt hij wel de Alpha. Maar Melissa is ook een Alpha, dus geef ik haar de roedel. Ze zal wel de taak als Luna op zich nemen, maar ik ken Melissa goed genoeg, dat het daar niet alleen bij zal blijven. Daarvoor is ze te zeer een Alpha. Mocht er op de een of andere manier iets gebeuren, dan blijft de roedel wel in de familie. De familie Doherty kan nooit beslag leggen op de roedel. Verder blijft wel alle grond van mij. Ik heb daar zo mijn redenen voor, dus dat is een voorwaarde, waar ik zeer veel waarde aan hecht. En ik wil de garantie, dat ze zich nooit tegen ons zullen keren. Ze mogen best boos op ons zijn, maar bij een aanval vervalt automatisch hun recht op de roedel. Daarnaast heb ik nog enkele kleine voorwaarden, waar ik nu niet op in ga.'
'Dat zijn nogal strenge voorwaarden, maar ik denk niet dat Darian daar echt mee zal zitten.'
'Dat denk ik ook niet. Je krijgt niet iedere dag een roedel op een presenteerblaadje.'
'Dat is ook weer waar. En ik moet me gewoon goed indekken, om in de toekomst problemen te voorkomen.'
Sayen, Diana en Desiré hebben met interesse mijn discussie met Sean en Jeremy gevolgd. Diana zegt dan tegen Sayen: 'Hoe zie jij dat, die voorwaarden die Mark stelt voor de overgave van de roedel? Ik vind ze nogal streng.'
Sayen zegt: 'Dat mag ook wel streng lijken, maar je moet wel de voorgeschiedenis erbij tellen. Zou Mark dat niet doen, dan zou een vijand heel gemakkelijk hier vlakbij een prachtige uitvalsbasis hebben. Bovendien wonen daar nog mijn ouders en nog een hoop familie, wat een potentiële zwakke plek zou zijn. We kunnen niet anders, dan hun ook bescherming aanbieden. Het kan allemaal wel streng lijken, maar we laten ze verder wel helemaal vrij om te doen en te laten wat ze willen. Daar bemoeien we ons niet mee. Dus zo streng is het dan toch weer niet.'
'Als je het zo bekijkt, ja, dan valt het wel mee. Maar toch, ik zou me niet prettig voelen, als er toch een enige dwang bestond op het leiden van je roedel. Jullie voorwaarden laat ze niet helemaal vrij om te doen wat ze willen.'
'We hebben gezegd, dat we het enkel onder voorwaarden doen. Natuurlijk kan er gepraat worden over de voorwaarden, maar eerlijk gezegd willen we niet veel toegeven. Het is zo al zeer genereus, dus we mogen ook rustig voorwaarden stellen.'
Het is duidelijk, dat Diana het er niet helemaal mee eens is, maar ze weet dat we volledig in ons recht staan. En er is niets wat ze er aan kunnen doen.
We schakelen dan over op andere onderwerpen, waar het aangenamer over te praten is. De avond gaat dan ook snel voorbij en het is al heel laat als ik Jenny en Keaton weer naar huis heen breng.
Ik zeg tegen Jenny en Keaton: 'En wat vonden jullie van Darian en zijn ouders?'
'Darian vind ik wel een aardige vent, maar ik heb een beetje dubbel gevoel met Rubert. Het is net, alsof hij met twee gezichten praat. Niet dat het dreigend is, maar hij praat af en toe zo officiëel. Zou dat te maken hebben, omdat hij een Alpha is?'
'Ik denk het wel, Keaton. Hij is ook zo tijdens vergaderingen. Op het ene moment kan hij erg betrokken en zorgzaam overkomen, het andere moment is hij een strakke Alpha, die niets aan het toeval overlaat. Dat doen overigens wel meer Alpha's, dus zo vreemd is dat niet. Het komt, doordat ze niet helemaal zichzelf kunnen zijn. Je kunt een roedel niet helemaal met je hart regeren. Maar toch komt er een hoop emotie bij kijken. Maar Rubert is wel in orde. Hij houdt zich aan afspraken, en zo is hij ook best wel aardig.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
Hombres LoboHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...