Opeens gaat mijn telefoon, het is James. Hij meldt dat er enkele helikopters aankomen en dat die bezig zijn met landen. Hij vraagt me, wat hij moet doen.
'Ontvang hem maar en zeg maar dat we eraan komen. Laat me even weten wie er in die helikopters zitten. Ik verwacht nog wel iemand, maar ik weet niet wie dat is.'
'Wie het ook is, hij moet belangrijk zijn. Er vliegen 2 bewapende helikopters mee en ik denk dat het iemand is van de Canadese overheid. Er staat een groot logo op van de Canadese krijgsmacht.'
'We komen er onmiddellijk aan, James. Ontvang ze naar behoren.'
'Zal ik doen.'
Ik hang op en zeg: 'Ik moet nu onmiddellijk naar het vliegveld. Er komt schijnbaar iemand zeer belangrijk ons bezoeken en ik wil weten wie dat is.'
'Als je het niet erg vindt, dan gaan we met je mee.'
'Mij best. James meende dat het iemand van de overheid was, er waren drie helikopters, waarvan 2 bewapend.'
We rennen dan snel naar huis om mijn wagen te pakken. Ik ben blij, dat ik die heb laten wassen, want hij zag er best smerig uit. Snel rijden we naar het vliegveld. Daar staan de 3 helikopter al op het vliegveld en er staan een hoop bewapende soldaten om één van de helikopters heen. Ik rijd er meteen naar toe, en dan zie ik James staan. Ik heb hem nog nooit zo zenuwachtig gezien, zelfs niet toen hij vader werd. Mijn nieuwsgierigheid neemt toe, want dit moet dan toch wel echt iemand bijzonders zijn.
Ik stop de wagen op een kleine afstand van de soldaten en ik stap uit. James komt onmiddellijk naar me toe en zegt: 'Mark, het is echt iemand met een hoge status, maar ze willen me niet zeggen wie het is.'
Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig, maar ben ook geschokt door dit onverwachte bezoek.
Ik loop naar de soldaten toe en zeg: 'Wie is hier de leidinggevende? En wat doen jullie hier?'
Er komt een man naar voren en hij zegt: 'Mag ik uw naam weten, mijnheer?'
'Als ik ook de uwe mag weten, mijnheer.'
'Uiteraard. Ik ben Majoor Stuart J. Cutwright.'
'Aangenaam kennis met u te maken, majoor Cutwright. Ik ben Mark Carlsson. Burgemeester van Coyote County.'
'Aha, mijnheer Carlsson. Voor u zijn we gekomen. En wie zijn die andere mannen bij u?
'De man, die u hier stond op te wachten is mijn beste man en beste vriend, James Desander. Die andere twee heren zijn Jeremy Waters en Sean Kyling. Maar mag ik nu weten, waarom u ons komt bezoeken? Het is hier niet vrij normaal om hier met drie helikopters aan te komen zetten en mijn vliegveld vol te zetten met bewapende soldaten.'
'Mijn excuses mijnheer Carlsson. Het is slechts een voorzorgsmaatregel, die we moeten nemen vanwege de persoon die u wil ontmoeten. Daarvoor geldt de hoogte beveiligingsklasse en we zijn hier al met minder beveiliging, dan we eigenlijk wilden.'
'Oké, dat kan ik nog accepteren, maar nu weet ik nog niet wie me dan zo dolgraag wil ontmoeten.'
'Nogmaals mijn excuses. Waar zijn mijn manieren. Het belieft de gouverneur-generaal van Canada, de vertegenwoordiging van de kroon, David Johnston, u te vereren met een bezoek.'
Het maakt diepe indruk op me, dat zo'n hooggeplaatste man me komt bezoeken, maar ik laat niets merken.
'Erg aardig dat hij me komt bezoeken, maar ik neem aan, dat hij het woord niet alleen aan u zal laten. Anders had hij beter thuis kunnen blijven.'
Ik zie het gezicht van de majoor licht vertrekken, hij is duidelijk een beetje op zijn tenen getrapt. Maar voordat hij wat kan zeggen, hoor ik een zware stem zeggen: 'Majoor Cutwright, het is al goed. Alpha Carlsson heeft gelijk. U hoeft niet voor mij te spreken, dat kan ik heel goed zelf.'
JE LEEST
White, Maanprinses & de zoon van Akycha
WeerwolfHoogste ranking in Weerwolf: 1 Mark is een doodgewone jongen van 21 jaar, die alleen met zijn vader leeft. Ze zijn arm, en hebben niet veel te besteden, maar zijn gelukkig. Maar zijn vader is erg ziek en overlijdt aan de ziekte. Verder heeft Mark ge...